Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Honda Civic

Jeden z najbardziej popularnych modeli należących do segmentu C (niższa klasa średnia). Jeden z najlepiej sprzedających się samochodów w historii motoryzacji i zdecydowanie największy sukces rynkowy japońskiego koncernu. Auto wyróżniane dziesiątkami nagród na całym świecie (w tym Samochód Roku na 5 kontynentach). Od początku produkcji w roku 1972 powstało dziewięć generacji Hondy Civic (najnowsza oferowana jest od 2012 roku, które sprzedały się w liczbie ponad 19 milionów egzemplarzy. Poprzednikami Civic były modele Z360 i Z600.

Generacje Honda Civic

  • Wybierz generację: Honda Civic IX (2012 - teraz)
    Honda Civic IX
    Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM - galeria redakcyjna - lewy bok Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM - galeria redakcyjna - przycisk do uruchamiania silnika Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM - galeria redakcyjna - inny element panelu przedniego Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM - galeria redakcyjna - sterowanie regulacją foteli

    Honda Civic IX

    Najnowsza, dziewiąta, obecnie produkowana generacja modelu wprowadzona na rynek w 2012 roku. Stylistycznie auto jest rozwinięciem koncepcji zastosowanych w poprzednim modelu Civic. Koncepcyjnym pierwowzorem samochodu była seria prototypów Civic Concept...

    więcej o Honda Civic IX

  • Wybierz generację: Honda Civic VIII (2006 - 2011)
    Honda Civic VIII
    Honda Civic Type R 2009 - wlew paliwa Honda Civic Type R 2009 - koło Honda Civic Type R 2009 - drzwi kierowcy zamknięte Honda Civic Type R 2009 - konsola środkowa Honda Civic Type R 2009 - skrzynia biegów Honda Civic Type R 2009 - widok ogólny wnętrza z przodu

    Honda Civic VIII

    Ósma generacja modelu produkowana w latach 2006-2011. Civic VIII został diametralnie odmieniony zupełnie nową stylistyką, której autorem był Japończyk Toshiyuki Okumoto. W pewnym sensie auto było kompromisem pomiędzy swoim poprzednikiem i wcześniejszymi,...

    więcej o Honda Civic VIII

  • Wybierz generację: Honda Civic VII (2001 - 2005)
    Honda Civic VII
    Honda Civic VII Sedan 1.3 IMA 83KM - galeria redakcyjna - lewy bok Honda Civic VII Sedan 1.3 IMA 83KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu Honda Civic VII Sedan 1.3 IMA 83KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Honda Civic VII Sedan 1.3 IMA 83KM - galeria redakcyjna - fotel kierowcy, widok z przodu Honda Civic VII Sedan 1.3 IMA 83KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu Honda Civic VII Sedan 1.3 IMA 83KM - galeria redakcyjna - tylna kanapa

    Honda Civic VII

    Siódma generacja modelu debiutowała w 2001 roku. Stylistycznie Civic VII zmienił się nie do poznania i w niczym nie przypominał swoich poprzedników. Wyróżniał się węższą i znacznie wyższą karoserią oraz krótkim przodem auta, co znacznie odbiegało od utrwalonego...

    więcej o Honda Civic VII

  • Wybierz generację: Honda Civic VI (1995 - 2001)
    Honda Civic VI

    Honda Civic VI

    Szósty model Hondy Civic pojawił sie na rynku w roku 1995. Samochód znów powiększył swoje rozmiary. Auto wyróżniało się dzięki charakterystycznym, dużym lampom, wyraźnemu zarysowi linii dachu, a także bardziej konserwatywnej stylistyce, co było wyjściem...

    więcej o Honda Civic VI

  • Wybierz generację: Honda Civic V (1991 - 1997)
    Honda Civic V

    Honda Civic V

    Honda Civic piątej generacji miała swoją rynkową premierę w roku 1991. Tym razem sylwetka auta miała kształt lekko zaokrąglonego klina. Pomimo większego rozstawu kół i mniejszych okien, samochód zachował wygląd kompakta. W Europie krytykowano go za mały...

    więcej o Honda Civic V

  • Wybierz generację: Honda Civic IV (1987 - 1991)
    Honda Civic IV

    Honda Civic IV

    Czwarta generacja modelu debiutowała w 1987 roku. Od swojego poprzednika auto wyróżniało się nie tylko większym, ale i niższym nadwoziem, który podkreślał jego sportowy charakter. Dużym powodzeniem cieszyła się jeszcze bardziej usportowiona wersja CRX....

    więcej o Honda Civic IV

  • Wybierz generację: Honda Civic III (1983 - 1987)
    Honda Civic III

  • Wybierz generację: Honda Civic II (1979 - 1983)
    Honda Civic II

  • Wybierz generację: Honda Civic I (1972 - 1979)
    Honda Civic I

Honda Civic IX

Wchodząc na rynek, Civic ósmej generacji zrobił furorę swoim wyglądem - zamiast vanowatego nadwozia poprzednika zaproponował bowiem karoserię, którą śmiało można było nazwać kosmiczną. Kolejna zmiana generacji obyła się już bez designerskiej rewolucji - tym razem styliści poszli na skróty i jedynie mocno odświeżyli to, jak prezentował się wcześniejszy model. W efekcie samochód już nie szokuje, ale dzięki wyrazistemu pasowi przedniemu, dynamicznej linii bocznej oraz finezyjnym lampom tylnym nadal potrafi wyróżnić się z tłumu. Taką stylistykę otrzymały jednak wyłącznie odmiany hatchback i kombi - sedan pozostał propozycją dla miłośników klasycznych kształtów.

