Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 1 F20-F21 M-Hatchback 5d Facelifting 2017

Dawid, 8 miesięcy temu
Silnik M140i 340KM 250kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 51 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 1 F20-F21 M-Hatchback 5d Facelifting 2017 M140i 340KM 250kW 2017-2019 - Oceń swoje auto
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : B58 nie brzmi tak dobrze jak poprzednik, ale w dalszym ciągu daje cudowne wrażenie z jazdy, szybko wkręcając się na obroty i dobrze współpracując z 8HP.
Zawieszenie : Samochód wyważony idealnie, rozkład 50/50 jest jak najbardziej prawdziwy. Dobrze czuć jak auto się zachowa i spokojnie można z nim pracować gdy wychodzi nadsterownie na gazie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Skrzypiące wnętrze w tylnej części samochodu podczas jazdy po nierównej drodze/zjazdu z krawężnika.
5,0
Całokształt
Auto które dumnie może nosić znaczek M przed swoją nazwą. Idealnie wyważone daje świetne wrażenia pozwalając na bezpieczną dynamiczną jazdę podkręcając zabawę kiedy ucieka nam tyłem dodając mu gazu w zakręcie pomimo napędu xDrive. Sam napęd świetnie pomaga utrzymać moc i moment w ryzach, dając wiele trakcji przy każdym przyspieszaniu, daje to duże poczucie bezpieczeństwa, chciało by się powiedzieć zbyt duże, ale nie jest to pełne M, więc utrzymam opinię że jest świetnie i na pewno dalej będzie w stanie zaskoczyć nie jednego kierowcę. Skrzynia w zwykłym trybie do codziennej jazdy spisuje się bardzo dobrze, często odczytując kiedy potrzeba zbić bieg lub dwa podczas przygotowywania się do wyprzedzania kiedy powoli wchodzimy na gaz. 8 biegów pozwala na niskie obroty przy prędkościach autostradowych i wg. mnie jesteśmy w stanie osiągnąć dzięki temu dobre spalanie jak na 3L i 340km ze stałym napędem xDrive. Jeżeli chodzi o ergonomię siedzi się dość wysoko, ale bardzo wygodnie ze świetnym trzymaniem bocznym i w pierwszym rzędzie nie brakuje nam miejsca. Jeżeli chodzi o tylne miejsca, to uważam że jak na serię 1 jest całkiem nie najgorzej, wszystko oczywiście zależy od wzrostu pasażerów, ale spokojnie można podróżować w 4 osoby, wejdzie i 5, ale nawet przy małych osobach komfort jest już wtedy niski. Co do komfortu samej jazdy to jak wiadomo samochód będzie bardziej sztywny niż zwykłe auto, ale z adaptacyjnym zawieszeniem dalej potrafi dawać komfort z jazdy nie niszcząc naszych kręgosłupów, a w dalszym ciągu zapewniając bardzo dużą ilość trakcji. Testowałem również M135i bez adaptacji i różnica była zdecydowanie odczuwalna, było tam o wiele sztywniej. Infotainment po lifcie jest super czytelny, a dzielony ekran jest bardzo wygodną funkcją, iDrive działa jak to w BMW, więc jest przewidywalnie, czytelnie i nowocześnie w porównaniu np. do poprzedniej C, lub A-klasy. Prócz plastików w tylnej części (chyba bagażnik) nic nie skrzypi i jak na serię jeden skóra jak, i wszystkie materiały są dobrej jakości.
Wrażenia
5,0
Silnik
B58 spisuje się na medal. Potrafi spalić sensowne ilości paliwa dając świetne osiągi w tak małym samochodzie. Dźwiękowo jest ciut gorzej niż w poprzedniku (N55), ale w dalszym ciągu daje super wrażenia podczas jazdy. Jest bardzo sparowany ze skrzynią i nie trzeba go wkręcać pod odcięcie żeby pociągnął momentem do wyprzedzania. O czym warto pamiętać to częstsze wymiany oleju niż zalecenia BMW czyt. co 30tys km...
5,0
Skrzynia biegów
8HP jest tutaj zdecydowanie jednym z najlepszych wyborów jakich dokonało BMW. Płynne zmiany, dobrze skalibrowany soft który potrafi odczytywać nasze zamiary świetnie pasuje w tym zestawie. Tutaj kolejne przypominajka, olej najlepiej wymieniać co 60tys. km.
5,0
Układ jezdny
Rozkład masy w połączeniu z adaptacyjnym zawieszeniem i zestawem B58+8HP daje idealne połączenie do bezpiecznej zabawy. Ilość trakcji jest bardzo duża, samochód jest przewidywalny, czuć kiedy napęd pracuje np. podczas uślizgu kiedy wchodzimy na gaz w zakręcie za chwilę czuć pracę przednich kół które pomagają nam wyciągnąć nas na prostą.
4,0
Karoseria
Samochód jest dodatkowo usztywniony przez BMW, czuć że bryła dobrze się trzyma, ale w dalszym ciągu podczas pracy na nierównościach w moim egzemplarzu słychać trzeszczenie w tylnej części samochodu.
Komfort
4,0
Widoczność
Siedzi się dość wysoko więc wydaje mi się że jest ona dobra, lusterka są duże i sporo w nich widać. Brakuje monitoringu martwego punktu. Punkt za szybko składane zagłówki z tyłu. Słupek A jest dość gruby.
5,0
Ergonomia
Miejsce opisałem w innym punkcie. Pod względem pozycji za kierownicą, trzymania bocznego, konsoli skierowanej do kierowcy ergonomia jest na bardzo dużym poziomie. Fotele pozwalają na wiele możliwości ustawień i wygodną pozycję z wysokim poziomem trzymania bocznego.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak do tej pory działa bez zarzutów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest to seria 1, nie można jej karcić za brak miejsca z tyłu, to jakbym narzekał na to Yaris mojej mamy które jest autem typowo miejskim. W aucie jest bardzo wygodnie i pozwala na podróżowanie w normalnych warunkach dla 4 osób, samochód jak na swoje gabaryty ma pakowny bagażnik + możliwość wrzucenie belek na dach.
5,0
Wyciszenie
Szum od opon jest czasem dość spory, ale sam wiatr nie powoduje hałasu, jak na serię 1 która jest niższą klasą samochodu uważam że jest bardzo dobrze. Dźwięku z silnika i wydechu nigdy za wiele, ale w trasie jest bardzo cicho i za to duży plus.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest to pełne M, ale daje w dalszym ciągu ogrom emocji. Dzięki temu nawet ubezpieczenie nie kosztuje tak dużo. Wydaje mi się że koszty są na dobrym poziomie, ale w dalszym ciągu jest to sportowe auto, więc tanio nie jest :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Aktualnie auto nie kosztuje zbyt wiele w porównaniu do nowych samochodów. 340 koni mocy, duża wygoda, nie tak duże koszty utrzymania ze względu że nie jest to pełne M. Jakość w środku mnie zaskoczyła, oczekiwałem czegoś gorszego od Serii 1.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniałem już korek od układu chłodzenia (większy zbiorniczek), niestety lubią puszczać i przez to ucieka płyn, warto sprawdzać co jakiś czas zanim wywali check ze względu na niski poziom płynu, ponieważ czytałem że wtedy jest go już bardzo mało.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika M140i 340KM 250kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 1 F20-F21 M-Hatchback 5d Facelifting 2017