Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic V Sedan

kopatshu, 12 lat temu
Silnik 1.6 16VTi 160KM 118kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 291 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic V Sedan 1.6 16VTi 160KM 118kW 1991-1995 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Korozja tylnych nadkoli
Przeniesienie napędu : Wyjące łożyska w skrzyni biegów
Inne : Pękające plastiki we wnętrzu
5,0
Całokształt
Za cenę do 10 tyś zł dostajemy w miarę niezajeżdżony wóz w który na starcie trzeba zainwestować około 2 tyś zł po to aby cieszyć się bezawaryjnością na długi czas.
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonale znany fanom marki silnik B16A2 o mocy 160KM i zmiennymi fazami rozrządu- VTEC, kulturą pracy przebija wiele europejskich silników w tej klasie. Silnik bardzo oszczędny jak na tę pojemność- w trasie przy grzecznej jeździe bez korzystania z VTECa pali 6 litrów benzyny co jest zaskakujące przy tej pojemności, zaś przy ciągłym korzystaniu z dobrodziejstwa VTECa spalanie dochodzi pod granicę 15 litrów na 100 km. Ogólnie silnik bardzo trwały i nie cierpi na usterki konstrukcyjne, jedynie na te spowodowane z winy poprzedniego użytkownika/ów a mianowicie pobiera duże ilości oleju silnikowego (przy moim przebiegu prawie 300 000 km) około litr na 1000 km i jest jeszcze większe w przypadku częstego korzystania z VTECa. Ogólnie nic strasznego, ktoś bardziej ogarnięty zrobi sobie remont we własnym zakresie i może przez kolejne dziesiątki tysięcy km cieszyć się z VTECa. Zresztą nie ma się co dziwić z tak dużego pobierania oleju przy takim przebiegu jeśli poprzedni właściciele o IQ=30 \'piłowali\' ten silnik do odcięcia zapłonu= 8450obr/min. Jeśli się o ten silnik będzie dbać i montować dobrej jakości części eksploatacyjne to będzie on długowieczny. Ps. Polecam nie na pierwsze auto z racji dużej mocy.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia montowana w tym modelu czyli Y21 sprawuje się bardzo dobrze, biegi wrzuca się twardo i szybko, bez haczenia czy zgrzytów. Bardzo dobre zestopniowanie pierwszych 4 biegów, gdyż autko bardzo dobrze się rozpędza lecz 5 dla zwykłego użytkownika będzie najbardziej przeklinaną rzeczą w tym aucie= przy 90km/h mamy 3 tyś obr/min. Zaleca się używanie oryginalnego oleju MTF Honda do tej skrzyni.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie w pełni dopracowane,przód jak i tył wielowachaczowe, wytrzymałe, twarde i stalowe. W dodatku w najbogatszej wersji VTi otrzymujemy do niego grube stabilizatory z przodu jak i z tyłu, które sprawiają, ze jazda w zakręcie jest dużo przyjemniejsza niż bez nich. Prowadzenie jest pewne i w pełni przewidywalne.
Komfort
3,0
Widoczność
Dobra widoczność do przodu, na boki, do tyłu kiepska-trudno wyczuć tył auta, ale to takie wrażenie gdyż to jest mój pierwszy sedan.
5,0
Ergonomia
Wszystko należycie i w porządku, deska rozdzielcza nie jest niczym zbędnym udekorowana, wygląda ładnie schludnie i nie razi brakiem polotu jak się to ma u niemieckich odpowiedników tego auta.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa bardzo dobrze, silnik rozgrzewa się szybko, bez wspomagaczy typu zawory EGR jak się to ma w niemieckich wozach. Filtr przeciwpyłkowy się sprawdza, liście i inne śmiecie nie wpadają nam do środka, silnik nadmuchu pracuje cicho.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jest wystarczająco dla osoby o wzroście do 180 cm, zaś z tyłu osoby maks 170cm inaczej z tyłu jest zwyczajnie ciasno aczkolwiek i tak wygodnie, gdyż fotele są bardzo dobrze wyprofilowane i twarde. Dodatkowo wersja VTi posiada z tyłu jedynie 2 miejsca oddzielone od siebie wysokim podłokietnikiem, więc jazda w 5 osób nie wchodzi w grę.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest przeciętne, ale chyba celowo inżynierowie Hondy nie starali się wygłuszać auta tej klasy tak jak w Mercedesie S-classe. Tutaj chodzi o zupełnie coś innego, o upajanie się dźwiękiem VTECa i to tak w skrócie można opisać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tak jak wspominałem wcześniej silnik to majstersztyk i kiedy tylko chcemy jest oszczędny jak cholera, zaś gdy poczujemy chęć zabawy na VTECq wartości spalania diametralnie rosną.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ceny na rynku wtórnym spadają, aczkolwiek nie jest to tanie w zakupie auto. Jakość wykonania na 5.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Łamią się suwaki temperatury, wymiana nieopłacalna gdyż cały panel sterowania możemy kupić za 50 zł używany, zaczepy schowka potrafią się ułamać jeśli wozimy w nim zbyt dużo kamieni, na ogól są to duperela we wnętrzu- plastiki najczęściej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyne usterki tego auta w kwestii mechanicznej są spowodowane niewłaściwym użytkowaniem pojazdu, wyłączam tutaj pękające rzadko plastiki we wnętrzu. Co mało śmieszne buda koroduje, najczęściej od strony tylnych nadkoli.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16VTi 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic V Sedan