Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Honda Civic

Lata produkcji: 1972 - teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Jeden z najbardziej popularnych modeli należących do segmentu C (niższa klasa średnia). Jeden z najlepiej sprzedających się samochodów w historii motoryzacji i zdecydowanie największy sukces rynkowy japońskiego koncernu. Auto wyróżniane dziesiątkami nagród na całym świecie (w tym Samochód Roku na 5 kontynentach). Od początku produkcji w roku 1972 powstało dziewięć generacji Hondy Civic (najnowsza oferowana jest od 2012 roku, które sprzedały się w liczbie ponad 19 milionów egzemplarzy. Poprzednikami Civic były modele Z360 i Z600.

Komentarze redakcji

Powagosław: Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.
Luzacjusz: Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

Honda Civic IX

Wchodząc na rynek, Civic ósmej generacji zrobił furorę swoim wyglądem - zamiast vanowatego nadwozia poprzednika zaproponował bowiem karoserię, którą śmiało można było nazwać kosmiczną. Kolejna zmiana generacji obyła się już bez designerskiej rewolucji - tym razem styliści poszli na skróty i jedynie mocno odświeżyli to, jak prezentował się wcześniejszy model. W efekcie samochód już nie szokuje, ale dzięki wyrazistemu pasowi przedniemu, dynamicznej linii bocznej oraz finezyjnym lampom tylnym nadal potrafi wyróżnić się z tłumu. Taką stylistykę otrzymały jednak wyłącznie odmiany hatchback i kombi - sedan pozostał propozycją dla miłośników klasycznych kształtów.

Ewolucję zamiast rewolucji stylistycznej przeszło też wnętrze japońskiego kompaktu. Podobnie jak w poprzedniku, sięgnięto po dwupoziomową tablicę wskaźników z dolną częścią zdominowaną przez analogowy obrotomierz i górną z elektronicznym prędkościomierzem. Takie rozwiązanie wymaga niestety przyzwyczajenia. Inaczej jest za to z przyciskami pokładowymi - są na tyle duże i na tyle dobrze rozmieszczone, że ich obsługa nie nastręcza żadnych problemów. Jeśli chodzi o jakość materiałów zastosowanych do wykończenia, Honda Civic IX ma się czym pochwalić, co jednak nie tyczy się dość tandetnie wykonanego sedana.

Tylko 4-drzwiowa odmiana może natomiast pochwalić się dobrą widocznością - w hatchbacku i kombi widok ograniczają wymyślne kształty karoserii. Wspólną cechą wszystkich wersji nadwoziowych jest z kolei dość przeciętna ilość miejsca wygospodarowana dla podróżnych - w obu przypadkach na nogi przestrzeni nie zabraknie, ale już głowy wyższych osób mogą dotykać podsufitki. Niedobór miejsca dla pasażerów Civic nadrabia, i to z nawiązką, możliwościami przewozowymi - zwłaszcza w kombi przestrzeni na walizki jest w bród. Dodatkowym atutem okazuje się genialny mechanizm podnoszenia tylnych siedzisk “na baczność”, dzięki któremu możemy przewieźć wysokie przedmioty za przednimi fotelami.

Pod względem właściwości jezdnych Honda Civic IX kontynuuje tradycje poprzedników. Oznacza to, że samochód stabilnie pokonuje łuki drogi, dając prowadzącemu przyjemność z jazdy po zakrętach. Przyjemność tę psuje nieco układ kierowniczy, który mógłby lepiej przenosić ruchy kierownicą na koła. Pozostaje jeszcze kwestia komfortu resorowania. Tu widać kolejne różnice pomiędzy hatchbackiem i kombi a sedanem - ten ostatni dzięki wielowahaczowemu zawieszeniu tylnej osi skuteczniej kompensuje nierówności.

A jak wyglądają ceny japońskiej kontrpropozycji dla Volkswagena Golfa i spółki? Niestety, tanio nie jest. W salonie Hondy zostawimy więcej gotówki niż u większości rywali, a w zamian nie dostaniemy dużo lepszego wyposażenia. Na domiar złego, z dość przeciętnym standardem wyposażenia idzie w parze bardzo, bardzo skromna lista oferowanych opcji.

