Honda CITY - jak nazwa wskazuje - doskonała jest do miasta i SPORADYCZNYCH wyjazdów za miasto (urlopy, wyjazd do rodziny, itp). W mieście jest zwrotna i niewiele pali. Poza miastem auto bardzo podatne jest na boczne podmuchy wiatru, i to niezależnie od obciążenia. Nawet niewielkie podmuchy boczne potrafią znacznie zmienić tor jazdy. W dodatku nieprecyzyjne wspomaganie (elektryczne) za miastem tylko przeszkadza. Po przejechaniu kilkuset kilometrów w takich warunkach będziecie mieli dosyć tego auta (ja tak mam podczas dłuższych wyjazdów). Ci co jężdżą dużo poza miastem lepiej niech dołożą i kupią CIVIC´a inaczej będą musieli przywyczaić się do obolałych ramion i nerwicy. Nawet używany CIVIC z 1996r, którym kiedyś jeździłem, zachowywał się na drodze o niebo lepiej!!! Tandetne wykończenie komory bagażnika - wykładzina z czasem zawija się i wyłazi spod gumowych uszczelek. Uwaga na żarówki w tylnych lampach, które są nietypowe i dostępne tylko w salonach Hondy (nie znajdziecie ich na stacjach paliw ani w Polsce ani w Niemczech). Lepiej z wyprzedzeniem kupić zapasowe, żeby potem w drodze nie mieć problemów. Uwaga podczas i po deszczu: gdy podniesiecie klapę bagażnika do góry zbyt szybko to woda (objetość ok. kieliszka) spod kloszy lamp zainstalowanych na klapie spłynie do bagażnika zamiast na grunt - niewielki problem ale gdy wieziecie papiery, dokumenty czy tez elektronikę to lepiej uważać.
Generalnie autko fajne dla młodych rodzin z dwójką dzieci trenujących jazdę po mieście. Polecam.
Ja w sumie jestem z niego zadowlony ale zostawiam je dla żony a sam przesiadam się na używaną Xsarę Picasso.
Przedni lewy słupek potrafi wiele zasłonić na skrzyżowaniach lub zakrętach. Trzeba uważać! Widocznośc do tyłu też nie zachwyca - polecam montaz czujników parkowania.
4,0
Ergonomia
Przydałoby sie drugie gniazdko 12V np. do jednoczesnego ładowania komórki i GPS lub dla odtwarzacza DVD dla dzieci z tyłu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tylna szyba potrafi zaparować nawet w suche dni. To na prawde czasami przeszkadza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bez zastrzeżeń
2,0
Wyciszenie
Odgłosy toczenia opon i pacy zawieszenia są przenoszone do kabiny.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Rewelacja!!! Minimalnie: 4,8 (trasa Warszawa-Białystok; kiepska pogoda; jazda bez pospiechu i bez klimy); maksymalnie 7,8 w mieście z klimą. Średnio na trasie z klimą: 5,9 do 6,2. Ceny przeglądów niewielkie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 22.000 wymiana łożysk w lewym przednim kole (wyły jak w Maluchu); po 38.000 problem z automatycznym domykaniem szyby kierowcy; czasami radio potrafi się zawiesić i dopiero ponowne włączenie pomaga; skrzypią prowadnice szyb (do smarowania podczas zbliżającego się przeglądu); Problem z regulacją elektryczną lewego lusterka - prawdopodobnie panowie na myjni przedobżyli z myjką ciśnieniową.