Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d

Tomek, ponad rok temu
Silnik 1750 TBi 16v 235KM 173kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 240 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d 1750 TBi 16v 235KM 173kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
3,93
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bardzo płynne zawieszenie w połączeniu z tym silnikiem daje bardzo dużo frajdy z jazdy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Te opisane — przysporzyły długich wizyt u mechanika (auto stało ponad tydzień w każdym przypadku)
4,0
Całokształt
Auto jest piękne, szybkie, zrywne, ale ma swoje wady. Nie jest to ocena miłośnika Alfy Romeo, a osoby, która szukała mocnego samochodu w niższym budżecie niż Audi/VW/BMW. Jest to na pewno auto, którym jeździ się bardzo przyjemnie i daje wiele frajdy z jazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo, ale to bardzo zrywny i mocny silnik. Moc czuje się praktycznie od spodu — przyśpieszenie w granicach 6.6s do 100kmh jest jak najbardziej realne. Z silnikiem nie było większych problemów, pracuje równo i bardzo charakterystycznie z przyjemnym dźwiękiem.
4,0
Skrzynia biegów
Miałem manual — ogólnie było ok, ale czasem biegi "haczyły" gdy chciało je się szybko zmieniać, w szczególności bieg trzeci - nie wiem, czy to kwestia moich umiejętności, ale dawało się to we znaki na początku jazdy.
5,0
Układ jezdny
To jest coś, za co każdy pokocha ten samochód - po prostu jeździ się nim wyśmienicie. Mimo że sztywny (do tego miałem koła 19), to jednak bardzo płynny i trzyma się drogi. Bez strachu pokonuje zakręty z większą prędkością.
4,0
Karoseria
Nie mam się com przyczepić — nie było oznak rdzy, mimo że nie było auto garażowane. Może zabrałbym 1 gwiazdkę za nie do końca idealne spasowanie.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak auto tych gabarytów niestety nie da się powiedzieć, że widoczność jest znakomita. Na pewno jest tu coś do poprawy.
5,0
Ergonomia
Mamy 3 tryby, które naprawdę są trybami, które czuć. W trybie Dynamic mega moc i wir w baku, w Neutralu jest spokojniej, ale spalanie na poziomie 8-9 w mieście przy SPOKOJNEJ jeździe, tj. do 3tyś. obrotów.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie jest najlepiej — ja miałem problemy z nagrzewnicą, ogólnie nawet jak wszystko było ok, to długo się nagrzewało itp. Było to nawet bym powiedział uciążliwe.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód — bardzo wygodnie i przestronnie, tył trochę gorzej. Tak czy inaczej, zmieści się każdy, nawet ktoś wysoki/szeroki. Z tyłu jest gorzej, ale to też trzeba wziąć pod uwagę, że jest to tego typu auto - nie jest to rodzinny samochód.
2,0
Wyciszenie
No jest głośno - chodzi o odgłosy kół. Nie jest to najlepiej wyciszony samochód. Tu pojawia się ten kompromis i cena samochodu względem konkurencji.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części eksploatacyjne w dużej mierze dzieli z Fiatem Bravo, więc koszty są niewielkie. Ogólnie było to duże zaskoczenie, bo części eksploatacyjne są naprawdę mega tanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek cenowy jest bardzo dobry, choć trzeba pamiętać, że nie jest to jednak auto klasy premium. Kupujący MUSI być przygotowany na pewne kompromisy — wyciszenie, awaryjność (drobna), mniej sportowy charakter niż topowe auta tego segmentu.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Legendarna elektronika daje się we znaki — masa błędów, najczęściej wymiana czujnika lub drobnostka wystarczy, by to naprawić.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
I tu były dwie — ciężko jest stwierdzić, co było przyczyną, ale rozszczelniła się chłodnica — poszła do wymiany oraz był problem z turbiną, trzeba było wymieniać gruszkę. Padła niestety tez nagrzewnica.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1750 TBi 16v 235KM 173kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Alfa Romeo Giulietta Nuova II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d