Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Kuga II SUV Facelifting

DER, 5 lat temu
Silnik 2.0 Ecoboost 242KM 178kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Kuga II SUV Facelifting 2.0 Ecoboost 242KM 178kW 2017-2018 - Oceń swoje auto
4,29
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Nowa Kuga zastąpiła starszą w zasadzie z powodów finansowych, a nie ze szczególnej potrzeby. Nie robię dużo kilometrów więc zaryzykowałem najmocniejszy silnik licząc się ze sporym spalaniem paliwa. Z poprzednim dieslem nie miałem problemów jednak benzyna wydaje się być bezpieczniejsza w użytkowaniu. Spalanie rzeczywiście jest dość wysokie, bo ciężko zejść w trasie poniżej 12 litrów. Ale za to dynamika powoduje uśmiech na twarzy i jest warta tych złotówek zostawianych na stacjach benzynowych. Niestety na maksymalne wykorzystanie tej dynamiki musi pójść jeszcze więcej złotówek, euro, itp. Naprawdę szybka jazda kończy się spalaniem rzędu 20 i więcej litrów. Główna różnica do starej to Sync3 stwarzający większy komfort podczas jazdy, chociaż spodziewałem się większych możliwości po tym systemie. Brak mi możliwości wykorzystania go w sposób równy smartfonowi. W zasadzie go jeszcze nie rozgryzłem więc może wrażenie się poprawi. Skórzane - nie: skóro-podobne fotele są dość marnej jakości jeśli chodzi o materiał, ale jakby dłuższe niż w poprzedniej wersji. Ogólnie Kuga nie ma większych wad i z suwów, którymi jeździłem przed decyzją ciekawsze było tylko Stelvio. Noo, ale to Alfa i nie wiadomo jak z nią będzie. Do tego cena o ok. 35 tys. wyższa. Samochodów marek "premium" nie brałem pod uwagę, bo wg mnie ich wyższość nie jest warta 100 % wyższej ceny. A teraz odczuwam lekkie zadowolenie gdy Q5 czy inne cudo nie jest w stanie utrzymać się za mną ;) Niestety nieco zmniejszono w nowym modelu prześwit, ale na razie jakoś daje radę na polnej drodze. Zdziwił mnie też rozmiar felg, które w standardzie Titanium mają tylko 17 cali. Tu będzie trzeba coś dokupić na lato, bo w zimie mogą takie być. Jakoś mało "rasowo" wygląda Kuga na tych 17-kach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jak silnik. Mocno wysilony, ale takie teraz czasy. Denerwujący jest jego dźwięk po odpaleniu. Przypomina kosiarkę. W czasie jazdy też nie wydaje pomruku jak V-ki. Cóż...
4,0
Skrzynia biegów
Trochę przeciąga i zbyt szybko zmienia biegi, ale to chyba wymogi "ekologiczne". Dopiero w trybie S jest tak jak powinno. I wcale więcej nie pali przy umiejętnej jeździe.
5,0
Układ jezdny
Nieźle sobie radzi.
4,0
Karoseria
Jak karoseria. Bardziej podobała mi się chyba pierwsza wersja i szkoda, że projektanci poszli jakoś inaczej niż bym chciał w pomysłach. Ale to kwestia gustu.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
W zasadzie wszystko w normie, ale do ideału trochę brakuje. Jak na suv to dość mało schowków. Są większe kieszenie w drzwiach, ale zlikwidowano schowki pod kanapą i jeden w podłodze. Stoliki z tyłu są dość słabe.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Poprawna. Dość szybko działa. Fotele grzeją jak trzeba choć to raczej gadżet, który mnie nie jest potrzebny.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W porównaniu z poprzednim modelem jest więcej miejsca dla pasażerów i w bagażniku. Na długi wakacyjny wyjazd nie muszę już wykorzystywać części tylnej kanapy ani zakładać box-a.
4,0
Wyciszenie
Cicho jest tylko do 100 km/h. Przy 200 ;) jest głośniej, ale to duży samochód.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spore, jeśli chodzi o paliwo. Reszta w normie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Z taką mocą nie ma chyba innego samochodu w tej klasie, który mógłby konkurować ceną z Fordem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Ecoboost 242KM 178kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Kuga II SUV Facelifting