Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mustang IV Coupe

JerzyK, 14 lat temu
Silnik 3.8 V6 152KM 112kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 160 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Ford Mustang IV Coupe 3.8 V6 152KM 112kW 1993-1997 - Oceń swoje auto
4,08
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Niby niesportowe zawieszenie ale auto prowadzi się zwinnie a ma 4,7 m długości i ponad 1.6 tony wagi. Trwałość niesamowita - części zawieszenia jak w ciężarówce.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Uszczelki pod głowicami - dyżurna przypadłóść tego modelu
Zawieszenie : Mało trwałę łożyska przednie
Karoseria : Słaba drobna mechanika - zamki, linki, łożyska
4,0
Całokształt
Auto bardzo trwałe - zwłaszcza zawieszenie i jak zadbane - nie do zajeżdżenia. Silnik też niezły pod warunkiem zadbania o uszczelki głowic. Sporo komponentów jest tzw wiecznych. Nadwozie też praktycznie nie koroduje. Moja auto to \'swap\' - karoseria od modelu 1995, silnik 1998, złożony jeszcze w Stanach (przyjrzałem się silnikowi, gdyż do instrukcji od modelu do 1997 kompletnie nie pasowała instalacja elektryczna). Mimo 15 lat na karku (z tego ponad połowa w moich rękach w Polsce)i niecałych 200000 przebiegu wygląda jak nowy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na stosunkowo \'niedużą\' moc spora elastyczność i miły dźwięk pracy silnika. Oczywiście lubi niskie obroty i jest nieco klocowaty ale to w końcu amerykaniec i konstrukcja z lat 60-tych
4,0
Skrzynia biegów
Ręczna - praca prawie w porządku - skrzynia nieco haczy, zwłaszcza na jedynce i wstecznym ciężko wbić bieg. Piątka powinna być nieco szybsza i dłuższa, a tak przypomina wyższą czwórkę.Podobno niezniszczalna. Do sprzęgła potrzeba nogi ciężarowca :)
4,0
Układ jezdny
Tyłem stanowczo za bardzo kołysze na boki (przydałby się drążek panharda), poza tym w mojej wersji zawieszenie jest zdecydowanie bardziej komfortowe niż sportowe. Na szczęście auto i tak jest poręczne w zakrętach. Za to zawieszenie praktycznie niezniszczalne - po 15 latach wysiadł 1 przegub zwrotnicy i gumki przedniego stabilizatora.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu i na boki - dobrze, do tyłu nieźle ale na boki do tyłu i lusterka boczne - tragedia. ogromne martwe pola i mikre pola widzenia w lusterkach.
4,0
Ergonomia
Typowo amerykańskie - 1 guzik i 4 gałki dla prostego farmera, (niemniej spora ilość elektroniki pod spodem).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
klima niezniszczalna i dobrze działa. Ogrzewanie mało wydajne, odparowanie przedniej szyby też mikre - od razu widac że to auto na Texas i Kalifornię
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mało miejsca w sensie przestrzeni (nie znaczy że ciasno - raczej dopasowanie jak w kabinie myśliwca) ale fotele bardzo wygodne.
3,0
Wyciszenie
Jak na auto tych gabarytów za głośne, zwłaszcza przy dużych prędkościach ale przyjemny i niemęczący odgłos silnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mogło być gorzej. Trasa:10-11, miasto: normalnie 12-15 ale da się dojść i do 20. Przeglądy tanie bo mechanika prosta ale niestety nieproporcjonalnie wysokie ceny części (GM ma dużo taniej)
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak ktoś lubi sportowe young timery o sporej mocy i gabarytach Mercrdesa za 8-10 tys. to jest to. Ceny części niestety często nierealne ale eksploatacyjne da się znależć w normalnych cenach. Bardzo przydają się znajomi w stanach - tam części do Mustangów wszystkich generacji kosztują dosłownie grosze. Poza blokiem silnika i głowicami bardzo łatwy do samodzielnych napraw
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnicy zepsuła mi się gałka włącznika świateł i prawy bębenek zamka. Zatarły się boczne linki hamulca ręcznego.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Typowa przypadłość - wydmuchane uszczelki pod obiema głowicami. Poza tym obie piasty w przednich kołach. Z eksploatacyjnych na razie - klocki, tarcze, sprzęgło, rolki i pasek wieloklinowy a przy okazji w/w poważnej usterki wymieniłem rozrząd bo nowy miałem prawie w prezencie.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 3.8 V6 152KM 112kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Mustang IV Coupe