Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Newsy

Wybierz
markę
Na skróty:
Więcej

Z kraju i ze świata

Warszawa testuje elektryczny autobus BYD

dodano: jakiś czas temu, autor: (mm)
W pełni elektryczny autobus BYD K9 kursuje już w stolicy. Miejskie Zakłady Autobusowe testują ekologiczny autobus chińskiej firmy BYD (Build Your Dreams) do 18 czerwca. Autobus kursuje na linii 222 przebiegającej przez reprezentacyjne ulice Warszawy, w tym m.in. Trakt Królewski.

Elektryczny autobus BYD posiada szereg zalet służących zarówno środowisku, użytkownikom komunikacji publicznej jak i przewoźnikowi. Nie emituje spalin do środowiska. Jest cichy i zapewnia komfortowe warunki podróżowania bez zbędnych szarpnięć, wibracji czy hałasu silnika spalinowego.

Przewoźnicy docenią zapewne oszczędności związane z kosztem paliwa. Koszt prądu na 100 km dla BYD K9 można przeliczyć na ok. 50 zł, zaś obecnie oferowane autobusy spalinowe zużywają ponad 40 l./100 km, czyli ponad 200 zł/100 km. Przy dziennym przebiegu autobusu na poziomie 150 km , spalaniu 41l/100km po 5,2 zł za litr, daje to niemal 249 zł oszczędności dziennie. Co za tym idzie, jeden elektryczny autobus BYD K9 może wypracować rocznie ponad 80.000 zł oszczędności.

Autobus BYD K9 jest pojazdem w pełni elektrycznym, więc nie emituje spalin. Opcjonalnie istnieje możliwość zamontowania spalinowego ogrzewania postojowego. Ogrzewanie to mogłoby wspomagać nagrzewnice w przypadku użytkowania autobusu podczas ostrej zimy.

BYD K9 był od początku konstruowany jako autobus elektryczny. Dlatego ma odpowiedni rozkład masy, a więc przede wszystkim ciężkich baterii, dzięki czemu posiada dobre właściwości jezdne. K9 ma też bardzo dobrze rozwinięty system odzyskiwania energii, dzięki czemu doładowuje swoje akumulatory podczas zwalniania i hamowania.

Testy w Warszawie udowodniły, że zasięg ponad 250 km jest osiągalny także w ciężkich warunkach miejskich z włączona klimatyzacją. Czas ładownia uzależniony jest od stosowanej ładowarki. Testowany obecnie autobus ładuje się w zajezdni w zaledwie 3 godziny.

Najnowsze Wiadomości