Honda Civic VIII

Pomimo mijających lat, Civic ósmej generacji do dziś zaskakuje swoim wyglądem. Futurystyczne kształty, przywołujące na myśl filmy science-fiction, wyróżniają auto w tłumie innych kompaktów. Uwagę zwracają w szczególności wąskie światła przednie i tylne, agresywnie ukształtowane zderzaki oraz charakterystyczne szyby – ta przednia została mocno pochylona, tylną ozdobiono natomiast wyjątkowym spojlerem. Kosmicznym designem charakteryzuje się jednak jedynie hatchback – sedan, choć również interesujący stylistycznie, ma znacznie bardziej tradycyjne kształty.

Oryginalna stylizacja hatchbacka negatywnie wpłynęła niestety na widoczność – kierowca jest zmuszony do wytężania wzorku zwłaszcza, kiedy wykonuje manewr cofania. Deska rozdzielcza, choć zaprojektowana bardzo odważnie, okazuje się czytelna i nieźle rozplanowana. Nie najlepiej wygląda natomiast jakość wykończenia kabiny – tworzywa są twarde w dotyku i generują niezbyt przyjemny zapach, a na domiar złego staranność ich montażu pozostawia nieco do życzenia.

Zdziwić mogą się ci, którzy po awangardowo wystylizowanym nadwoziu nie spodziewają się specjalnie przestronnego wnętrza. Z przodu siedzi się w Civiku bardzo wygodnie, część tylna zachwyca miejscem na nogi, zaś bagażnik hatchbacka imponuje swoją wielkością. Podkreślić należy ponadto funkcjonalne rozwiązania zastosowane we wnętrzu – w szczególności mechanizm tylnej kanapy umożliwiający podniesienie siedziska do pozycji pionowej, a tym samym przewiezienie czegoś wysokiego za przednimi fotelami.

Poszukujący dynamicznej sylwetki nadwozia odnajdą w opisywanej Hondzie to, czego szukają. A co z tymi, którzy chcieliby także dynamicznie jeździć? Tu kompaktowa propozycja z Japonii pozytywnie zaskakuje – jej układ jezdny „klei się” drogi, wychyły karoserii na zakrętach są minimalne, a układ kierowniczy należy do tych bardzo precyzyjnych. Przyjemność z jazdy zwiększa też stosunkowo mała średnica zawracania i wysoka skuteczność układu hamulcowego. Nie zachwyca natomiast skuteczność resorowania dziur.

Kto po awangardowej stylizacji Hondy Civic VIII spodziewa się równie niespotykanych rozwiązań technicznych, ten jest w błędzie. Mechanika czy elektryka oparte są na prostych, sprawdzonych podzespołach, a dzięki wysokiej jakości wykonania, całość może pochwalić się wysoką niezawodnością. Użytkownicy skarżą się głównie na drobnostki – drgania wyczuwalne podczas postoju, skrzypiące sprzęgło czy przygasające bez powodu zegary. Niestety, aby sprawić sobie takie auto, trzeba mieć w zanadrzu mnóstwo gotówki, a i naprawy będą droższe niż u głównych rywali (ubogi rynek części zamiennych).

Dane techniczne Honda Civic

Silniki

Moc silników 45-310 KM

Poj. silników 1 100-2 204 cm3

Prędkość maks. 140-270 km/h

Przyspieszenia 0-100 5,7-16,3 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Honda Civic

Średnia ocena modelu

na podstawie 3586 opinii

4.27

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Silnik

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Drobne usterki

Wady

- Widoczność

- Wentylacja i ogrzewanie

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (89%)
NIE (11%)

