Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C4 II Hatchback 5d

pejotpe, 12 lat temu
Silnik 1.6 16v VTi 120KM 88kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C4 II Hatchback 5d 1.6 16v VTi 120KM 88kW 2010-2015 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wnętrze - w sumie nastawiony byłem na małego Crossovera (ix35, ASX czy w ostateczności Quashquai), ale jak siadłem we wnętrzu nowej ceczwórki, tak już nie chciałem wysiadać...
5,0
Całokształt
Jeden z ładniejszych kompaktów na polskich drogach i jeden z wygodniejszych...
Wrażenia
4,0
Silnik
No cóż.... Jest i sprawuje się całkiem przyzwoicie. Chociaż trudno się spodziewać rewelacji od małego wolnossącego benzyniaka.
3,0
Skrzynia biegów
Tylko pięć biegów w nowym kompakcie to jednak trochę mało - szczególnie na autostradę. Diesle są pozbawione tej wady. Mój egzemplarz ma dziwną przypadłość: na niektórych biegach drążek zmiany biegów delikatnie drga, tak, jakby sam miał zmienić położenie (na szczęście nie zmienia)... \"Standardowe\" są też problemy z wstecznym biegiem (trzeba czasami ponownie nacisnąć pedał sprzęgła, bo inaczej bieg nie wchodzi)...
4,0
Układ jezdny
Dobrze tłumi drgania, chociaż wjazdy w dziurę oznajmia dosyć głośno. Średnio się sprawuje w slalomie (buja go nieźle w zakrętach w przypadku opon na felgach 16\", przy 17\" aż tak nie jest to dokuczliwe). Ponieważ auto jest dobrze wyciszone radzę zwrócić uwagę na boczny wiatr - mimo, iż C4 nie należy do gigantów (ze względu na wysokość), to jednak jest podatny na silniejsze podmuchy z boku - co prawda objawia się to powyżej 120km/h, ale jeśli wcześniej nie zauważymy, iż mocno wieje (latające gałęzie, krowy domy...), to będziemy zdziwieni nagłą zmianą kierunku...
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu świetnie (doskonałe przednie szybki z boku), do tyłu tak sobie (tu mocno pomagają czujniki parkowania)...
5,0
Ergonomia
W zasadzie trudno tu się do czegoś przyczepić - automatyczne światła, wycieraczki i hamulec pozwalają się skupić na jeździe... Kierownica (po przeczytaniu instrukcji) wygodnie pozwala sterować większością funkcji w pojeździe. Jedyne, co mi się nie podoba to brak wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej - wszystkie poprzednie auta, którymi jeździłem miały taki \"bajer\", dlatego nie rozumiem, co by zaszkodziło projektantom C4 dodać mały wskaźniczek na lewym, czy prawym wyświetlaczu...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam zastrzeżeń. Szybko ziębi w lecie, również szybko nagrzewa się na jesień (w zimie nie jeździłem).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kompakt, jak kompakt - wystarczająco miejsca dla kierowcy o wzroście 181cm, może starczy do 190cm. Z tyłu też taki pasażer nie ma problemu z miejscem (chyba, że model ma szklany dach - fajna sprawa, ale drastycznie obniża podsufitkę)...
5,0
Wyciszenie
Jest cicho (nawet w dieslu) - dobrze wyciszony silnik (podwójne szyby z boku, grubsza szyba z przodu). Przy prędkości 150km/h nadal da się spokojnie rozmawiać nie podnosząc głosu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie: 6,2 w tracie (dałoby się zejść do 5,5 - ale to tylko dla bardzo cierpliwych emerytów), miasto: ok. 8l/100km. Średnio wychodzi ok. 7,3l/100km. Do przeżycia, jak na benzynę. Cen przeglądów jeszcze nie znam (na razie 6kkm na liczniku). Oficjalnie przegląd następuje co 30kkm lub co dwa lata, ale przezornie wolę wymienić olej z filtrem minimum raz na 15kkm (poprzednio przestrzegałem tego ograniczenia i nie miałem najmniejszych problemów z samym silnikem - może padła sonda lambda, ale silnik nie brał grama oleju)...
5,0
Stosunek jakość/cena
Wersja Exclusive 1.6 benzyna 120KM z dołożoną nawigacją i felgami 17\" za 63kPLN to naprawdę przyzwoita cena...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Szybko pękła ramka wokoło latarki w bagażniku (być może oberwała jakimś bagażem - trudno mi to ustalić. Oprócz tego fabryczna nawigacja jest mocno niedopracowana - potrafi, średnio raz dziennie, zresetować się chwilę po zapłonie silnika - wydaje się być to mało uciążliwe, ale do pełnego startu nie działa wyświetlanie stanu czujników parkowania - więc, albo je olewamy, albo czekamy na restart nawigacji... Podobnie łatwo zawiesić nawigację samemu: po wrzuceniu pendrive\'a z plikiem o długiej nazwie radio zawiesiło się prawie totalnie (nie działało sterowanie - ani nie dało się go wyłączyć, ani zmienić źródła - po prostu do restartu radio grało ze stałą głośnością ustawione na konkretną stację. Po reboocie się samo włączyło i grało nadal (mimo tego, że byłem poza autem ponad 20 minut - gdyby tak się zdarzyło w nocy, mógłbym się pożegnać ze sprawnym, akumulatorem nad ranem)...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie bez większych problemów

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16v VTi 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C4 II Hatchback 5d 1.6 16v VTi 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
48,00 zł
7,7
l/100km
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C4 II Hatchback 5d