Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Grand C4 Picasso I

Lembi, 13 lat temu
Silnik 1.6 HDi 109KM 80kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen Grand C4 Picasso I 1.6 HDi 109KM 80kW 2006-2013 - Oceń swoje auto
4,77
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Ogromna, przestronna kabina, super wygodne siedzenia, olbrzymi bagażnik
5,0
Całokształt
Ocena może być tylko jedna. Kupno samochodu poprzedziłem dokładnym rozeznaniem rynku i godzinami spędzonymi w internecie. \"Na sucho\" Grand C4 Picasso wydawał się znakomitym autem. Praktyka potwierdza te oczekiwania. Jest to samochód o ponadprzeciętnych walorach, zdolny do bardzo komfortowego przewiezienia 5-osobowej rodziny i sporej ilości bagażu. Poziom wyposażenia jest - w wersji SX Pack - bardzo wysoki. Nie brakuje w zasadzie niczego: ABS, ESP, 9 poduszek, pełna elektryka, tempomat, dobry system audio, rolety przeciwsłoneczne tylnych drzwi, atermiczna szyba, składane indywidualne podłokietnki przednich foteli. Niesamowita ilość miejsca na wszystkich fotelach i bonus - dwa dodatkowe miejsca chowane w podłodze bagażnika. Dodam, że są one całkiem komfortowe dla osoby o wzroście ok. 170 cm (mogę z czystym sumieniem pochwalić się, że wożę terściową w bagażniku:)). Mnóstwo schowków. Bardzo komfortowa pozycja za kierownicą, znakomita widoczność we wszystkich kierunkach. Silnik 1,6 HDI zapewnia wystarczające osiągi i zadowala się niewielką ilością paliwa. Wszystkie elementy dobrze wykonane i spasowane. No i na koniec to coś subiektywnego - to auto jest bardzo ładne, żeby nie powiedzieć piękne. Nowoczesne, ale nie ekstrawaganckie, szybko się nie opatrzy. Przesiadłem sie na nie ze zwykłego kombi i róznica jest kolosalna na korzyść C4. Jeżeli tylko ktoś nie boi się \"Francuza\" to mogę z czystym sumieniem polecić ten samochód.
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacja. Silnik dynamiczny, a jednocześnie oszczędny, kultura pracy bardzo wysoka w całym zakresie obrotów, imponująca dynamika i elastyczność. Dobry zarówno na trasę, jak i do miasta.
4,0
Skrzynia biegów
Tu istotne zastrzeżenie - skrzynia MCP może wywoływać skrajne emocje i oceny. W moim przypadku przeważają doznania pozytywne. Tę skrzynię można polubić, ale trzeba się do niej przyzywczaić. W zamian uzyskujemy bardzo wygodny instrument, praktyczny zarówno w mieście (tryb automatyczny), jak i na trasie (tryb manualny). Występujące niestety bujanie przy zmianie biegów można zneutralizować - to kwestia wprawy. 6 biegów niezastąpione na trasie.
5,0
Układ jezdny
Jak na auto tej klasy i o tym przeznaczeniu. Używam go zgodnie z założeniem tej klasy samochodów wożąc 5-osobową rodzinę, również na długie trasy. Do tych celów - ideał. Wydognie i komfortowo zestrojone zawieszenie. Tym autem nie da się poszaleć, a o bezpieczeństwo dba dodatkowo seryjny system ESP.
Komfort
5,0
Widoczność
REWELACJA. Ogromna panoramiczna przednia szyba o niespotykanych rozmiarach, duże szybu boczne. Świetna widoczność we wszystkich kierunkach. Wysoka pozycja za kierownicą ułatwia przegląd sytuacji na drodze.
5,0
Ergonomia
Pulpit kierowcy zaprojektowany dość awangardowo, ale szybko się do niego można przyzwyczaić. praktycznie brak przycisków na desce rozdzielczej, z kolei przyciski na kole kierownicy rozmieszczone wygodnie i czytelnie. Wyświetlacz wielofunkcyjny duży i czytelny.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Byłoby bardzo dobrze gdyby nie dość skomplikowany system sterowania automatyczną klimatyzacją. Poza tym super: ogrzewanie, odparowanie szyb, wydajność klimy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy wzroście 190 cm. nie mam żadnych problemów zarówno na fotelu kierowcy jak i na miejscach dla pasażerów. Mnóstwo miejsca nad głową i na nogi. Dodatkowo możliwość przesuwania i pochylania oparcia foteli przednich. Fotele przednie dość twarde ale komfortowe, zapewniają świetne trzymanie boczne. Trasy rzędu 300 km. pokonywałem bez żadnego zmęczenia. Pojemność bagażnika znakomita, dostęp do niego też.
5,0
Wyciszenie
Nic nie słychać - delikatny pomruk silnika niezależnie od zakresu obrotów i prędkości. poziom hałasu do co najmniej 130 km/h umożliwia zupełnie swobodną rozmowę. Hałas opon niezauważalny, hałas powietrza dopiero przy naprawdę wysokich prędkościach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trochę za wcześnie na duże przeglądy i naprawy, ale pod względem zużycia paliwa jest bardzo dobrze. Rozsądny styla jazdy odwdzięcza się regularnym schodzeniem poniżej 5l/100km. W mieście jest oczywiście więcej, ale odnoszę wrażenie, że skrzynia MCP stara się pomóc ograniczyć zużycie paliwa.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę w okolicach 80.000 zł. dostajemy samochód rodzinny, wygodny, obszerny, ekonomiczny, świetnie wyposażony.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie dzieje. Drażni mnie trochę jakość plastiku użytego do wykończenia deski rozdzielczej. Dość łatwo można go zadrapać i pozostają brzydkie rysy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Trochę - odpukać - za wcześnie na poważniejsze usterki.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen Grand C4 Picasso I 1.6 HDi 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen Grand C4 Picasso I