Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 7 E38

Tomasz, 10 lat temu
Silnik 725 tds 143KM 105kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 239 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 7 E38 725 tds 143KM 105kW 1996-1998 - Oceń swoje auto
4,69
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Najbardziej zaskoczył mnie prestiż, który poczułem jeżdżąc tym samochodem. Ilekroć do niego wsiadam tyle razy cieszę się, że to właśnie to auto wybrałem. Mimo swojego wieku cieszy. Gdy będzie mnie stać na nowszy model z chęcią się do takiego przesiądę.
5,0
Całokształt
Kto raz wsiadł do BMW - ten będzie miał problem kupić kolejne auto innej marki. Coś w tym jest. Gdy patrzę teraz na te inne samochody które wcześniej miałem zastanawiam się dlaczego tak późno zaryzykowałem przesiadkę do auta ze śmigłem na masce. Pewnie stereotyp dresiarza czy gangstera mnie odstraszał. Teraz wiem, że niepotrzebnie. Poza tym ludzie mimo wszystko czują respekt przed tym autem na drodze. Nie wiem czy to wina czarnego lakieru, czy po prostu ma trochę więcej klasy niż VW Passat czy oklepane Mondeo.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik moim zdaniem minimalnie za słaby. Ale spokojnie wystarcza do jazdy po mieście - większość kierowców i tak nie potrzebuje lepszych osiągów, a w trasie spokojnie utrzymuje ustawioną na tempomacie prędkość. Jeżdżę najczęściej w granicach 140-150 km/h i jest to idealna prędkość dla tego samochodu.
5,0
Skrzynia biegów
Mimo upływu lat rewelacyjna precyzja lewarka, odpowiednio zestopniowane przełożenia i zdecydowana przyjemność z jazdy manualem.
5,0
Układ jezdny
Mało które duże auto prowadzi się tak rewelacyjnie jak E38. Mowa oczywiście o samochodach z tego rocznika. Dorównuje przyjemnością z jazdy sportowym samochodom niejednokrotnie o kilkadziesiąt centymetrów krótszych. Nie można nic zarzucić wygodzie pokonywania zakrętów czy przyczepności lub tłumieniu dziur.
Komfort
5,0
Widoczność
Po raz kolejny pięć gwiazdek. Auto na nie z całą pewnością zasługuje. Rewelacyjny widok do przodu, duże lusterka obejmujące znaczną część dookoła pojazdu. Dodatkowy gadżet w postaci opuszczającego się prawego lusterka przy cofaniu - bardzo przydatny przy parkowaniu równoległym.
5,0
Ergonomia
Tak zorientowanego na kierowcę samochodu jeszcze nigdy nie miałem. Jest to moje siódme auto i zdecydowanie najlepiej rozplanowane. Mnóstwo poręcznych schowków, idealnie poumieszczane przyciski czy w końcu możliwość korzystania z nich podczas jazdy nie do porównania z innymi samochodami.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z racji tego, że jest to diesel nagrzewanie trwa trochę dłużej niż w przypadku samochodów z silnikami benzynowymi. Jednak gdy jesteśmy już w trasie i auto jest rozgrzanie nie ma z tym najmniejszego problemu. Najważniejsze to cichy układ wentylacyjny - nie wyje jak we francuzach czy fiatach, gdzie człowiek czuje się jak w tunelu aerodynamicznym.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Moja prababcia siedząca z tyłu podsumowała krótko - \"miejsca tyle co u mnie w salonie\". A wcale jej mieszkanko nie jest małe czy ciasne. Podróżowanie w 4 osoby to sama przyjemność. Gdy zdecydujemy się na piątego pasażera również nie będzie miał powodów do narzekań. Rewelacja!
5,0
Wyciszenie
Przy 140 km/h mogę z powodzeniem słuchać muzyki i rozmawiać z pasażerami na tylnej kanapie. Auto jest praktycznie bezszelestne do prędkości rzędu 100-120 km/h. Nawet powyżej tych prędkości jest bardzo cicho. Ciężko oczekiwać czegoś więcej. W końcu to limuzyna, a nie trajkoczące \"WRC\".
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na taki kawał fury jest zdecydowanie dobrze. Części wręcz śmiesznie tanie, długo wytrzymują. Zużycie paliwa jak w dużo mniejszych kompaktach typu VW Polo. Naprawdę nie ma do czego się przyczepić jeśli chodzi o koszty utrzymania. Spala ok. 7l w trasie (zależy od prędkości, ekonomizer dość dobrze się tutaj sprawdza). Po mieście maksymalnie spaliłem 12l jeżdżąc bardzo dynamicznie. Standardem jest ok. 9l przy jeździe bez szaleństw, ale też nie powodując frustracji jak starszy pan w Skodzie Fabii czy Chevrolecie Sparku.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie ciężko o jakiegoś konkurenta. Chyba, że szukamy auta o klasę niższego... Moim zdaniem zagrozić BMW może w tych rocznikach tylko Mercedes W140. Ale to już od nas zależy, po który samochód sięgniemy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasami daje znać o sobie elektronika. Nie wiem czy to wina już bądź co bądź długiego stażu czy po prostu ten model tak ma. Nie są to mankamenty unieruchamiające samochód. Wszystko raczej działa.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Raczej nie zdarzają się poważne usterki - chyba, że po prostu o auto nie dbamy. Moim zdaniem jak się to auto sumiennie serwisuje to nie ma prawa nic nieoczekiwanie się zepsuć. Z zasłyszanych opinii trzeba uważać na pompę paliwa.

On - zużycie paliwa dla silnika 725 tds 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 7 E38