Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xsara Picasso

mar456, 12 lat temu
Silnik 2.0 HDi 90KM 66kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 182 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi 90KM 66kW 2000-2006 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Trwały i oszczędny silnik HDI.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Przełącznik zespolony
5,0
Całokształt
Bardzo dobry, przestronny i ekonomiczny samochód. Silnik 2,0 HDI jest niewątpliwie dużym atutem samochodu, podobnie jak wysokie i trwałe zawieszenie. Auto jest dobrze wyposażone w standardzie - automatyczna klimatyzacja, el. szyby, ogrzewane lusterka, komputer pokładowy, tempomat... Po wymontowaniu tylnych siedzeń (około 5 min. pracy) może służyć za mini auto dostawcze (ładowność 525kg). Pomimo drobnych usterek Xsara Picasso jest ogólnie rzecz biorąc bardzo niezawodnym samochodem i sprawia mi mniej kłopotów i generuje mniej kosztów niż poprzedni samochód (VW).
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik działa bardzo dobrze - nie dymi, odpala idealnie w zimie (warto zwrócić uwagę na rodzaj zastosowanego rozrusznika - wersje na zachód mają za słabe rozruszniki na nasze warunki).
4,0
Skrzynia biegów
Zdarza się haczenie przy redukcji, ale ogólnie działa bardzo dobrze. Wygodnie położony lewarek.
4,0
Układ jezdny
Jedyną wadą dla mnie jest ogromny promień skrętu który utrudnia manewrowanie. Samochód dobrze trzyma się drogi, ma odpowiedni prześwit (dostosowany do polskich warunków) oraz dużą ładowność (ponad 500 kg). Bardzo wrażliwy na boczne podmuchy wiatru. Zawieszenie jest trwałe - jedyne co wymieniałem to łączniki stabilizatora na wzmocnione polskiej firmy jgr (ramech).
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność znakomita we wszystkich kierunkach - bardzo dobrze widać w bocznych lusterkach. Jedyne co może czasem przeszkadzać to przednie słupki.
5,0
Ergonomia
To największa zaleta samochodu - wygodna pozycja za kierownicą, wygodne podłokietniki dla kierowcy i pasażera. Tylne siedzenia można dowolnie wyjmować i składać. Samochód ma dużo schowków (np z tyłu w podłodze), uchwytów na butelki oraz rozkładane stoliki z tyłu. Schowek po stronie pasażera jest ogromny (dodatkowo chłodzony)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie bardzo dobrze się nagrzewa, w lecie podczas dużych upałów wnętrze nagrzewa się mocno pomimo klimatyzacji. Być może przednia szyba atermiczna trochę polepszyłaby sytuację.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z zewnątrz samochód wydaje się mały, ale jest to mylne wrażenie gdyż w środku bez problemu może podróżować 5 dorosłych osób wraz z bagażem. Samochód jest bardzo szeroki na jak na tę klasę.
3,0
Wyciszenie
Silnik znajduje się blisko przedziału pasażerskiego - niestety dość mocno go słychać. Do 130 km/h jest znośnie, powyżej tej prędkości jazda jest męcząca.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto pali niewiele, w tej wersji silnikowej nie filtra FAP, koła dwumasowego - co wyklucza kosztowne naprawy. Wymiana rozrządu (części) kosztuje 250pln (pasek, pompa, napinacze). Części nie są drogie - bardzo dużo części pasuje od berlingo i partnera.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry stosunek jakości do ceny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Największą bolączką może być przełącznik zespolony pod kierownicą (w wersjach od 2003r) - awaria tego elementu powoduje zakłócenia pracy kierunkowskazów (brak styku, samoczynne wyłączanie etc). Cena nowego przełącznik zespolonego to ca 600PLN. Poza tym drobne usterki elektryki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co poważne usterki nie wystąpiły, należy uważać na stan koła pasowego na wale korbowym (element gumowo-metalowy)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen Xsara Picasso