Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fiesta VIII Hatchback 5d

Maros1, ponad rok temu
Silnik 1.0 EcoBoost 95KM 70kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Fiesta VIII Hatchback 5d 1.0 EcoBoost 95KM 70kW 2019-2021 - Oceń swoje auto
4,79
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamiczny, cichy, jak ktoś chce - oszczędny.
5,0
Całokształt
Fiesta VIII generacji to auto na poziomie kompaktów sprzed kilku lat - z uwagi na bogate wyposażenie, wysoką jakość materiałów, komfort, osiągi i przyjemność z jazdy. Wielu współczesnym kompaktom ustępuje w zasadzie tylko ilością miejsca w środku i w bagażniku. Fiestą jeździ się bardzo przyjemnie, wygodnie, a jeśli komuś zależy - to również oszczędnie. Jestem zadowolony z zakupu i nie żałuję ani jednej wydanej złotówki.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zdecydowanie pozytywne zaskoczenie - jest elastyczny, wystarczająco dynamiczny do normalnej jazdy, ma przyjemny dźwięk (żadna "kosiarka"), a poza tym jest bardzo dobrze wyciszony. Trzeba tylko pamiętać, że w małym silniku z turbo styl jazdy bardzo istotnie wpływa na spalanie. Może palić zarówno 6 L/100 km, jak i 8 L i więcej (generalnie "5 L Pb przy 160 km/h" można między bajki włożyć, w każdej marce i modelu...) Dlatego nie odejmuję gwiazdki za spalanie, bo każdy może tym autem jeździć tak, jak chce. Wracając jeszcze do dynamiki: auto z tym silnikiem na pewno nie jest zawalidrogą ani w mieście, ani na trasie. Katalogowo ma 10,9 s do setki, jednak subiektywne odczucia są lepsze. Ładnie zbiera się od samego dołu, 170 Nm dostępne jest od 1500 obr. Myślę, że będzie z niego zadowolony każdy kierowca, który nie oczekuje sportowych wrażeń od auta o mocy 100 km.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, ma dobrze dobrane przełożenia (szczególnie do miasta), w trasie bardzo przydaje się 6-tka. Skrzynia nie haczy, nie zgrzyta, nie hałasuje, lewarek nie "lata" ani nie chodzi "jak w maśle"; ogólnie - polecam :-)
5,0
Układ jezdny
Rewelacja! Samochód prowadzi się pewnie i przewidywalnie, zawieszenie jest komfortowe (ale nie jest zbyt miękkie) i dobrze wyciszone. Ogólnie prowadzi się bardzo przyjemnie, jak auto wyższej klasy z bardzo dobrym układem jezdnym.
5,0
Karoseria
Auto posiadam ponad 1,5 roku, przez cały czas "stało pod chmurką", kilkanaście razy byłem nim w dłuższej trasie. Efekt? Korozji brak, odprysków brak. Spasowanie elementów bez zastrzeżeń - bardzo porządnie zmontowany samochód.
Komfort
4,0
Widoczność
Duża (!) przednia szyba - oczywiście plus. Widoczność do tyłu - całkiem niezła, szczególnie w porównaniu do innych współczesnych aut podobnej klasy. Parkowanie tyłem znacznie ułatwiają czujniki. Minusem są dosyć małe lusterka boczne, trzeba się przyzwyczaić.
4,0
Ergonomia
Jak dla mnie, wszystkie elementy kokpitu rozmieszczone są bardzo dobrze. Wszystko jest pod ręką, obsługa jest intuicyjna i naprawdę prosta. Wielkim plusem są tradycyjne, czytelne (!) zegary, a także pokrętła do klimatyzacji (szybsza i łatwiejsza obsługa). Minusem jest natomiast brak regulacji pasów bezp. na wysokość (na słupku B), co może być problemem dla osób o niższym wzroście.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja jest wydajna i całkiem sprawnie obniża temperaturę wewnątrz auta. Ogrzewanie działa bardzo sprawnie, zimą auto szybko się nagrzewa. Zdecydowanie warto zainwestować w Pakiet Winter - podgrzewana przednia szyba to jedna z największych zalet mojego auta, a podgrzewana kierownica i fotele również bardzo przydają się zimą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jest naprawdę wystarczająco - mam 188 cm wzrostu i nie narzekam. Z tyłu jest oczywiście ciaśniej, ale dzieciaki spokojnie się zmieszczą, a osoby o wzroście 170-180 cm również nie będą narzekać. Bagażnik jest raczej umiarkowanych rozmiarów - niby ok. 300 L, ale szału nie ma. Każdy może jednak przed zakupem sam ocenić, czy to mu wystarczy.
5,0
Wyciszenie
Auto jest bardzo dobrze wyciszone, szczególnie jak na swoją klasę. W wielu "kompaktach" wcale nie jest ciszej. Głośno robi się powyżej 140 km/h, ale to nie jest auto przeznaczone do dłuższej jazdy z takimi prędkościami.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie zależy głównie od stylu jazdy. W przy normalnej jeździe (dynamika 6/10) w trybie mieszanym auto spala (wg komputera) 6,3 L/100 km. W mieście pali 7-7,5 L, natomiast na drogach pozamiejskich przy prędkości 70-90 km/h spokojnie można zejść poniżej 5 L. W trasie natomiast, jadąc S-kami lub autostradami, spalanie rośnie wraz ze wzrostem prędkości i raczej należy spodziewać się spalania 6 L i więcej (jadąc powyżej 140 km/h - duuużo więcej). Przykład z życia - ostatnia trasa 560 km z czego ok. 400 km drogami S i A z tempomatem ustawionym na 120 km/h i wyprzedzaniem od czasu do czasu z prędkością 140 km/h: spalanie na całej trasie: 5,3 L/100 km (wg kompa, który zaniża spalanie o 0,4 - 0,5 L). Podsumowując: tankując auto przyjmuję, że spala 6,5 L/100 km i jeszcze nie musiałem gorączkowo szukać stacji benzynowej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Fiesta tania nie jest, ale biorąc pod uwagę wyposażenie wersji Titanium, jakość materiałów, komfort i przyjemność z jazdy, auto jest warte tych pieniędzy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dość szybko po zakupie przestał działać system Auto Start-Stop z uwagi na zbyt niski poziom doładowania akumulatora. Serwis twierdzi, że alternator działa prawidłowo, a problem rozwiąże doładowanie akumulatora prostownikiem. Nie wiem, nie próbowałem, gdyż system Start-Stop jest mi potrzebny jak dziura w moście, a innych problemów związanych z akumulatorem nie miałem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 EcoBoost 95KM 70kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Fiesta VIII Hatchback 5d