Ewolucję zamiast rewolucji stylistycznej przeszło też wnętrze japońskiego kompaktu. Podobnie jak w poprzedniku, sięgnięto po dwupoziomową tablicę wskaźników z dolną częścią zdominowaną przez analogowy obrotomierz i górną z elektronicznym prędkościomierzem. Takie rozwiązanie wymaga niestety przyzwyczajenia. Inaczej jest za to z przyciskami pokładowymi - są na tyle duże i na tyle dobrze rozmieszczone, że ich obsługa nie nastręcza żadnych problemów. Jeśli chodzi o jakość materiałów zastosowanych do wykończenia, Honda Civic IX ma się czym pochwalić, co jednak nie tyczy się dość tandetnie wykonanego sedana.

Tylko 4-drzwiowa odmiana może natomiast pochwalić się dobrą widocznością - w hatchbacku i kombi widok ograniczają wymyślne kształty karoserii. Wspólną cechą wszystkich wersji nadwoziowych jest z kolei dość przeciętna ilość miejsca wygospodarowana dla podróżnych - w obu przypadkach na nogi przestrzeni nie zabraknie, ale już głowy wyższych osób mogą dotykać podsufitki. Niedobór miejsca dla pasażerów Civic nadrabia, i to z nawiązką, możliwościami przewozowymi - zwłaszcza w kombi przestrzeni na walizki jest w bród. Dodatkowym atutem okazuje się genialny mechanizm podnoszenia tylnych siedzisk “na baczność”, dzięki któremu możemy przewieźć wysokie przedmioty za przednimi fotelami.

Pod względem właściwości jezdnych Honda Civic IX kontynuuje tradycje poprzedników. Oznacza to, że samochód stabilnie pokonuje łuki drogi, dając prowadzącemu przyjemność z jazdy po zakrętach. Przyjemność tę psuje nieco układ kierowniczy, który mógłby lepiej przenosić ruchy kierownicą na koła. Pozostaje jeszcze kwestia komfortu resorowania. Tu widać kolejne różnice pomiędzy hatchbackiem i kombi a sedanem - ten ostatni dzięki wielowahaczowemu zawieszeniu tylnej osi skuteczniej kompensuje nierówności.

A jak wyglądają ceny japońskiej kontrpropozycji dla Volkswagena Golfa i spółki? Niestety, tanio nie jest. W salonie Hondy zostawimy więcej gotówki niż u większości rywali, a w zamian nie dostaniemy dużo lepszego wyposażenia. Na domiar złego, z dość przeciętnym standardem wyposażenia idzie w parze bardzo, bardzo skromna lista oferowanych opcji.

Honda Civic VIII

Pomimo mijających lat, Civic ósmej generacji do dziś zaskakuje swoim wyglądem. Futurystyczne kształty, przywołujące na myśl filmy science-fiction, wyróżniają auto w tłumie innych kompaktów. Uwagę zwracają w szczególności wąskie światła przednie i tylne, agresywnie ukształtowane zderzaki oraz charakterystyczne szyby – ta przednia została mocno pochylona, tylną ozdobiono natomiast wyjątkowym spojlerem. Kosmicznym designem charakteryzuje się jednak jedynie hatchback – sedan, choć również interesujący stylistycznie, ma znacznie bardziej tradycyjne kształty.

Oryginalna stylizacja hatchbacka negatywnie wpłynęła niestety na widoczność – kierowca jest zmuszony do wytężania wzorku zwłaszcza, kiedy wykonuje manewr cofania. Deska rozdzielcza, choć zaprojektowana bardzo odważnie, okazuje się czytelna i nieźle rozplanowana. Nie najlepiej wygląda natomiast jakość wykończenia kabiny – tworzywa są twarde w dotyku i generują niezbyt przyjemny zapach, a na domiar złego staranność ich montażu pozostawia nieco do życzenia.

Zdziwić mogą się ci, którzy po awangardowo wystylizowanym nadwoziu nie spodziewają się specjalnie przestronnego wnętrza. Z przodu siedzi się w Civiku bardzo wygodnie, część tylna zachwyca miejscem na nogi, zaś bagażnik hatchbacka imponuje swoją wielkością. Podkreślić należy ponadto funkcjonalne rozwiązania zastosowane we wnętrzu – w szczególności mechanizm tylnej kanapy umożliwiający podniesienie siedziska do pozycji pionowej, a tym samym przewiezienie czegoś wysokiego za przednimi fotelami.

Poszukujący dynamicznej sylwetki nadwozia odnajdą w opisywanej Hondzie to, czego szukają. A co z tymi, którzy chcieliby także dynamicznie jeździć? Tu kompaktowa propozycja z Japonii pozytywnie zaskakuje – jej układ jezdny „klei się” drogi, wychyły karoserii na zakrętach są minimalne, a układ kierowniczy należy do tych bardzo precyzyjnych. Przyjemność z jazdy zwiększa też stosunkowo mała średnica zawracania i wysoka skuteczność układu hamulcowego. Nie zachwyca natomiast skuteczność resorowania dziur.

Kto po awangardowej stylizacji Hondy Civic VIII spodziewa się równie niespotykanych rozwiązań technicznych, ten jest w błędzie. Mechanika czy elektryka oparte są na prostych, sprawdzonych podzespołach, a dzięki wysokiej jakości wykonania, całość może pochwalić się wysoką niezawodnością. Użytkownicy skarżą się głównie na drobnostki – drgania wyczuwalne podczas postoju, skrzypiące sprzęgło czy przygasające bez powodu zegary. Niestety, aby sprawić sobie takie auto, trzeba mieć w zanadrzu mnóstwo gotówki, a i naprawy będą droższe niż u głównych rywali (ubogi rynek części zamiennych).