Wybrane oceny kierowców Honda Civic

Postaram się uzasadnić tą ocenę wypełniając rubryki poniżej i zaznaczyć, że oceniając ten samochód patrząc z pozycji kluczowych podzespołów, należałoby ... więcejzaznaczyć tragicznie. Ogólnie uważam ten pojazd za moje największe nieporozumienie motoryzacyjne. Przejechałem nim już sporo kilometrów (a było by już ich więcej, gdyby nie awarie) i uważam swoją opinię za ugruntowaną. ukryj
dodano 02.02.2014 przez
Ocena moja jest obiektywna bo i tak zmieniam samochód i markę. Rok temu mógłbym napisać coś innego, dziś piszę to ... więcejczego się nauczyłem o Civicu. Szukałem nowego auta, do miasta, szybkiego i niezawodnego, znalazłem może za szybko. Pod uwagę brałem bardzo wiele aut np. Mazda 3, BMW 3, Audi 4, a nawet CRV, itd. Cena nie była tak istotna jak atrakcyjność wizualna. Ale bardzo chciałem Hondę. Osobiście rozczarowałem się, lecz nie chodzi o usterki - auto nie jest awaryjne. Więc dlaczego? Ktoś już napisał, że jest to raczej auto o charakterze sportowym i nie nadaje się na Polskie drogi. Tragiczny brak komfortu podróży. Wszystko Cię boli, masz nóż w plecach i wychodzisz z tego auta poobijany i złamany na pół w pasie. Ja mam już tego dość... Honda niestety nie oferuje foteli z podparciem odcinka lędźwiowego w tym modelu. Nie da się wyciągnąć nóg, boli Cię szyja... Dramat! Zawieszenie: za niskie, za twarde, czuć każdą najmniejszą dziurę i każdą nierówność. Jest to także niebezpieczne podczas jazdy gdyż autem zarzuca na wszystkie strony. Wcale nie żartuję. Przy niskich profilach opon - wjechanie na krawężnik to wielki ból w zębach i nie wiesz czy jeszcze masz całe koła. Zawieszenie wali i stuka na całego, a kierowcy robi się tylko przykro że tak maltretuje ten samochód. Co innego pływanie po Niemczech autostradą, tam nic nie czuć... Siedzi się nisko, fotel jakby za krótki i mało wygodny. Kierownicy nie ma jak dobrze dopasować. Widoczność niestety przeciętna. Silnik płaczący jak głodny wilk na wysokich obrotach. Co kto lubi. Nie jest to auto typowo sportowe więc niech nie piszą małolaty, że nie wiedziałem co kupuję. To nawet nie jest hot-hatch. To po prostu szybki miejski kompakt klasy średniej, który się nadaje na zakupy jako drugi samochód. Lecz ani on mały, ani duży. Ani wygodny, ani sportowy, całkiem przeciętny plastikowy kompakt dla osób które chcą się trochę wyróżniać na drodze od golfów itp. Ale jechać nim na wakacje? Zapomnijcie o tym. Myślałem później o CRV ale jednak nie, lepiej dołożyć i kupić coś z wyższej klasy. Testowałem inne auta i Honda wydaje mi się teraz tandetna, plastikowa, robiona na masówkę i składana byle jak z twardego plastiku... uwierzcie mi, że jeszcze rok temu nigdy bym tego nie napisał! ukryj
dodano 24.01.2012 przez
Dobry z minusem. Poprzednia Honda Civic wyprodukowana w Japonii była chyba trochę lepiej dopracowana.Ale ogólnie nie jest źle. Polecam przeczytać poniższe ... więcejzalecenia producenta: -Wymiana oleju + filtr oleju - co 20 tys.km(olej 5W/40) - ja po gwarancji wymieniam już co 10 tys.km. -Wymiana filtra powietrza - co 20 tys.km -Wymiana filtra kabinowego - co 20 tys.km(ASO zaleca co 30,ale ja co 20 tys. to robię) -Wymiana filtra paliwa - co 120 tys.km -Wymiana oleju w skrzyni biegów - co 120 tys.km -Wymiana świec - co 40 tys.km -Regulacja zaworów - co 40 tys.km(Honda nie stosuje hydraulicznej regulacji luzu zaworowego, trzeba o tym bezwzględnie pamiętać) -Wymiana płynu hamulcowego - co 3 lata -Wymiana płynu chłodniczego - co 200 tys.km -Wymiana paska rozrządu - co 120 tys.km(jeszcze tyle nie zrobłem,ale z literatury i z forum Honda wiem,że bez problemu wytrzymuje narzucony interwał przez producenta) Poza tym z innych elementów ekploatacyjnych do tej pory zrobiłem -wymiana klocków hamulcowych przednich 2 razy(co 35 tys.km) -wymiana przednich tarcz hamulcowych raz(po 75 tys.km) -wymiana tylnich klocków hamulcowych raz(po 78 tys.km) -po trzech latach oczyściłem, odgrzybiłem, uzupełniłem płyn w układzie klimy. Aktualnie mam przebieg 80 tys.km, cały czas w Polsce,nic więcej na razie nie robiłem.Dbam o auto jak o członka rodziny:D ukryj
dodano 13.10.2008 przez
Daleko mu do swoich poprzedników! Auto okreslana mianem "dla emerytów", i dokładnie tak jest. przyjemności z jazdy nie ma i ... więcejkoniec. Na plus: starde zawieszenie, diesel mało pali, naaardzo dużo miejsca w środku - za dużo! wosi sie powietrze nad głową, pasażerowie tylnych siedzeniach to rozpusata! bardzo dobrze sie jedzie na autostradzie, w mieście szkoda auta. Na minus: bardzo słaba zwrotność, ukryj
dodano 21.05.2008 przez
Zobacz oceny Honda Civic Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Honda Civic

