Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo V Sedan

Mariusz, 9 miesięcy temu
Silnik 2.0 Hybrid 187KM 138kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 35 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Mondeo V Sedan 2.0 Hybrid 187KM 138kW 2014-2019 - Oceń swoje auto
5,00
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Cichy i mega ekonomiczny, a przy tym szybko reagujący na wciśnięcie pedału przyspieszenia w podłogę.
5,0
Całokształt
O wyglądzie się nie wypowiadam, bo to kwestia gustu, mnie się podoba. Ponadto, bardzo wygodny, komfortowy, ergonomiczny, świetnie się prowadzi, bardzo cichy i mega ekonomiczny. Nie ważne czy jedziesz w krótką, czy długą trasę, bo nawet po przejechaniu kilkuset kilometrów nie czujesz zmęczenia, a to za sprawą wszechobecnej ciszy jednostki napędowej super spasowania elementów wnętrza (nic nie trzeszczy), mega wygodnych foteli oraz wystarczającej mocy na szybkie wyprzedzenie. Ponadto automatyczne wycieraczki, podgrzewana przednia szyba i światła w technologii Full LED, dzięki którym widoczność w nocy jest bardzo dobra, a zmianę świateł z mijania na drogowe wykonuje perfekcyjnie komputer.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bezawaryjny, wystarczająco mocny, a przede wszystkim prawie niesłyszalny. Nie ważne czy jedziesz 20, 120, czy 170 km/h, słychać tylko szum wiatru. Podczas jazdy autostradą przy np. 160 km/h można rozmawiać nie podnosząc głosu. Coś niesamowitego, trzeba się przejechać żeby w to uwierzyć.
5,0
Skrzynia biegów
Działa jak eCVT, tzn. jak się normalnie rozpędza pojazd (czyli 99% jazdy) to jej nie słychać ale jak chcesz szybko wyprzedzić, to przez kilka sekund wyje ale nie jest to gorsze niż np. w VW DSG, czy w Hyundai 7 DCT. Dzięki tej skrzyni średnie spalanie modeo na poziomi 4,3 jest standardem, ponieważ ma takie ekonomiczne przełożenie, które nie są osiągalne w skrzyniach posiadających konkretną ilość biegów 7,8 czy nawet 9.
5,0
Układ jezdny
Cóż jak to w fordach, czyli bdb, a że rozkład masy w związku z umieszczeniem akumulatorów w bagażniku (wysokonapięciowych i 12 V) jest lepszy , prowadzenie jest lepsze niż w zwykłej benzynie, czy dieslu. Mondeo jedzie tam gdzie chcesz, a im szybciej jedziesz tym lepiej się klei drogi. Ponadto kierownica stawia opór, a nie jak w niektórych pojazdach wspomaganie powoduje że nie czujesz praktycznie żadnych oporów.
5,0
Karoseria
Jak już pisałem, wygląd to kwestia gustu, mnie się podobają takie sylwetki, rozważałem zakup mazdy 6 ale nie podoba mi się środekm.in. (doczepiany ekran na środku) i nie mają tak ekonomicznego napędu. Arteon również mi się podoba ale nie ma hybrydy.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jak to w sedanie tej wielkości. Od 25 lat jeżdżę sedanami i nie przeszkadza mi że podczas cofania jest, jak jest. Tutaj jest kamera i zestaw 12 czujników (6 przód + 6 tył) więc nie ma żadnych problemów podczas parkowania. Ponadto lusterka zewnętrzne się pochylają tak że widać tylne koła i krawężnik, a Jak ktoś nie umie parkować to system parkowania sam to zrobi, trzeba tylko zahamować na końcu manewru. Raz wypróbowałem parkowanie równoległe i prostopadłe, nic dodać i nic ująć parkuje idealnie.
5,0
Ergonomia
Wzorowa, przyciskami na kierownicy sterujesz komputerem pokładowym (lewa strona kierownicy) i multimediami (prawa strona kierownicy) . Jak wysiądzie wyświetlacz radia to klimatyzację i radio/CD/USB obsłużysz przyciskami i pokrętłem. Na wyświetlaczu obok prędkościomierza z prawej strony możesz wyświetlić co chcesz, sms-y, nawigację, klimatyzację, radio, tytuły utworów z CD, pendrive, czy z komórki. Łączenie telefonu z bluetooth trwa sekundę i nigdy się nie zawiesza. Miejsce na telefon jest pod radiem, gdzie można zamontować fabryczną indukcję lub za 50 zł, kupić np. w Lidlu i podłączyć do gniazda zapalniczki. W przednich drzwiach są bardzo duże kieszenie, a na środku w tunelu dwa porządne uchwyty na kubki z tyłu w podłokietniku również.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
To działa bardzo dobrze, kompresor klimatyzacji jest elektryczny, więc jak silnik spalinowy nie pracuje to i tak klimatyzacja cały czas działa, a ogrzewanie jak to w benzynie szybko nagrzewa wnętrze. Nawiewy są w standardzie pod przednimi fotelami i również na tylnym tunelu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj już w poprzedniej generacji Mondeo było wystarczająco miejsca z przodu i z tyłu, czego można chcieć więcej. Rozstaw osi to 285 cm., więc nie brakuje miejsca nawet dla wysokich. Fotele są bardzo wygodne z przodu i z tyły, a tylna kanapa wydaje się być odchylona do tyłu bardziej niż w oplu czy renault, jest chyba troszeczkę bardziej leżąca.
5,0
Wyciszenie
Jak już wcześniej pisałem, nie ważne jaką prędkością jedziesz w pojeździe jest super cicho. Mondeo posiada porządne wygłuszenie różnych części nadwozia i to nie tylko materiałami tłumiącymi ale posiada także system małych głośniczków w suficie wspomagany cyfrowym procesorem DSP, którego zadaniem jest dodatkowe redukowanie różnych niepożądanych odgłosów (wysyłanie dźwięku o przeciwnej amplitudzie do dźwięków np. silnika), dzięki czemu w kabinie jest o kilka dB ciszej. Ponadto system audio posiada 12 głośników w tym dwa subwoofery umieszczone za oparciem tylnej kanapy dlatego słuchanie muzyki nawet cichej jest przyjemnością .
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W tej kategorii to jedynie Toyota się może równać, bo mondeo ma na szczęście praktycznie ten sam napęd eCVT. Spalanie podczas jazdy na drogach krajowych jest na poziomie 3,9 - 4,3. l/100km, to jest norma i ciężko osiągnąć podczas normalnej jazdy większe spalanie. W zimie raczej 4,3, bo od razu po starcie odpala silnik spalinowy żeby nagrzać we wnętrzu, a w lecie ok. 1/3 trasy mondeo przejeżdża na samym prądzie. Nawet podczas jazdy z prędkości 120 km/h przełącza się niezauważalnie na sam prąd. Na autostradzie przy prędkości 120 - 130 km/h spalanie wzrasta do ok. 6 litrów, tutaj już rzadziej napęd przełącza się na elektryczny. Powyżej 130 km/h pojazd jest napędzany silnikiem spalinowym wspomaganym przez elektryczny więc spalanie na pewno wzrośnie. Ja średnio raz na kwartał poruszam się autostradą (na wakacjach częściej), więc średnie spalanie mam na poziomie ok. 4,0 - 4,3 l/100km., co przy pojeździe tych gabarytów myślę, że nie jest wysoką wartością.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak dla mnie, za te pieniądze nie kupię nic wygodniejszego, "ladniejszego", bardziej ekonomicznego.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie miałem żadnych usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem żadnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Hybrid 187KM 138kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Mondeo V Sedan