Komentarze redakcji

Powagosław: Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.
Luzacjusz: Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

Silniki Honda Civic

Honda Civic VIII - jaki silnik wybrać?

Za diesla trzeba słono płacić, ale motor zaskakuje pod każdym względem. Ma 2.2l, 140KM, aż 340Nm momentu obrotowego i to wszystko opakowane jest w niewielkie zużycie paliwa – około 6l/100km. Do tego „kręci się” jak nie diesel, ma ładny dźwięk i pozwala osiągnąć 100km/h poniżej 9 sekund. Jeśli nie chcecie aż tyle płacić za auto kompaktowe, to jest jeszcze jedno wyjście – motor benzynowy o takiej samej mocy i pojemności 1.8l. Co prawda do życia budzi się dopiero powyżej 3500–4000 obr./min., ale potrafi dać równie dużo zabawy. W tym modelu to najlepsza propozycja obok diesla. Podstawowe motory 1.4l mają moc 83 i 100KM. Niby nie tak źle, ale mogłyby być bardziej dynamiczne. Zadowolą niewymagających lub miłośników miejskiej jazdy, bo przy wyprzedzaniu na trasie brakuje mocy. Flagowy silnik benzynowy dostępny w Type-R ma 2.0l i 201KM – na prostej nawet z 2.5-litrowym Porsche Boxterem można się ścigać, ale to i tak wersja dla wybranych.

Publikacje o Honda Civic

Honda Civic Tourer vs. Toyota Auris Touring Sports
 
Nasz test Civic vs. Auris

Po raz pierwszy w dość krótkiej historii modelu Auris, japońscy specjaliści zdecydowali się na zaprojektowanie bardzo rodzinnej odmiany tego auta chwytliwie ochrzczonej Touring Sports. Inni specjaliści z tego samego dalekowschodniego kraju po kilkunastoletniej przerwie postanowili wskrzesić odmianę kombi...

Honda Civic Tourer - kombi dla młodych duchem
 
Nasz test Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC 142 KM Sport

Honda Civic "pożegnała się" z nadwoziem kombi gdy zaprzestano produkcji VI generacji. Japoński kompakt stał się samochodem skierowanym do młodych kierowców, którzy bardziej cenią stylistykę niż możliwości załadunku. Czy nowy Tourer ma za zadanie zmienić ten wizerunek?

Czy warto kupić: używana Honda Civic VIII (od 2006 do 2011)
 
Nasz test Honda Civic VIII (od 2006 do 2011)

Jeden z najbardziej charakterystycznych samochodów ostatniej dekady przekonuje dobrym wyposażeniem, funkcjonalnym i przestronnym wnętrzem oraz niskim poziomem awaryjności. Mankamenty? Twarde zawieszenie i wysokie ceny na rynku wtórnym. Czy warto kupić używaną Hondę Civic VIII?

Honda Civic Tourer - pakowność ponad wszystko

Wykresy rządzą. Wystarczyło, aby krzywa zainteresowania klientów samochodami typu kombi skierowała się w dół, a Honda błyskawicznie zareagowała... pozbawiając Civika jego bardziej pakownej wersji. Ten stan trwał kilka ładnych lat (ładnych, bo pięciodrzwiowa wersja Hondzie się udała), aż wreszcie stało...

TOP 10 | Samochody dla studenta

Próba wytypowania dziesiątki samochodów dla studenta jest trudna, gdyż osoby pobierające nauki na wyższych uczelniach mają różne zainteresowania, wymagania, preferencje motoryzacyjne, a koniec końców - również budżety. My jednak podejmujemy się zadania znalezienia 10 fajnych samochodów, które mogą przypaść...

Przeczytaj pozostałe 20 artykułów o Honda Civic

Honda Civic na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Honda CivicautoWcentrum - społeczność Honda Civic

najwyższe oktanyAuta - Honda Civic

Honda Civic Pirat 80,94

Honda Civic Si 2.0 Vtec 197 KM 77,96

Honda Civic Czerwony Bonzai 73,89

Honda Civic Ultraviolet Coupe 74,65

Honda Civic Hanka 88,85

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Honda Civic

Tomator 61,80

maniutek1984 79,34

dynybol 64,93

daabxc 87,85

BENEK1270 94,74

MALY91 67,39

mateusz607 89,47

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Honda Civic

klatka bezpieczeństwa i projekt oklejenia
klatka bezpieczeństwa i projekt oklejenia życie zweryfikowało nadchodzące plany i zamiast zawieszenia kupiłem po bardzo ok...
Bez termostatu - czyżby faktycznie on był przyczyną przegrzewania?
Bez termostatu - czyżby faktycznie on był przyczyną przegrzewania? Witajcie! Dziękuję Wam wszystkim za porady. Jadąc dziś rano musiałem gotować si...
Pod maską
Pod maską Oto honda, nie jest szybka lecz wygląda. Malowanie pokrywy to w civikach powszec...
projektanci powinni popełnic harakiri, czyli podsumowanie po 125 tyś
projektanci powinni popełnic harakiri, czyli podsumowanie po 125 tyś 125 tyś pękło miało być po 100, ale cierpię na chorobę zwaną chronicznym brakiem...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Honda Civic

od 62 800 zł do 111 500

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (100 - 142 KM): 1.4 i-VTEC, 1.8 i-VTEC

