Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xsara Picasso

P., 7 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 137KM 101kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 250 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen Xsara Picasso 2.0 i 16V 137KM 101kW 2002-2007 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Nie jeździłem konkurencją w klasie (Scenic?) więc trudno porównywać. Dużo miejsca, praktyczny, raczej w trasę niż do miasta. Dla mnie wystarczająco komfortowy. Lepszy niż Passat B5, ale to ciągle dość nudnawy Citroen... Choć trudno powiedzieć że "bez jaj", bo to auto wygląda właśnie jak wielkie jajo. No właśnie, wygląd... no ale o gustach się nie dyskutuje.
Wrażenia
3,0
Silnik
2.0 benzyna to ciągle mało do tego auta. Słabo przyspiesza 0-100, 80-120 już dużo lepiej. Auto raczej na autostrady i na trasy. Nie nadaje się do ciągania przyczep - tona na haku i używasz biegów 1-3...
2,0
Skrzynia biegów
Miałem skrzynię manualną (1.8 przełożone do 2.0, które występowały tylko z automatem). Wieczne problemy z haczącą dwójką (ponoć to kwestia wodzików a nie synchronizatorów) i generalnie zmiana biegów trochę na wyczucie. Osoby pierwszy raz wsiadające do tego auta miały problem.
4,0
Układ jezdny
Fajnie się prowadzi - jak na dość wysokie auto nawet trzyma się zakrętów. Z tyłu belka - jak zadbana to OK. Jak nie to do roboty - w dzisiejszych czasach to już normalna czynność serwisowa a nie tragedia jak kiedyś.
Komfort
5,0
Widoczność
Wygodnie. Co tu dodać? Jedno z niewielu aut w którym po przejechaniu 800 km nie miałem nic przeciwko dalszej jeździe.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, po przesiadce z surowych japońskich wnętrz zaskakuje duża ilość praktycznych gadżetów (schowki, uchwyty, stoliki itd). Nie mogłem ustawić podłokietnika kierowcy w takiej pozycji w jakiej by mi pasował (ciągle był za wysoko) - ale moze to wada mojej Xsary. Po wyjęciu tylnych foteli (właśnie, foteli! A nie kanapy!) mamy płaską powierzchnię.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto wyposażone w automatyczną klimatyzację - wszystko działa tak jak powinno, choć nie nastawiajmy się że nastawa będzie utrzymana co do pół stopnia. JEst OK.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 170 cm wzrostu, żona 150, więc nam nawet w maluchu dobrze :). Duże auto - duży bagażnik... Jest OK.
3,0
Wyciszenie
To nie klasa premium więc nie spodziewajmy się że będzie jak w Maybachu. Powyżej 120 lepiej podgłośnić radio...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Europejskie auto, technicznie dość mało skomplikowane więc i dość tanie w utrzymaniu. Jeżdzą tego miliony więc jest gigantyczny rynek części używanych.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie chyba nie znajdziesz lepszego auta o tych wymiarach i parametrach. A że wygląda jak wygląda...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przepaliły się żarówki podświetlające panel klimatyzacji. I już. Awaryjność aut francuskich to mit. W Subaru psuło mi się więcej. Wszystko zależy od egzemplarza.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przejechałem 20 tys km i sprzedałem dalej. Wymieniłem linkę sprzęgła (uszkodzony napinacz w zasadzie unieruchomił auto) za 150 zł. Chyba jest nieźle?

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 137KM 101kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen Xsara Picasso 2.0 i 16V 137KM 101kW
Średni koszt przejechania 100 km
49,50 zł
11,2
l/100km
11,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen Xsara Picasso