Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Grand C4 Picasso I

Radek, 2 miesiące temu
Silnik 1.6 HDi 109KM 80kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 167 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Citroen Grand C4 Picasso I 1.6 HDi 109KM 80kW 2006-2013 - Oceń swoje auto
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Za całokształt mocne 4. Inaczej na pewno auto byłoby oceniane w 2009 a inaczej obecnie w 2024 roku. Całokształt psują detale związane z tym, że nie jest to (i nigdy nie miało być) auto klasy premium (ani nawet średniej).
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik za słaby do wielkości auta ale oszczędny. Łatwo poddał się modyfikacji na 135km i 322Nm. Dopiero teraz można napisać, że jest względnie dobrze. Osprzęt silnika awaryjny jak w każdym silniku wysokoprężnym ale znana wszystkim mechanikom jednostka powoduje, że nie jest drogo. Jak kupiłem auto od poprzedniego właściciela to sam powiedział, że nic w nim nie robił więc przeszedłem wymianę EGR (450zl), czyszczenie DPF (800zl). Turbina fabryczna, dwumasa fabryczna.
3,0
Skrzynia biegów
5 biegowa, manualna. Brakuje 6 biegu. Wysoko umieszczona - to dobrze. Niestety nie za bardzo precyzyjna. Dość długi skok. Do przyzwyczajenia. Nie awaryjna. Mieszek skrzyni szybko się niszczy.
3,0
Układ jezdny
Mało precyzyjny. Zawieszenie mam standardowe i czuć nierówności. W celu mniejszych pochyłów na boki, kupiłem i założyłem opony niskoprofilowe przez co czuć mocniej dziury i nierówności terenu (cóż coś, za coś- lepiej auto wygląda i jest pewniejsze w zakrętach).
4,0
Karoseria
Karoseria dość "miękka". Szybko się rysuje. Chyba jest to przypadłość wielu pojazdów. Dobre zabezpieczenie antykorozyjne - rdza się nie trzyma tego auta. Ogólnie może być.
Komfort
5,0
Widoczność
Widać wszystko i w każdą stronę. Jest to najbardziej przeszklone auto jakim jeździłem. Ciężko przez to czasami umyć przednią szybę wysoko pod dachem.
4,0
Ergonomia
Dobrze ale jak na vana to chyba lepiej wypadają droższe z tego rocznika smaxy. Płytki uchwyt na kubek. Brak schowka na okulary (przynajmniej u mnie). Dobre możliwości na 3 rzędzie siedzeń (ma uchwyty na kubek, łatwy dostęp oraz gniazdko 12v) - więc niskie osoby w trzecim rzędzie też pojadą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje jak szalony, chłodzi jak szalony- mimo swojej wielkości daje radę. Szybko ogrzewa przednią szybę. Ma kratki na drugim rzędzie siedzeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogromna przestrzeń dla każdego. Dużo miejsca na nogi w 2 rzędzie. Fotele w 2 rzędzie dodatkowo przesuwane (można wybrać czy chcemy więcej miejsca z tyłu czy w bagażniku). Z przodu też dużo miejsca. Bagażniku bardzo duży ale pod podłogą znajduja sie dodatkowe fotele więc nie ma Dużo dodatkowych schowków.
3,0
Wyciszenie
Do 110km/h jest dobrze. Później gorzej- silnik staje się głośniejszy, opory powietrza powodują, że jest wyraźnie głośniej. Wiadomo- w markach premium na pewno jest ciszej. Co ciekawe silnik na wolnych obrotach nie jest głośny w porównaniu z innymi wysokoprężnymi silnikami z tego okresu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty niskie - niskie spalanie, niskie ubezpieczenie (mały silnik). Co do usterek to związane wyłacznie z osprzętem silnika - więc robimy raz na jakiś czas EGR, DPF, Turbo, wtryski i koło dwumasowe i kolejne kilometry robimy (każdy mechanik ogarnie ten silnik). Jak ktoś to zrobił to później ma spokój na długo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najwiecej za niajniższą cenę. To dewiza tego auta. Mega bagażnik, 7 miejsc, dużo miejsca, znany i oszczędny silnik. W zamian niska jakość plastików i wykończenia. Stosunek cena jakość idealny- nie znajdziesz żadnego takiego vana za taką cenę.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie psuje za bardzo. Uchwyt klapki bagażnika się poluzował kiedyś. Żarowki mijania często padają. Nie ma za bardzo o czym pisać z drobiazgów.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Związane wyłącznie z osprzętem silnika- DPF, EGR, Turbo, dwumasa. Jak w każdym wysokoprężnym silniku.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen Grand C4 Picasso I 1.6 HDi 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen Grand C4 Picasso I