Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Explorer IV Sport

Jacek, 2 lata temu
Silnik 4.6 390KM 287kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 215 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Explorer IV Sport 4.6 390KM 287kW od 2006 - Oceń swoje auto
5,00
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wszystko , może jeszcze za mała moc :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Na razie brak
5,0
Całokształt
Nie ma porównania z żadnym europejskim picupem przewyższa je wszystkie i nie gnije jak toyoty , nissany itd. to jest ford F150 ale na Europę czyli mniejszy i wszędzie można zaparkować a to wielka zaleta , opuszczana tylna szyba pozwala przewozić towary nawet do sześciu metrów bez przyczepki , sam tak robiłem , na pakę mieści się euro paleta , szkoda że ładowność ma tylko do 600 kg jak jest w parametrach ale woziłem więcej w nasz kraj ogranicza masę ciągniętej przyczepy bo tylko nieco ponad 3 T , pszerobiem już pięć sztuk tych Fordów wersję z przed 2006 i nowsze 07 08 09 r szkoda że zaprzestali je produkować w Europie byłby teraz na nie popyt . Dożo różnych wersji wyposażenia . W Polsce bardzo rzadki model
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak się serwisuje tak jak powinno (oleje , świece itd. ) to v8 pracuje idealnie , równo i pięknie brzmi ( zależy od wydechu ) rozrząd tylko z przodu (łańcuch) nie ma tragedji z wymianą w porównaniu z V6 4.0 lub z BMW, wszystkie części są dostępne w kraju jak czegoś nie ma to można z ciągnąć bez problemu bardzo dobrze przyjmuje LPG (dobrze dobrane i ustawione z OBD) silniki podobno wytrzymują ponad 500 tys km
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo płynnie zmienia biegi a ma ich sześć , trzeba wymieniać olej na czas bo może być problem ale to w każdym automacie , skrzynia jest mocna do wytrzymuje ponad 400 KM
5,0
Układ jezdny
Pięknie dopina sam przód , jak trzeba to elektrycznie stałe 4x4 i jeszcze przez reduktor bardzo dobrze trzyma się drogi ma fajne systemy trakcji
5,0
Karoseria
Zależy gdzie wcześniej jeździł w USA jak w południowych stanach to to karoseria i rama są jak nowe , jeśli jest rdza to tylko z winy poprzedniego właściciela , mam z 07 , 08 ,09 roku są jak nowe z fabrycznymi naklejkami , jeśli z północy to może być troszkę rdzy ale tylko powierzchownie bardzo gruba i mocna rama , dłuższa od Explorera
Komfort
5,0
Widoczność
Widok z kabiny jest wystarczająca dużo więcej widać niż w większości osobówek i to jeszcze z wysoka
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa i jak trzeba to aż parzy w lato klima daje wygodę podróżowania
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca dla pasażerów i kierowcy cztery osoby mieszczą się bez problemu i nie dotykają podsufitki piąta mniejsza też ma wygodnie , kierowca może siedzieć na luzie dla niskich jest dobra regulacja fotela i ew. pedału hamulca , siedzi się bardzo wygodnie czy to skóra czy welur grzanie foteli działa w każdym nawet za bardzo
5,0
Wyciszenie
Jest bardzo dobrze wyciszony ( chyba że ma sportowy wydech ale wtedy pięknie mruczy) głośniej jest przy wyższych prędkościach od 140
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszystko w normie nie ma tragedii , cenowo części tańsze od aut europejskich , nawet z USA ( oczywiście samemu sprowadzając
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto trochę drogie w zakupie sprowadzeniu i w opłatach ale daje radość z jazdy
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic poważnego

Pb - zużycie paliwa dla silnika 4.6 390KM 287kW [l/100km]

Średnie zużycie
18,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
17,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
22,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
15,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Explorer IV Sport