Narazie tylko tankowanie i jazda. Zobaczymy co dalej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Duży apetyt. Jazda ulicami podmiejskimi śr. 70-90 , 9,7l/100km. Autostrada 173km i to jest max jaki wyciąga, 10l/100km. Silnik elestyczny jak trzeba to pokazuje pazura. Ogólnie miło się jeździ . Pewnie gdybym miał 8 stopniowy a nie 6 skrzynię to jeszcze lepiej by było na trasie i mniejsze spalanie ale ogólnie da sie przeżyć. Bak 70l rezerwa jak zaświeci to już max 45km.
5,0
Skrzynia biegów
6 biegowa. na 2 biegu ma jakby półbieg zanim wskoczy na 3. ogólnie ok brakuje może tych 2 biegów do 8 to na trasie. Dobrze zmienia nie czuć szarpnięć a jak trzeba wyprzedzić to ładnie redukuje.
4,0
Układ jezdny
Jak na busa miękki. Trochę buja na zakrętach i przy silnym wietrze. Na autostradzie też potrafi bujnąć. Dobrze wybiera dziury i nierówności. Coś za coś komfort jest. Jeździłem vivarem był bardziej twardy ale mniej wygodny. Układ kierowniczy trochę niefajny bo dużo kręcenia. Wspomaganie działa idealnie.
5,0
Karoseria
Dużo aluminium. pas przedni i tylni Alu. gdzie sie da alu... waga . Dobra konserwacja od spodu jak i w perforacjach. Zobaczymy za pare lat ... polskie zimy i sól.
Drzwi automatyczne czasem mają kaprysy-przycinają się ... trzeba delikatnie im pomagać :)
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność dobra. Słupki troche zasłaniają ale idzie sie przyzwyczaić. Lusterka dobrze pokazują tył plus kamera i czujnik P i T pomagają mega na parkingach.
5,0
Ergonomia
Hm wszystko pod ręką. Trzeba trochę poczekać zanim moduł radia się załaduje by wyłączyć start&stop. czy uruchomić gps. Plastiki trochę słabo trzymają się na kokpicie ...zatrzaski plastikowe.
Wymiana filtra kabinowego masakra. Oba schowki wyjąć by jako tako wyjąć wyczyścić i nowe włożyć.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa idealnie Z przodu 2 strefy plus tył . Ogrzewanie okaże się w zimie jest niby webasto automatyczne wiec może pomoże. Ogrzewanie działa odrazu po odpaleniu auta -elektryczne farelki przód tył wiec ciepło.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń z przodu może być Jest trochę mniej miejsca od głowy do dachu w porównaniu z vivarem. Z tyłu dużo miejsca i dobra konfiguracja foteli 2+1 w obu rzedach i szyny w całości dają duze możliwości ustawiania siedzeń. Oparcia ustawiane niezależnie dla każdego pasażera w 3 pozycjach duży + . Pojedyńczy fotel lekki podwójny już nie koniecznie ale idzie go wytargać ;) . Bagażnik mały wersja M z 8 fotelami lecz jak trzeba to wystarczy fotele do przudu z sunąć. dużym plusem jest skłądanie oparci wszystkich foteli można przewieść coś dużego bez wyciąganie foteli w miare rozsądku :)
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie naewt ok tak do 150km potem trochę słychać szum powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Puki co mało mogę powiedzieć tyle że paliwo lubi łykać :) Silnik 2,0 BlueHdi wiec stara sprawdzona jednostka z nowym osprzętem i adblue. Okaże sie po roku użytkowania.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nowe hm ... trohe kosztuje
Wersja Shine w porównaniu z VW i Mercedesem przyzwoicie z tym wyposażeniem. Rzecz gustu kto co lubi i na ile go stać.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Puki co drobiazgi przycinanie się drzwi automatycznych, bateria w pilocie. Puki co mało mogę powiedzieć
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Narazie brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 BlueHDI 177KM 130kW
[l/100km]