Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C4 Picasso I

Kazimierz, 9 lat temu
Silnik 1.6 VTi 120KM 88kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 66 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Citroen C4 Picasso I 1.6 VTi 120KM 88kW 2008-2013 - Oceń swoje auto
2,69
35% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Stosunkowo niskie spalanie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Zbyt delikatny - nie dopasowany do tej skrzyni biegów.
Silnik : Ta skrzynia biegów to ZŁOM!
Układ elektryczny : Mnóstwo drobnych awarii (dla pocieszenia - na lawecie nigdy nie było)
2,0
Całokształt
Mam go od nowości. Ma ledwie 66 tyś. km. Nie chce mi się wypisywać tego co w nim już wymieniłem, i co jeszcze jest do wymiany. Ogólnie: ładny, przestronny samochód z zdecydowanie za słabym silnikiem, bardzo nietrwały. Nie polecam tego silnika do tego auta.
Wrażenia
2,0
Silnik
Zadecydowanie za słaby do tego samochodu. Jeśli ktoś jeździ jak emeryt (rusza wolniej niż autobus miejski) i nie przekracza 110 km/h - ok. do "normalnej" jazdy się nie nadaje.
1,0
Skrzynia biegów
Najsłabsza część tego samochodu. Zupełnie nie dopasowana do tego silnika. Biegi "haczą" (szczególnie 1.). Przebieg 60 tys km - łożyska do wymiany. 5. bieg włącza się przy prędkości 60/h. Przy 100 km/h silnik ma już 3000 obr/min!
3,0
Układ jezdny
Generalnie nie byłoby tragedii gdyby po 50 tys. nie "wysiadła" elektryczna pompa wspomagania... Na szczęście jeszcze na gwarancji.
Komfort
5,0
Widoczność
To najmocniejsza strona tego samochodu. Widoczność w każdą stronę wręcz idealna. bardzo przeszklony samochód. Słupki A dzielone, przeszklone.
4,0
Ergonomia
Jak się człowiek przyzwyczai do francuskich rozwiązań to całkiem całkiem. Fajne rozwiązanie z nieruchomym środkiem kierownicy - bardzo to wygodne. Minus - sterowanie klimatyzacją strony pasażera. Kierowca nie ma możliwości zmiany ustawień ze swojego fotela. Trzeba się wychylić i zmienić to na panelu pasażera. Trochę to niebezpieczne w czasie jazdy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzenie super. Ogrzewanie z przodu super, z tyłu te nawiewy w słupkach "B" to trochę pic na wodę. Ciepłe powietrze z nich nie poleci. CO najwyżej letnie. Nadają się tylko latem do chłodzenia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wnętrze ogromne. Mnóstwo miejsca wewnątrz dla każdego. Kilka fajnych schowków. Dodatkowo fajne składane stoliki dla pasażerów z tyłu, roletki w oknach. Podróż mija przyjemnie.
2,0
Wyciszenie
Słabo wyciszony silnik, ale to nic. Tragiczne wyciszenie skrzyni biegów. Bardzo głośno podczas jazdy z prędkością powyżej 110 km/h.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z jednej strony mnóstwo tanich zamienników, ale.. ciągle trzeba coś naprawiać. I koszty robią się znaczne. Serwis ASO drogi! Niewielkie spalanie, ale za dużo usterek jak na ten wiek auta i przebieg!
2,0
Stosunek jakość/cena
Wartość auta "leci na pysk". Po sześciu latach auto (zadbane, ze stosunkowo niskim przebiegiem) jest realnie warte 1/5 tego co za nie zapłaciłem! To sprzedający. A kupujący - za niewielkie pieniące można kupić ciekawy, dobrze wyposażony i często zadbany rodzinny samochód.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mnóstwo. Głównie elektryczne. To bardzo delikatne auto.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przejechane 66 tyś km. Silnik wyje, bierze olej, łańcuch rozrządu do wymiany, wycieki oleju z silnika! Skrzynia wyje (łożyska do wymiany), sprzęgło do wymiany, korozja nadwozia (przednia maska wymieniona na gwarancji), na słupkach przednich znów jakieś wypryski :(. Pod spodem elementy zawieszenie rude. Elektryczna pompa wspomagania padła. Za dużo tego.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C4 Picasso I 1.6 VTi 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
20,50 zł
7,8
l/100km
11,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C4 Picasso I