 

Diesel (120 KM): 1.6 i-DTEC

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: , 5-stopniowa
Katalog nowych aut Honda Civic
 

Najpopularniejsza wersja Honda Civic

Honda Civic 1.4 i-VTEC 100KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
alufelgi
ESP
elektryczne szyby

Dostępne kolory

Cena katalogowa

62 800

Zobacz ofertę Honda Civic 1.4 i-VTEC 100KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Honda Civic najczęściej porównywane z:

Ford Focus
2.0 Duratorq TDCi DPF (140 KM)
Volkswagen Golf
1.4 TSI (140 KM)
Hyundai i30
1.6 MPI (120 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny SEAT Leon FR ST Demonstracyjny SEAT Leon FR ST
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 651 km. Silnik: 1.4 140KM, benzynowy.
Cena: 86 603 zł 71 900 zł
Zyskujesz: 14 703 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite
Rocznik: 2014. Przebieg: 200 km. Silnik: 1.8 140KM, benzynowy.
Cena: 70 890 zł 61 900 zł
Zyskujesz: 8 990 zł Zobacz szczegóły »

Używane Honda Civic

Honda Civic
1.8 benzyna 140 KM
40 000 km, 2011
52 900 PLN
Honda Civic
1.6 benzyna 110 KM
178 000 km, 2004
17 000 PLN
Honda Civic
1.8 benzyna 140 KM
147 000 km, 2006
35 600 PLN
Honda Civic
1.3 benzyna 95 KM
123 000 km, 2006
26 900 PLN

Ocena auta Honda Civic

  • Średnia ocena
    na podstawie 3523 opinii
  • 4,28
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Honda Civic Hatchback 1.4 i S (90 KM)

Samochod niezawodny pod wzgledem eksploatacji mało awaryjny z nie wysokim zuzyciem paliwa. Wygodny wszechstronny z ładna sportową sylwetka cieszaca oko ( model 1996-2000 ) nawet dzisiaj w dobie pojawiania sie na rynku nowych futurystycznych lini nadwozia. Dodatkowo mozna poprawic wyglad pojazdu zakładajac 15" a nawet 16" szeroko szprychowe felgi aluminiowe. Silnik bardzo dynamiczny kreci sie do 7500 obr/min i dopiero wtedy odcina paliwo po wyzej 5000 obr/min odczuwalne dodatkowe przyspieszenie. Pojzad szybko wchodzi na obroty. Do 100km w granicach 9,5 sekundy. Kozystajac tylko z 4 biegów dynamicznie i w krótkim czasie z łatwoscia mozna osiagnac 180km/h. Po wyzej tej predkosci mułowaty ale zapas mocy pod maska widoczny bo nawet jadac na 5 biegu po dłuzszej chwili mozna osiagnac około 205 km/h ( niezalecane zmniejsza sie konfort jazdy ) najlepsza maksymalan predkosc z jaka mozna poruszac sie tym pojazdem to około 180km/h. Układ jezdy rewalacyjny a przytym nisko zawieszone nadwozie z 15" kołami...

dodał: jacocartman@tlen.pl
Honda Civic Hatchback 1.3 16V (75 KM)

Samochodu i dziewczyny się nie pożycza więc HANI nie pożycza się z dwóch powodów i to wszystko co mam do powiedzenia co do modelu EG33 D13B2. Części w stosunku do innych aut wcale nie są drogie i można kupić co się chce ale warto kupować dobrej jakośći.Problem bedą mieli posiadacze modelu vti tu części są drogie i mało dostępne ale jeśli chodzi o 1.3 16V to nie ma najmniejszego problemu.Jeśli ktoś pisze źle o civicu to albo zazdrości bo ma golfa lub bmw jeżdzące jeden dzień w tygodniu a reszte stoi na pieńkach i czeka na części z auto złomu lub coś na f a wiadomo nie kupuje się fiatów fordów i francuzów, lub kupił złoma z niemiec za grosze od rumuńskiego uchodźcy który miał w du..szy wymianę oleju itp bo siedzi tam by zarobić a nie ładować kase w auto. Owszem Civic jak każde auto które ma 10-15 lat nie jest nowe i wymaga często po zakupie remontów( ich ilość i kosztowność najczęściej zależy o poprzedniego właściciela jak o nie dbał)Ja osobiście zaraz po kupnie zrobiłem całe zawieszenie...

dodał: radek795
Honda Civic Sedan 1.4 i (90 KM)

Zdecydowałem się na wersję trzydrzwiową, produkowaną w Japonii. (W Japonii robiony był też 4D sedan; 2D coupe powstawało w USA; 5D liftback i kombi – w Wielkiej Brytanii). Auto rewelacyjne o niepodważalnych zaletach i niewielu wadach. Jeździłem nią półtora roku i niestety musiałem się z nią rozstać, ponieważ pewien szpanerski dupek w Mercedesie „okularniku”, jadąc chyba setkę, skasował mi cały tył :((( Na szczęście wyszedłem z tego bez szwanku. Teraz rozglądam się za następnym autkiem i na 100% będzie to Honda; najpewniej taki sam model Civica tylko nieco młodszy (ewentualnie Accord VI generacji z ‘99 roku). Civic to samochód niezawodny, godny zaufania i piękny (szczególnie właśnie wersja trzydrzwiowa). Kiedyś, gdy jeszcze nie interesowałem się za bardzo motoryzacją, liczyły się dla mnie (jak to większość Polaków ma) tylko wozy niemieckie. Nie wiem jak one mogły mi się podobać; nie są oczywiście brzydkie, ale jakieś... toporne, mało finezyjne i kompletnie bez polotu....