Pb
4,10 - 15,10
Na podstawie 3049 raportów spalania
ON
3,67 - 8,40
Na podstawie 163 raportów spalania
LPG
3,93 - 12,77
Na podstawie 478 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Honda Civic

Na trasie lyka 8 litrów LPG i to nie zaleznie od jazdy. Czy jade Piła - Poznan 120 czy 150km/h ... więcejpali tyle samo i to dziwi wszystkich moich znajomych, a byl ten wynik sprawdzany chyba z 15 razy. Jazda tylko po miescie - 10 l . Tylko jedna uwaga to wszystko bedzie zalezalo on jakosci zatankowanego gazu. Dwa tygodnie temu zatankowalem na stacji JET i co ?? 13 litrow na miescie. POPROSTU MASAKRA. A styl jazdy byl taki samy !!! Aha i jeszcze jedno co do spalania te dwa wyniki 8 i 10 L LPG to wyniki przy agresywnej jezdzie obroty najczesciej utrzymywane na pozionie 3000 -4500 lubie buczenie i krecanie sie silniczka :) Co do cen czesc to zbytnio nie wypowiem sie mam dopiero hanie od 6 miesiecy, jedno powazna usterka to padla pompa wodna a tak naprawde to ja ja zarznalem po pierwszych dwoch tygodniach jazdy musialem potestowac autko na lotnisku w Piłe no i niewytrzymala i zaczela pukac , ale wyciagnalem 180km/h na gazie i 190 km/h na benzynce :) pompa kosztowala 170zł. A i jeszcze chlodnica mi sie rozszczelnila sie dwa tygodnie temu ale to tez moja wina przez pol roku nie dolewalem na chlodnicy plynu a tylko do zbiorniczka i poprostu goraca para ja rozparla. Chlodnice kupilem na Allegro za 200zł producent nieznany i tylko naklejka " made in tajwan" :) ale jest dwu letnia gwarancja ze sklepu. A jak dzwonilem po sklepach to zamienniki japan i germany najtansze 350zł. No tak wiecej sie juz nic nie psulo, tylko zmienie przegub ktory tez na lotnisku troche popsulem przy kreceniu 180. Z tego co napisalem autko jest swietne a to co sie popsulo to bylo tylko moje szalenstwo ( pierwszy moj samochód :) ) Jedna tylko uwaga !!!!!!! jest to auto bardzo lekkie i bardzo czule na obciazenie , nawet moja hania 1.5 - 90KM ktora przy obciazeniu ja = 62kg i np. znajomy 75 kg jeszcze leci jak wariatka do 180 km/h To juz jak z tylu uciadzie jeszcze dwie osoby np. po 75 kg srednio to robi sie juz kicha tzn. nie robi sie z niej maluch ale juz nie ma takiego zrywa z pod swiatel na jedynce a musi sie juz rozbujac do obrotow 3000 i wtedy juz lepiej jest. A nie daj boze z tylu usiadzie 3 osoby .... Dla tego jak tym autem ma jezdzic caly czas cala rodzina lub wszystkie twoi laski na raz to poszukaj cos bardziej mocniejszego. Juz ostatnie tylko zdanie, jak ktos bedzie kupowal tak jak ja z LPG i bedzie dosyc agresywnie jezdzil to musi sie liczyc z czestym dolewaniem oleju , gdzies co 2-3 tygodnie od 300 - 500 ml te silniki przy wosokich obrotach troche go lykaja. I TANKUJCIE TYLKO DOBRY GAZ :) Pozdrawiam ukryj
