Szukaj

Ocena kierowcy - Daewoo Nubira I Sedan

krzyhernas@poczta.onet.pl, 16 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 106KM 78kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 175 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Daewoo Nubira I Sedan 1.6 i 16V 106KM 78kW 1997-1999 - Oceń swoje auto
3,54
13% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : odczucia komfortu podczas jazdy po doprowadzeniu stanu technicznego podwozia do stanu idealnego wg norm zalecanych przez producenta. To był krótki okres ale co jakiś czas udaje mi sie go odzyskiwać i utrzymywać przez jakąś chwilę...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : podobno są ludzie ktorzy już wymieniaja firmowe elementy gumowe zawieszenia na takie, które wytrzymującały żywot auta, mam juz namiary też do nich za chwilę dołączę. nadal nie ma zamiennika na łączniki stabilizatorów u mnie 60 zł x rok obowiązkowo
Inne : postępukąca korozja podwozia, zwłaszcza cienkich elementow kosntrukcyjnych, konieczna okresowa GRUNTOWNA konserwacja PODWOZIA
4,0
Całokształt
rzadko 10 letnie auto jest bezawaryjne - ten model też ma swoje słabości nad którymi trzeba ciągle panować żeby nie wpaść w spiralę kosztów poważnych napraw. Troszkę "żarłoczny " silnik jak na swoją pojemność dwa wałki rozrządu dają dobry moment obrotowy ale też swojego żądają. jeśli w terminie wymieniamy olej i pilnujemy POZIOMU płynu chłodniczego to chyba silnik jest nie do zajechania, przekładnia dobrze dopasowana wspomaganie hamulca i kierownicy daje nam uczucie lekkości w jeździe. dobrze zabezpieczona karoseria przed korozją pod warunkiem że wcześniekj nie była traktowana palnikiem gazowym pozwala zapomnieć o korozji - oprócz podwozia a zwłaszcza zbiornika paliwa i wsporników. ogólnie jeśli nie potrzebujemy szaleć na zakrętach to prędkości max i tak są do osiągnięcia grubo powyżej dopuszczalnych(185 na gazie) w Polsce. Gdyby miało trwałość zawieszenia innych producentów to byłoby wspaniałą alternatywą dla użytkowania rodzinnego jak również jako namiastka ekskluzywnego samochodu dla małych firm biznesowych - tapicerka w takiej jakości jaką ja dostałem kiedyś w innym nowym aucie.
Wrażenia
4,0
Silnik
praca silnika uzależniona od towarzyszącego osprzętu elektronicznego, gdy działa OK to praca również OK - ale przecież to już nie jest epoka wirującego palca rozdzielacza na kopułce...mimo że na GAZIE(BRC) to miło jest ruszyć równo z innymi mocniejszymi spod świateł.
3,0
Skrzynia biegów
konieczna odrobina wyczucia dla wstecznego ale poza tym dla frajdy przekładam dźwignię jednym palcem pod warunkiem że mi sie nigdzie nie śpieszy.
2,0
Układ jezdny
wspaniały pod warunkiem że jeździmy po drogach u sąsiadów...przynajmniej za frajdę miękkiej jazdy mam świadomość że wymieniam części z podwozia które nie zdążyły nawet zardzewieć - przynajmniej dokładnie znam budowę podwozia - w innych markach właściciele często nie maja pojęcia co ich wozi po drodze. nie polecam dla ostrych jazd sportowych
Komfort
5,0
Widoczność
doskonała pod warunkiem że działa klimatyzacja i nam szybko ściągnie rosę z szyb - w przypadku suchych rewelacja, z każdej strony widać kto do nas dojeżdza
4,0
Ergonomia
przełączniki umieszczone w miejscach przeznaczonych do obsługi, intuicyjnie wyczuwalne, możliwość regulacji kierownicy w dwóch płaszczyznach, to samo fotel kierowcy niestety manualnie -jak dla wersji podstawowej samochodu nie można żądać więcej chociaż w sumie to już klasa niższa średnia.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja OK pod warunkiem że nie trzeba odprowadzić pary z szyb - wtedy klima obowiązkowa, niestety instalacja LPG zużywa ciepło na parowniku i bilans mocy cieplnej nie pokrywa zapotrzebowania na zimowe wydatki (przynajmniej w początkowym okresie jazdy w mrozy). konieczność dbałości o filtr kabinowy ponieważ jego częściowe zanieczyszczenie powoduje już spadek wydajności wentylacji wewnątrz kabiny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na samochód osobowy to niewiele jest bardziej przestronnych modeli z takimi wymiarami zewnętrznymi auta. Troszkę przesłony przeciwsłoneczne za blisko twarzy sie otwierają ale po pewnym czasie da sie do tego przyzwyczaić. przestrzeń wewnętrzna przyjazna nawet dla troszkę ponad przeciętnego wzrostu pasażerów.
4,0
Wyciszenie
Jeśli ktoś lubi cichy pomruk silnika to jest to o czym marzymy, innych dźwięków brak, znacznie głośniej zaczyna być jeśli zaczynamy korzystać od 4 tys obrotów w górę. Możliwe inne odgłosy pochodzące z podwozia jeśli o nie nie dbamy (stuki, piski) ale to już wina właściciela. czasami szum opon i wiatru z opływania karoserii ale to powyżej już dozwolonych prędkości na drogach w RP.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
silnik 1,6 jest troszkę za mały do auta co ma masę 1,5 tony. na dalekie trasy jest jeszcze przyzwoite zużycie gazu ale w ruchu miejskim ciągłe przyspieszanie ze startu wymusza nielichą konsumpcje paliwa - średnie zużycie w niezbyt obciążonym ruchu miejskim do 12 l/100km (przy baardzo delikatnym operowaniu pedałem gazu). cena przeglądu dla gazu jest standardowa natomiast koszty napraw do 800 zł w skali roku.
4,0
Stosunek jakość/cena
obecna cena zakupu (dość niska) chyba jest spowodowana negatywnymi odczuciami związanymi z problemami naprawy nadwozia, ponieważ inne walory tego samochodu są porównywalne albo niejednokrotnie lepsze od innych tego typu aut. ceny części są relatywnie niskie i dobrze dostępne ze względu na parametry pracy i wymiary stosowane w innych samochodach głównie z serii Opel.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wspaniały samochód dla majsterkowicza motoryzacyjnego, jak każdy mechanizm może mieć usterkę ale obserwowany stan działania w porę naprawiony nie spowoduje dalszych komplikacji. jedynym zaskoczeniem był dla mnie fakt awarii czujnika wału silnika - jedyna rzecz dla której musiałem zaciągnąć auto do elektryka a powodem były zaśniedziałe końcówki kontaktu włącznika a dostęp jedynie z kanału. ciągła walka o szczelność układu chłodzącego silnika (układ węży dla LPG zbyt sztywny )
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
1. spalona pompa paliwa, 2. pęknięcie skorodowanego przewodu hamulcowego w miejscu nad zbiornikiem paliwa(niewidoczne przy normalnej wzrokowej kontroli okresowej spodu auta), 3. awaria sprężarki klimatyzacji ( w chwilę po przeglądzie i napełnieniu czynnikiem)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 106KM 78kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Daewoo Nubira I Sedan 1.6 i 16V 106KM 78kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
8,5
l/100km
11,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Daewoo Nubira I Sedan