dodał: sir_lancelot@op.pl
Honda Civic Hatchback 1.4 16V (90 KM)

Dobry z minusem. Poprzednia Honda Civic wyprodukowana w Japonii była chyba trochę lepiej dopracowana.Ale ogólnie nie jest źle. Polecam przeczytać poniższe zalecenia producenta: -Wymiana oleju + filtr oleju - co 20 tys.km(olej 5W/40) - ja po gwarancji wymieniam już co 10 tys.km. -Wymiana filtra powietrza - co 20 tys.km -Wymiana filtra kabinowego - co 20 tys.km(ASO zaleca co 30,ale ja co 20 tys. to robię) -Wymiana filtra paliwa - co 120 tys.km -Wymiana oleju w skrzyni biegów - co 120 tys.km -Wymiana świec - co 40 tys.km -Regulacja zaworów - co 40 tys.km(Honda nie stosuje hydraulicznej regulacji luzu zaworowego, trzeba o tym bezwzględnie pamiętać) -Wymiana płynu hamulcowego - co 3 lata -Wymiana płynu chłodniczego - co 200 tys.km -Wymiana paska rozrządu - co 120 tys.km(jeszcze tyle nie zrobłem,ale z literatury i z forum Honda wiem,że bez problemu wytrzymuje narzucony interwał przez producenta) Poza tym z innych elementów ekploatacyjnych do tej pory zrobiłem -wymiana klocków hamulcowych...

dodał: Arek1981
Honda Civic Hatchback 1.4 16V (90 KM)

Civica mam od 3 dni, przejechalem niecale 400 km. Poprzednio jeździłem Fordem Focusem 1,4 75 KM,benzyna, kupionym w roku 1998 (pierwszy Focus kupiony w mieście). Stąd też moja bieżąca ocena zawierać będzie sporo odniesień do Forda, co wydaje mi się nieuniknione i uzasadnione. Honde kupiłem w porywie chwili, praktycznie bez dłuzszego zastanawiania się i intensywnego szukania alternatywnych ofert. Musialem po prostu mieć drugi samochód w domu. Przed decyzją zakupu odbyłem krótka jazdę próbna, która wypadla dość korzystnie. Niestety, jak się okazuje, cała prawda wychodzi na jaw dopiero w nieco dłuższym praniu. Okazało sie więc do dzisiaj, że kupiłem samochód raczej średni, niczym specjalnym sie niewyróżniający, sprawiający pewne problemy przy prowadzeniu, o nie najlepszej ergonomii. Z drugiej strony, całkiem dobry silnik, dobra wentylacja i wyciszenie powodują, że nie da się zupełnie spisać go na straty. W ogólnym jednak rozrachunku, pomimo znacznie bogatszego wyposażenia seryjnego (abs,...

dodał: Ryszard M.
  • Zalety
  • + silnik
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • Wady
  • - wyciszenie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Honda Civic

Honda Civic Type-R Honda Civic III Honda Civic VIII Sedan Honda Civic IX Honda Civic Type-R 2001 Honda Civic VII IMA Honda Civic IV Honda Civic IX Hatchback 5d Sport (2015) Honda Civic IX Type R Concept II (2014) Honda Civic IX Hatchback 2014
Zobacz inne galerie Honda

Opinie o instalacji LPG

Honda Civic

  • 1.
  • 5,00 Honda Civic VI 1.6 (126KM) 1997r.
    dodał: honda civic, 26.11.2013

    Zdecydowanie POLECAM choć sam nie byłem zwolennikiem gazu w samochodach!! Kupiłem Honde z instalacją w sumie przez przypadek, nie był to warunek konieczny zakupu - a nawet traktowałem taka instalacje w samochodzie sceptycznie. Jednak rozglądając się za wymarzonym samochodem którym to miała być TYLKO i WYŁĄCZNIE Honda Civic szóstej generacji jako trzydrzwiowy hatchback z klimatyzacją - samochody bez nie były brane pod uwagę. Przeglądając w internecie mnóstwo ogłoszeń, a na żywo w jeden tylko dzień pokonując setki kilometrów oglądając 10 egzemplarzy! Oczywiście uprzednio odpowiednio przygotowałem się do zakupu poprzez obszerną lekturę oraz miernik grubości lakieru. Zmęczony długim poszukiwaniem i często nieadekwatnym stanem pojazdu niż w ogłoszeniu, zdecydowałem się na zakup ostatniego w tym dniu oglądanego civica. Trafiłem na ogłoszenie dotyczące mojej już hondy przez przypadek, samochód był o ok. 20% droższy w stosunku do podobnych egzemplarzy, jego cena wykraczała nieco poza kwotę jaką postanowiłem przeznaczyć na zakup samochodu. Oczywiście jako rozsądny kupujący posiadałem "zapas" finansowy przeznaczony na doinwestowanie samochodu po zakupie, musiałem troszeczkę go uszczuplić. Czego nie żałuje... Jadąc pesymistycznie nastawionym w umówione miejsce na oględziny samochodu gdyż posiadał gaz okazało się że trafiłem w dziesiątkę! Civic okazał się być ładnym, zadbanym, w niemalże idaelnym stanie technicznym samochodem z udokumentowanym zadowalającym mnie przebiegiem. Instalację gazową miał założoną w Radwanicach we Wrocławiu w Eko Almie i potraktowałemją jako gratis do stanu technicznego pojazdu który wart był wyższej ceny. Autem zrobiłem ponad 5 tyś kilometrów (poprzedni właściciel ponad 50 000 km na gazie!) i gaz w tym samochodzie nie sprawił mi najmniejszego problemu po prostu jak by go nie było! Różnice czuć tylko w portfelu POWAŻNIE!! oraz na stacji gdy za każdym razem można powiedzieć " Do pełna proszę" a potem uświadomić sobie że gaz to super sprawa widząc na paragonie kwotę za pełne tankowanie gazu, która wystarczyłaby na ok 12L benzyny. Spalanie mojej Hondy to ok 10L LPG w zakorkowanym mieście na klimatyzacji. A na trasie to nawet nie liczę bo pokonanie 100km wychodzi chyba taniej niż PKSem ;) REASUMUJĄC POPRAWNIE ZAMONTOWANA ORAZ REGULARNIE SERWISOWANA (wymiana fliterków oraz korekcja mapki wtrysku po KAŻDEJ wymianie filtra powietrza) INSTALACJA ODWDZIĘCZY SIĘ SPORĄ OSZCZEDNOŚCIĄ ORAZ BEZAWARYJNOŚCIĄ!!!