dodano 05.04.2008 przez
WITAM PISZE RAPORT PO RAZ DRUGI , PIERWSZY Z NICH BYŁ Z 2013-05-05 BYŁ TO RAPORT NA PALIWIE . ... więcejTERAZ ZAŁOŻYŁEM INSTALACJE LPG FIRMY: STAG SEKWENCJA CENA 2550 ZŁ . JESTEM BARDZO ZADOWOLONY BEZ PROBLEMATYCZNA JAZDA PRZEZ 25 000 KM RÓŻNICY W MOCY MINIMALNE. A OSZCZĘDNOŚCI DUŻE . GAZ JUŻ DAWNO SIĘ ZWRÓCIŁ LICZYŁEM TO PO 13000KM WLICZAJĄC W TO PALIWO NA ROZPAŁKĘ I PRZEGLĄD GAZU (150ZŁ CO 10-12 TYS KM) . NA BUTLI 35L UDAŁO MI SIĘ ZROBIĆ 460 KM ALE TO BYŁA JAZDA 90-120KM AUTOSTRADA. W MIEŚCIE ŚREDNIO ROBIE 360 - 400 KM. ZALEŻY TEŻ DUŻO OD GAZU GDZIE SIĘ TANKUJE . NAJLEPIEJ NA BI PI . CO DO PALIWA TO W LECIE 50 ZŁ SPOKOJNIE NA 14OOKM WYSTARCZA SZYBKO GRZEJE SIĘ SILNIK DO 40 STOPNI I PRZEŁĄCZA NA GAZ. W ZIMIE TROSZKU GORZEJ, PONIŻEJ ZERA 50 ZŁ CIĘŻKO 1000KM ALE TO ZALEŻY JAK KTO JEŹDZI OCZYWIŚCIE JA ROBIĘ TRASĘ 25-25KM. ALE JAK KTOŚ ROBI 50 - 1OO KM TO OCZYWIŚCIE PALIWA NA ROZPAŁKE MNIE UBĘDZIE. OGÓLNIE Z HONDY JESTEM ZADOWOLONY W PORÓWNANIU DO A3 Z 99 TO CZĘŚCI DUŻO TAŃSZE DUŻA ILOŚĆ ZAMIENNIKÓW.SILNIK 1.4 FAJNA KULTURA PRACY I SKRZYNIA BARDZO PRECYZYJNA JEDYNE CO MOGE POWIEDZIEĆ TO AUTO NA MIASTO OK DYNAMIKA WYSTARCZAJĄCA , ALE AUTOSTRADA FAJNIE JEST DO 12OHKM/ PÓŹNIEJ ROBI SIĘ GŁOŚNO I SILNIK JUŻ MA OBROTY, BRAKUJE 6 . UDAŁO MI SIĘ JECHAĆ 190 KM ALE JUŻ SŁYSZAŁEM TEN JĘK BÓLU WYDOBYWAJĄCY SIĘ Z SILNIKA WIEC ZAPRZESTAŁEM DALSZEJ RZEZI . WIĘC NA MIASTO OK A JAK KTOŚ TRASY TO POLECAM 1.6 . PLUSEM TEGO SILNIKA JEST TO ŻE NIE MA CO SIĘ ZEPSUĆ W PORÓWNANIU DO DISLA ( KOŁA ,DWU MASY I TURBINY) JEDYNE CZEGO TRZEBA PILNOWAĆ BY SILNIK DŁUGO ŻYŁ TO REGULACJA ZAWORÓW!!!!!!! A PRZEDE WSZYSTKIM TO PRZY LPG CO 15-20 TYS KM KOSZT 50 ZŁ U MECHANIKA+ USZCZELKĘ LEPIEJ WYMIENIĆ 70ZŁ = 120ZŁ PRZY BENZYNIE CO 40TYS KM PRODUCENT ZALECA. ZAWORY BARDZO WAŻNE!!! POZDRAWIAM ............................................................................................................................................................................................... PAPA ........................................................................................PAPAPAAPAPPAPAPAPPAPAPAPPAPAPAPPAPAPAPA................................................................................................................................................................................................................................................. ukryj
dodano 15.02.2014 przez
