Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Newsy

Lotus
Wybierz
model
Na skróty:
Więcej

Z kraju i ze świata - Lotus

Nowy Lotus Exige S Roadster zaprezentowany

dodano: jakiś czas temu, autor: Kamil Rogala
Na rynku europejskim zaprezentowano najnowszego Lotusa Exige S Roadster. Otwarty model brytyjskiego niegdyś producenta będzie oferowany tylko na Starym Kontynencie - chętni na ten model w Stanach Zjednoczonych muszą obejść się smakiem.

Lotus Exige S Roadster został zaprezentowany w wersji przedprodukcyjnej na zeszłorocznym Salonie Samochodowym w Genewie. Auto już wkrótce trafi do sprzedaży w Wielkiej Brytanii w cenie 52 900 funtów, zaś niedługo potem pojawi się na innych rynkach w Europie w cenie 55 378 euro. Co ciekawe, auto trafi również do Japonii, gdzie na metce pojawi się cena 8 mln 500 tys. jenów.

Cena Lotusa Exige S Roadster została skalkulowana na takim samym poziomie, jak wariant Coupe. Teoretycznie auto ma konkurować z Porsche Boxsterem S, choć jest od niego sporo droższe - za indywidualność trzeba niestety płacić. Producent chwali się również, że model ten jest dopełnieniem całej oferty, która zawiera w sobie warianty Exige S, Exige Cup oraz Exige Cup R.

Nowy Lotus Exige S Roadster waży 1166 kilogramów i jest dokładnie 10 kilogramów lżejszy od wariantu z twardym dachem. Pod maską gości ta sama 3,5-litrowa jednostka napędowa V6 generująca imponujące 350 KM przy 7000 obr./min oraz 400 Nm momentu obrotowego dostępnego przy 4500 obr./min. Napęd płynie na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej.

Przy takich parametrach przyspieszenie jest niemal identyczne, jak w modelu z twardym dachem - sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 3,8 sekundy. Jedynie prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 233 km/h. Po zdjęciu blokady auto jest w stanie rozpędzić się do 274 km/h. Sprzedaż modelu ruszy już latem tego roku.

Najnowsze Wiadomości