  • 2.
  • 4,50 Honda Civic VI 1.4 16V (90KM) 1997r.
    dodał: D14A4, 03.06.2011

    Zdecydowanie POLECAM choć sam nie byłem zwolennikiem gazu w samochodach!! Kupiłem Honde z instalacją w sumie przez przypadek, nie był to warunek konieczny zakupu - a nawet traktowałem taka instalacje w samochodzie sceptycznie. Jednak rozglądając się za wymarzonym samochodem którym to miała być TYLKO i WYŁĄCZNIE Honda Civic szóstej generacji jako trzydrzwiowy hatchback z klimatyzacja - samochody bez nie były brane pod uwagę. Przeglądając w internecie mnóstwo ogłoszeń, a na żywo w jeden tylko dzień pokonując setki kilometrów ogladając 10 egzemplarzy! Oczywiście uprzednio odpowiednio przygotowałem się do zakupu poprzez obszerna lekturę oraz miernik grubości lakieru. Zmęczony długim poszukiwaniem i często nieadekwatnym stanem pojazdu niż w ogłoszeniu, zdecydowałem się na zakup ostatniego w tym dniu oglądanego civica. Trafiłem na ogłoszenie dotyczące mojej już hondy przez przypadek, samochód był o ok. 20% droższy w stosunku do podobnych egzemplarzy, jego cena wykraczała nieco poza kwotę jaką postanowiłem przeznaczyć na zakup samochodu. Oczywiście jako rozsądny kupujący posiadałem "zapas" finansowy przeznaczony na doinwestowanie samochodu po zakupie, musiałem troszeczkę go uszczuplić. Czego nie żałuje... Jadąc pesymistycznie nastawionym w umówione miejsce na oględziny samochodu gdyż posiadał gaz okazało się że trafiłem w dziesiątkę! Civic okazał się być ładnym, zadbanym, w niemalże idaelnym stanie technicznym samochodem z udokumentowanym zadowalającym mnie przebiegiem. Instalację gazową potraktowałem jako gratis do stanu technicznego pojazdu który wart był wyższej ceny. Civiciem zrobiłem ponad 5 tyś kilometrów (poprzedni właściciel ponad 50 000 km na gazie!) i gaz w tym samochodzie nie sprawił mi najmniejszego problemu po prostu jak by go nie było! Różnice czuć tylko w portfelu POWAŻNIE!! oraz na stacji gdy za każdym razem można powiedzieć " Do pełna proszę" a potem uświadomić sobie że gaz to super sprawa widząc na paragonie kwotę za pełne tankowanie gazu, która wystarczyłaby na ok 12L benzyny. Spalanie mojej Hondy to ok 10L LPG w zakorkowanym mieście na klimatyzacji. A na trasie to nawet nie liczę bo pokonanie 100km wychodzi chyba taniej niż PKSem ;) REASUMUJĄC POPRAWNIE ZAMONTOWANA ORAZ REGULARNIE SERWISOWANA (wymiana fliterków oraz korekcja mapki wtrysku po KAŻDEJ wymianie filtra powietrza) INSTALACJA ODWDZIĘCZY SIĘ SPORĄ OSZCZEDNOŚCIĄ ORAZ BEZAWARYJNOŚCIĄ!!!

  • 3.
  • 3,00 Honda Civic VI 1.4 16V (75KM) 1997r.
    dodał: Fasol, 19.06.2011

    Ogólnie nie polecam tej sekwencyjnej instalacji, być może spowodowane jest to tym że, instalacja nie została do końca poprawnie zainstalowana. Mianowicie od samego początku były problemy z ustawieniem instalacji. Po dobrym rozgrzaniu silnik niby pracował normalnie ale w momencie np. wciśnięcia pedału gazu samochód ledwo co przyspieszał (co mogło być bardzo niebezpieczne) zwłaszcza przy ruszaniu. Po oględzinach wymieniono listwę wtryskową gazu i się to poprawiło. Ale nie wszystko. Po wymianie ogólnie da się jeździć, ale kiedy dosłownie kilka minut mu się poprzeciąga na biegach lub chciało by się jechać dłuży okres dynamicznie i prędkościami powyżej 120 to dzieje się to samo, dopiero po wyłączeniu i włączeniu silnika wszystko wraca do normy. Teraz mam z nią kolejny problem, mianowicie po tym jak czujnik otrzyma że jest odpowiednia temperatura czynnika chłodzącego i ma się przełączyć na gaz to kontrolka pokazuje powrót do zasilania gazem (efekt taki jakby butla była pusta, mimo że jest pełna) i tak trzeba przycisk cisnąc przez 5 min aż do momentu gdy załapie. Od instalatorów mojego gazu po podłączeniu przez nich pod komputer dowiedziałem się tylko że, on nie wie co jest powodem i tak czasem może się dziać. Tylko że teraz dzieje się tak za każdym odpaleniem silnika po minimum 8 godzinach postoju.

