Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso

roberto55, 9 lat temu
Silnik 1.6 e-HDi 114KM 84kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso 1.6 e-HDi 114KM 84kW od 2013 - Oceń swoje auto
4,92
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : To sa kwestie czysto indywidualne , ale podobała mi sie zarówno estetyka z zewnątrz jak i wewnatrz. Pod wzgledem uzytkowym to samochód o wiele praktyczniejszy od wszystkich miejskich suwów o podobnej wielkoscia a rozważałem poczatkowo suwa. Ale niech każdy wybiera co mu pasuje, wazne zeby sie podobało i działało niezawodnie.
5,0
Całokształt
Jestem zaskoczony bardzo pozytywnie tym samochodem. Przebieg niewielki wiec opinia dotyczy tylko tego poczatkowego zakresu kilometrów i moze sie zmienić z czasem. Gdy wczesniej wsiadałem do fabrycznie nowych samochodów, ekscytacja trwała zwykle do tygodnia a tutaj trwa juz pół roku!. Sam sie nie moge nadziwić, po prostu banan na twarzy przy wsiadaniu, zero agresji, płyniesz tym samochodem a nie jedziesz, kapitalne oswietlenie towarzyszace kabiny, po zmroku. Siłą rzeczy porównuję do nowej octavi III kombi z której korzystam od nowosci w podobnym okresie czasu, (chociaz octavia jest w wersji z duuużo słabszym wyposazeniem co ją troche usprawiedliwia). Całosciowo Octavia nie ma szans (moja subiektywna ocena ), pomimo duzo precyzyjniejszej skrzyni biegów. Informacyjnie Mam ok 190cm wzrostu, co ma znaczenie w niektórych kategoriach. Moja ocena jest siłą rzeczy subiektywna i obciążona poprzednimi doswiadczeniami , prosze o wyrozumiałość.
Wrażenia
5,0
Silnik
Brak zastrzeżeń. Niskie spalanie, dynamika bez fajerwerków ale OK, elastyczność ok . To samochód rodzinny . Podczas jazdy testowej nie widziałem zasadniczo przewagi benzyny 155 kM, przynajmniej w zakresie do 3600 obrotów a taki najczęściej uzywam z uwagi na przyzwyczajenie do diesli.
4,0
Skrzynia biegów
Najsłabszy element samochodu, chociaż żona sie przyzwyczaiła, niewątpliwie gorzej niż u niemieckich lub japońskich konkurentów, po pewnym czasie mozna przywyknąć. Tak kapitalny samochód zasługuje jednak na lepszą skrzynie.
5,0
Układ jezdny
Powiększony rozstaw w porównaniu z poprzednikiem, duzy komfort bez pneumatycznych wynalazków, troche przechylania na zakretach, z uwagi na wysoka pozycję kierowcy, ale bez konsekwencji dla bezpieczeństwa. Ma sie tendencje do zdjecia nogi z gazu na zakrętach ( w octawi mam ochote przyspieszyć, punkt dla octawi na zakrętach) . Pomimo ogromnego rozstawu osi picasso grand ma kapitalna zwrotność.
Komfort
5,0
Widoczność
Z tej pozycji widzisz dziury w drodze jak kule bilardowe na stole, takze te dziury bardziej oddalone, trochę łatwiej ocenić też predkość uzytkowników . Dałbym 10 za widoczność ale 5 jest oceną maksymalną :)
5,0
Ergonomia
Duzo swiatła nawet w deszczowy dzień poprawia samopoczucie, szyba 2x wieksza, podjezdzam pod same swiatła, w octavi sie czuje jak w czołgu, w octavi na swiatłach musze sie zatrzymywac 5 m wczesniej, ekran 12 cali jest boski ale dla mnie najnowsze smartfony to przyjemność, aktywny tempomat bajka, dodatkowe siedzenia - rozkładanie kapitalne, doswietlanie zakretów super, dostep bezkluczykowy rewelacja, klapa bagaznika tworzy okap chroniąc od padajacego deszczu, do srodka powinno wejść 6 osób plus narty także do srodka ale powiedzmy góra 2 - 3 pary, bo jest przerwa pomiedzy siedzeniem 6 i 7, materiały super , wybrałem beżowy kolor kokpitu, asystenta parkowania nie używałem, bardzo dobra kamera cofania, ławe wsiadanie i wysiadanie, drzwi sie bardzo szeroko otwieraja (w oktavi sie mi źle wysiada na zastawionych samochodami parkingach (szerokie nadproże), odtwarzanie MP3 i jakość dźwięku OK, sterowanie z kierownicy duzą iloscią funkcji dla mnie rewelacja!, głosnomówiacy - jakość bardzo dobra, wyjmowana latarka w bagazniku, nie wiem czemu tak kapitalny samochód nie ma uchwytów na mocowanie siatek z zakupami, samochód jest tak mocny w innych punktach że nie mam serca odejmować za to punkty
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak zastrzeżęń, regulowana moc nadmuchu w drugim rzadzie, i nadmuch obiegowy w trzecim w wersji exclusive. Troche nie rozumiem braku nadmuchu na szybe w ustawieniach standardowych ale osobno włączany nadmuch odparowuje szybe bardzo dobrze, klima włączona non stop. Nie do końca czuje ta filozofię ustawień bez nadmuchu na szybe przednią ale automat działa bardzo dobrze wiec sie nie czepiam
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kapitalna ! Za kazdym razem jak wsiadam do tego samochodu to jestem zaskoczony, z zewnatrz wyglada kompaktowo, w srodku wypracowano kapitalną ilość miejsca, rekordowy rozstaw osi robi swoje, podłoga płaska w drugim rzedzie bez tunelu, łatwe przesuwanie 2 rzędu uzyskujac nawet 700 litrów bagaznika, podłoga załadunkowa płaska po złozeniu siedzeń,
5,0
Wyciszenie
Jest bardzo dobrze jak na diesla. Aczkolwiek w wersji z przyciemnionymi szybami mozliwe ze jest delikatnie bardziej wygłuszony. Trudno to porównac , ale uzywanie zestwu głosnomówiacego nawet przy predkościach autostradowych to przyjemność.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spalanie średnie 5,3 litra (zaznaczam ze tylko odczyt z komputera) w okresie pierwszych 3000 km , kiedy Citroen spodziewa się wiekszego zapotrzebowania, jazda z klimą włączoną non stop, w samochodzie tej wielkości jestem pozytywnie zaskoczony (chyba ze komputer zakłamuje rzeczywistość).
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek estetyki/ jakości materiałów do ceny dużo lepszy od konkurencji dzięki rabatom. Lepszy stosunek moze mieć tylko Dacia ale konstrukcyjnie i użytkowo to zupełnie inna liga, lakier niestety dosyc miekki ale to nie tylko w tej marce
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak jest zimno to nie działa start /stop na swiatłach, miga na zielono i sie wyłacza, ale sie okazało ze to nie awaria tylko wnetrze jest niedogrzane. Ale to dopiero pierwsze tysiace kilometrów, oby tak było dalej czego życzą wszyskim uzytkownikom samochodów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso