Szukaj

Ocena kierowcy - Dodge Caravan V Grand Caravan Facelifting

Ms, 10 lat temu
Silnik 3.6 VVT 283KM 208kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 47 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Dodge Caravan V Grand Caravan Facelifting 3.6 VVT 283KM 208kW od 2011 - Oceń swoje auto
4,69
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : To wielki plus tego auta. Wielki postęp w stosunku do starszej generacji. Rownoelgle jeżdzę Focusem, Octavią. Dodge prowadzi się jak duża luksusowa limuzyna - miekko ale stabilnie i pewnie. Nie ma już typowo amerykańskiego bujania.
5,0
Całokształt
Wcześniej jeżdziłem poprzednią generacją tego modelu - rocznik 2003 z silnikiem 3,8 218KM. Obecna generacja jest lepiej wykończona, praktyczniejsza i znacznie lepiej się prowadzi. Auto jest bardzo duże, obszerne zaś wnętrze robi bardzo pozytywne wrażenie . Wielką zaletą jest bardzo duży bagażnik nawet przy rozłożonej tylnej 3 kanapie. Wadą moim zdaniem układ siedzeń 2+2+3. Auto jest szerokie - w drugim rzędzie można by umieścić 3 kapitańskie fotele i 3 dorosłe osoby wciąż miałyby królewskie warunki. Ale cóż w tym układzie przynajmniej nasz pies ma swoje wygodne miejsce pośrodku na podłodze. Sumarycznie auto bardzo wygodne - trasa 1650km jednego dnia z Miediolanu do Warszawy przez Alpy, zimą wykonana bez bólu pleców i specjalnego zmęczenia! Świetny samochód dla dużych rodzin na długie wypady.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy, przyjemny warkot silnika V6. 283KM i spory moment obrotowy ładnie radzi sobie z ponad dwutonowym autem. Ładnei przyspiesza nawet przy prędkościach powyęzej 150km/h. Dobrze wspólracuje z LPG (przejechane 40000 km bez problemów). Brak usterek.
4,0
Skrzynia biegów
Wgrany update firmwaru w ASO. Biegi zmienia miekko i elegancko bez najmniejszych szarpnięć. Zmiany w górę szybkie. Kick down trochę za wolny - przy raptownym wcisnieciu mija sekunda gdy skrzynia sie namyśla potem redukuje i silnik wywrywa auto do przodu. Knieczne zmiany oleju z filtrem co ok 30tyś km.
5,0
Układ jezdny
To jest ogromna zmiana na plus w stosunku do poprzedniej generacji. Auto jest komfortowe ale przewidywalne. Dobrze zachowuje się zarówno z 1 osobą jak i pełnym obciążeniem. Układ kierowniczy chodzi ciut za lekko ale dość precyzyjnie. Przeyjemne jazda zarówno na autostradzie jaki na wąskich nierównych drogach.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na gabaryty auta - jest dobrze. Przy cofaniu bardzo pomaga fabryczna kamera cofania.
4,0
Ergonomia
Deska rozdzielcza wygląda wspólcześnie i ładnie. Duze wrażenie robią zabudowane schowki międzu przednimi fotelami - są pojemne ale eleganckie i wyglądają luksusowo. Pierwsze wrażenie bardzo dobre. Po dokładniejszym przyjrzeniu można się czepić detali - np włącznik świateł awaryjnych troszkę za mały. Ramka wokół radia - tani plastik. Ale ogólnie jest OK i znacznie lepiej niż w poprzednich wersjach. Auto bardzo parktyczne - duża ilość różnych schowków, naprawdę duży / pojemny bagażnik. Moim zdaniem pod względem praktyczności - bezkonkurencyjny VAN na naszych drogach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze. Ogrzewanie i chłodzenie działa skutecznie. Klimatronik trójstrerfowy z wydzielonym układem dla tylnych siedzeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto duże i pojemne. Klasa sama dla siebie. Nieporównywalnie większe od Espace, Galaxy czy Sharana ale nie tak duże i nieporęczne jak auta o rodowodzie dostawczym jak np VW T5 czy Ford Transit. Moim zdaniem świetny kompromis między gabarytami zewnętrznymi a praktycznością i możliwościami przewozowymi.
4,0
Wyciszenie
Jest OK. Silnik cichy. Auto ciche ale ciche do 140km/h Niestety karoseria nie jest zbyt opływowa. Powyżej 140km/h szum powietrza staje się już zauważalny. Najmilej się jeżdzi - z predkościami ok 120-130km/h; tempomat autostrada. Muzyka pieknie brzmi z fabrycznego zestawu audio. Miodzio.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części nie należą do najtańszych - to nowy model. Instalacja LPG powoduje że koszt paliwa jets na niskim poziomie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jest OK. Polecam wszystkim, którzy potrzebuja pojemnego i praktycznego auta na długie vojarze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W ciagu 2 lat użytkowania - brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W ciagu 2 lat użytkowania - brak. Jedynie było wgranie w ASO nowego programu do skrzyni biegów (akcja serwisowa), które wyeliminowała szarpnięcia w trybie ECO.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 3.6 VVT 283KM 208kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Dodge Caravan V Grand Caravan Facelifting 3.6 VVT 283KM 208kW
Średni koszt przejechania 100 km
69,00 zł
14,8
l/100km
18,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Dodge Caravan V Grand Caravan Facelifting