  • 4.
  • 5,00 Honda Civic VIII 1.8 i 16V (140KM) 2011r.
    dodał: artur, 07.02.2013

    Honda na gazie super,ale nie o tym chcę pisać.Posiadam także inny samochód ,montowałem w innej firmie,ale przy okazji montażu instalacji do hondy poprosiłem panów o przegląd tego drugiego.Dotychczas jazda tego drugiego(specjalnie nie podaję marki) była tragiczna,po przeglądzie w firmie na Bytkowskiej nie poznaję samochodu.Jeździ super,nawet lepiej niż na benzynie,nie szarpie,nie piszczy,nie gaśnie,jazda jest bajką ,po podłączeniu do komputera okazało się,że tam gdzie montowałem wcale nie ustawili mi programu,po prostu zamontowali i wypuścili na drogę,męczyłem się półtora roku,ale na szczęście już po kłopocie.

  • 5.
  • 5,00 Honda Civic VI 1.4 16V (90KM) 1998r.
    dodał: darek I, 17.06.2010

    Bezproblemowe działanie instalacji i z tym zwiazane prawidłowe działanie silnika. Żadnych gaśnieć na LPG i benzynie. W warunkach zimowych zaraz po przełaczeniu się na gaz silnik utrzymuje dłużej (niż na benzynie) wysokie obroty(?. Konieczny warunek sprawdzone miejsca zakupu gazu, gdy nie znamy takich miejsc(np. jesteśmy w trasie) zalecam STATOIL drogo i mało energetyczny gaz, ale jest najczystszy. Po Orlenowskim gazie filtry były czarne jak smoła, chociaż najwięcje kilometrów można było przejechać. Polecam tę instalacje do bezproblemowej eksploatcji.

  • 6.
  • 5,00 Honda Civic VIII 1.8 i 16V (140KM) 2006r.
    dodał: bandus, 04.07.2012

    Witajcie. w 2008 roku po namowie przyjaciela zdecydowalem sie na brc 24. w moim 1.8 nie odczulem spadku mocy ani zadnego dyskomfortu z powodu gazu. nie zmienil sie rownierz dzwiek pieknego v-teka :D koszty paliwa zmniejszyly sie o polowe bo mimo ze pali o ok 1 litra wiecej gazu to gaz jest tanszy. Gaz zakladalem w 2008 w EGP. firma bardzo dobra wa przedewszystkim szybka fachowa obslugaa. po 7 godz mialem auto do odbioru. Podaje tel gdyby ktos chcial sie zdeecydowac :504 20 01 01 zaklad znajduje sie w Warszawie na pradze południe.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Honda Civic

Honda Civic

2 645 komentarzy

690 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

surfensurfen

Mam pytanie - do czego służą dwie plastikowe osłonki (błotniki?) pod zderzakiem w wersji IX, poza zawadzaniem o byle krawężnik? Pytam bo właśnie jedną zgubiłem i nie wiem czy jest to potrzebne Czy te elementy są dostępne do kupienia poza ASO? pod jaką nazwą tego szukać?

~lqlimaxl~lqlimaxl

Witam, mam pytanie czy honda civic VII z rocznika 2001 posiada lampke w bagażniku, ponieważ mój model nie ma, albo została zdemontowana.

~michal~michal

witam wszystkie części do honda civic VI 95-99r tel 695902906

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Honda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
27 525
Przejechany dystans
804 855 722 km
Zatankowanego paliwa
789 040 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 004
Wydanych pieniędzy
1 056 794 zł
Średnie wydatki na auto
1 049 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
6 389
Wydanych pieniędzy
2 002 118 zł
Średnie wydatki na auto
1 988 zł
Zobacz dzienniki kosztów Honda (1 007)

Testy zderzeniowe Honda Civic

Najnowsze testy zderzeniowe Honda Civic przeprowadzone przez Euro NCAP.

Honda Civic 1.8 'Comfort', LHD
2012

Honda Civic
Honda Civic, RHD
2009

Honda Civic
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Honda

Zużycie paliwa Honda Civic

Na podstawie 3623 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: samniewiemkto, dodano: 28.09.2011 19:53