Wersja tzw. "sportowy diesel", tj. wyposazenie sport, 3-drzwiowy, silnik ctdi 1.7, 101KM. Jezdze tym samochodem rok, i musze przyznac - KOCHAM ... więcejGO. Nie tylko ze wzgledu na fakt, ze jest w zasadzie bezusterkowy i w ciagu ostatniego roku jedyna nieregularna wizyta u mechanika byla z nie dzialajacym pokretlem cieplo-zimno (naprawa kosztowala kosmiczne 140 zl), ale najbardziej z powodu spalania. Na dluzszej trasie, powiedzmy Warszawa-Wroclaw, jadac przez Belchatow, tj. z pominieciem autostrad, zgodnie z obowiazujacymi przepisami, czyli srednio kolo 90 km/h, spalanie wg komputera wychodzi... 3.7 litra. Raz wyszlo chyba nawet 3.6, ale nie dam sobie glowy uciac :). Na autobahnie, tj. bez ograniczen predkosci, przy sredniej predkosci 160 km/h, a czasami dluzszymi momentami w granicach 180-190 (mocno obciazona, tj. 4 osoby, pelny zbiornik, i zaladowany bagaznik, nie chciala jechac szybciej niz 192 km/h), spalanie bylo na poziomie 6.6 litra na sto kilometrow - a lecielismy prawie z predkoscia dzwieku ;). Spalanie smieszne, ale i tak mialem do siebie wyrzuty, ze tak mocno przycisnalem i spalilem wiecej paliwa niz zakladalem... :) Co do miasta - tutaj roznie. Mieszkam w Warszawie, i w zaleznosci jak bardzo stoje w korkach, czy to zima, czy lata, roznice sa na poziomie litra na 100 kilometrow. Generalnie, czy to lato z klima, czy zima z ogrzewaniem, spalanie wychodzi w okolicach 6.3 l/100km, a jak do tego dochodza bardzo duze korki, to jest ok. 6.9. Natomiast srednio w miescie, czyli czasem z malymi korkami, spalanie wychodzi na poziomie 5.6 l/100 km. Dodam, ze jezdze dosyc spokojnie, staram sie oszczedzac paliwo, duzo hamuje silnikiem, jezdze na maksymalnie wysokim przelozeniu (ok. 1,5 tys. obrotow). Wiadomo, mozna ostro cisnac i osiagnac spalanie w miescie na poziomie 8 litrow, ale naprawde trzeba mocno manewrowac pedalem gazu. Jesli chodzi o spalanie, to chyba ciezko o lepszy wynik w jakimkolwiek innym aucie - poza tymi z napedem hybrydowym, ktore w miescie spalaja po 3 litry. Wczesniej mialem Opla Astre G, 1.4 benzyna, LPG, w miescie palila 12-13 litrow LPG, na trasie 7, wiec nie odczuwam wielkiej roznicy w wydatkach na paliwo, a dodatkowo nie odwiedzam mechanika przecietnie raz w miesiacu... Polecam to auto z calego serca. Ja osobiscie raczej nie zmienie juz Hondy na nic innego. ukryj
dodano 17.07.2011 przez