Tutaj jest tak jak pisze na autocentrum. Miasto warunki: Bez konieczności nagrzewania(Lato) - poniżej 8 litrów (około 7-7,5 z włączonym radiem). Przy ostrym ruszaniu ciągłej zmianie biegów grubo powyżej 3000 rpm, ledwo przekracza 8 litrów. Ważne żeby nie włączać VTEC'a. Więc czasem więcej gazu nie zaszkodzi. Zima: 8,3-8,5. Trasa. Edit. Była trasa Rybnik - Katowice - wynik 4,8L, przy prędkościach 70-80. Tylko gratulować Hondzie ekonomicznych silników. Jedynie autostrada 5 bieg do dechy ponad 10l/100 wypił. Napraw nie przewiduję - przegląd standard. Wyniki: 7,0 - najmniej miasto, 8,3 najwięcej miasto, 6,2 - cykl mieszany,, z przewagą miasta. Trasa - 4,8. egoś żuru do baku wlałem. Ostatnie tankowanie: 75% miasto (ecodriving), 25% trasa 70 km/h 5 bieg. Aktualizacja: Wynik 6,25 litra. Jak diesel. gdybym jeździł cały czas w trasie z pewnością zrobiła by ponad 800 km na 40 litrach. W mieście da się zejść w granice 7,2L/100 km, jednak trzeba unikać bardzo krótkich tras typu 1-3 km. Zimą na V-Power w największe mrozy równo 8L. Jako maksymalne spalanie podaję średnie spalanie w mieście z całego roku.

pełny raport Honda Hatchback 1.5 i

autor: krg, dodano: 11.11.2013 09:18

Witam. Honde posiadam od 4,5 roku, przejechałem nią przez ten czas 65.000km i z ręką na sercu mogę stwierdzić, że to autko jest BEZAWARYJNE! Nigdy mnie nie zawiodło a w ręcz mile zaskoczyło! Przez okres posiadania samochodu zepsuła się tylko sonda lambda... jak ktoś ma ten problem to polecam zakup orgynalnej/dobry zamiennik np bosch (koszt dobrze ponad 300zł) lub używkę ;) i spalanie z prawie 10L w trasie wraca do swoich 5L ;-) Najmniejszy wynik jaki udało mi się uzyskać w lato na trasie z Warszawy przez Nowy Dwór Maz. do Nasielska (nie jest to tak na prawdę trasa :)) jadąc we 2 osoby 4,7L!!! Często pokonywałem tą trasę i zazwyczaj wychodziło mi 5-5,3L zależne było czy jechał z klimą i czy miałem komplet ludzi :) ale zdarzyło się i ponad 6.5L w trasie... ale to było pokonywanie 100km w 40 minut ;-) biegi zazwyczaj zmieniam między 1900-2300 obr. i to pozwala mi uzyskać bardzo doby wynik w spalaniu ;) W mieście nie wiem jak spala ponieważ nie jeździłem nią w korkach, zazwyczaj było to godziny wieczorne i dystanse max 20km po Warszawie co 2-3 dzień ;) spalała w tedy 6-6.5L. W zimę poniżej 10stopni polecam wyjść 10 minut wcześniej aby silnik mógł sie rozgrzać choć trochę! ;) Hondę zalewam olejem 5w50 Mobila, akumulator jest jeszcze Hondowski (mam nadzieje, że nie od nowości! ;D) szkoda tylko, że blacha nie jest ocynkowana :(

pełny raport Honda Fastback 1.4i

autor: given44, dodano: 16.08.2010 23:39

Ostatnio zanotowane spalanie w dłuższej trasie.. sierpień, 2010 r. 1. Rumia - Soltau [Niemcy] (791 km, trzy, 10 minutowe przerwy na dotlenienie) Bak zalany do pełna, weszło 43,57 litra eurosuper 95 z orlenu, koszt 199.99 zł 2 osoby w aucie i załadowany bagażnik i tylne siedzenia, na 781 kilometrze pierwszy raz zapaliła się rezerwa czyli wyszło ok 5,6 litra/100 km. Generalnie fajny wynik biorąc pod uwagę wiek auta i jego przebieg z tym, że prędkość, rzadko przekraczała 100 km/h. Miało być ekonomicznie więc coś za coś. 2. Soltau - Rumia (trochę inna trasa, wyszło jakieś 800 km) Pierwsze tankowanie za 40 euro. wacha po 1.44 E /litr. Weszło 27,77 litra. 2 litry odliczam od tego bo wcześniej dłuższą "chwilę" było jechane na rezerwie. [w tamtą stronę od zapalenia na 781 km jeżdzone do 816 km, liczę mniej więcej 2 litry]. Tym razem lampka zapalona zaraz przed granica z Polską, na 471 kilometrze..Kolejne tankowanie, również na orlenie za 80 zł. Benzin po 4.75 i weszło 16,84 litra. Ostatnia rezerwa zapalona na 777 kilometrze i co daje nam kolejne 306 km trasy... wynik na tym odcinku to równo 5,5 litra.. dojechane do domu na rezerwie:p Trochę mniej obładowany samochód i spalanie spadło o całe 0,1 litra ;p Jestem zadowolony z takiego wyniku.. Jechałem tylko ja (bez zmian kierowcy) z nastawieniem na jak najmniejsze spalanie.. Podsumowując, założenie zostało osiągnięte kosztem wydłużenia się podróży i bycia zamulatorem na autobanie.. :p Pozdrawiam! Ps. koszt: tam - 200 zł powrót - 244 zł

pełny raport Honda Hatchback 1.4 i S
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Honda Civic

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Honda Civic

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Honda Civic VI

Kolejna odsłona bardzo popularnego modelu Hondy. Duże zainteresowanie poprzednimi wersjami wymogły na producencie ulepszenie i unowocześnienie, i tak już nowoczesnego civica. Samochody cieszą się sporą popularnością ze względu na małą awaryjność, dobre wykonanie i niezłe wyposażenie dodatkowe oferowane...

Zobacz dane techniczne Honda Civic
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Honda Civic IX 1.8 i-VTEC 142KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Honda Civic, oglądali także