Przejechałem swoim nowym Civikiem 3000km przez dwa miesiące. W warszawskich korkach na krótkich odcinkach (relatywnie częste rozgrzewanie silnika) rzeczywiste spalanie ... więcejmiędzy 10,1 - 10,5 l/100km przy zastosowaniu wszystkich zasad ecodrivingu. Wskazania komputera dotyczące zużycia paliwa w mieście na poziomie 8,9 - 9,1 l/100km (o 10% mniej), to marketingowa fikcja, by nie rzec nieprzyzwoity i niegodny tej marki chwyt reklamowy. O homologacyjnym spalaniu w mieście na poziomie 8,7l/100km nie pomnę, ponieważ jest to opowiastka rodem z bajki. W sumie 10 l/100km przy silniku ze 140 konnym silnikiem w stołecznych korkach, to nie wstyd. Wstydzić należy się za fałszywe oprogramowanie komputera, celowe jak się wydaje. Zabrzmi niewiarygodnie, ale doradca serwisowy Honda Plaza próbował zasugerować mi, że być może zbyt często jeżdżę pod wiatr, następnie bajdurzył o jakimś niedoszacowaniu spalania na wolnych obrotach (na luzie w oczekiwaniu na zmianę świateł przed skrzyżowaniem) itp. Gdy wyjaśniłem mu, że nie jestem osobnikiem płci żeńskiej z dowcipnymi tlenionymi blond warkoczykami (z szacunkiem dla wszystkich Pań o jasnych włosach) wykrztusił z siebie, że przekłamania wskazań komputera odnośnie zużycia paliwa są powszechnie zgłaszanym problemem. On, jako doradca serwisowy nie mógł nic z tym zrobić, gdyż jest to - jak to ujął - problem do rozwiązania dla inżynierów fabrycznych Hondy, co Honda Poland rzekomo sugerowała już wielokrotnie. W trasie spalanie b. przyzwoite - ok. 6,5 l/100km, przy prędkości do 120 km/h. W tym przypadku komputer wskazuje zużycie tylko o 0,5 l/100 km mniejsze (zaniża apetyt auta na paliwo zaledwie o ok. 6%). Reasumując muszę stwierdzić, że z samochodu jestem zadowolony. Jest żwawy, jak na swój segment komfortowy (rozstaw osi 270mm daje się odczuć w codziennej eksploatacji), ma rewelacyjne zawieszenie, dobre wyposażenie i wyjątkowo ciekawy design, zarówno zewnętrzny, jak i wewnętrzny. Innymi słowy Civic 4d jest nietuzinkowy. Wydaje mi się, że producent nie musiał silić się na fałszowanie wskazań zużycia paliwa, by auto się sprzedawało. Potomkowie samurajów powinni zdawać sobie sprawę z tego, że kłamstwo, jak katana, jest mieczem obusiecznym (może funkcjonując na naszym rodzimym rynku, powinni poznać także przypowiastkę o krótkich nóżkach kłamstewka). ukryj
dodano 22.11.2008 przez
Witam-odnośnie hondy mam mieszane uczucia .. mam 25 lat i kupiłem to auto bo od zawsze mi się podobało, a ... więcejakurat potrzebowałem auta taniego ekonomicznego i dynamicznego które miało służyć w dużym mieście do dojazdów na studia do pracy i po mieście ... Na początku byłem zachwycony autem bo przyspieszało bardzo fajnie kręciło się do 8 tyś obrotów i odstawiało bardzo wiele nowszych aut, ale coś mi nie pasowało bo mimo dynamicznej jazdy paliło za dużo bo w granicach 12 l na 100 km. po przeglądzie wymianie filtrów rozrządu i olejów zmieniłem też styl jazdy, (bo już się nacieszyłem gokartem ;)) auto paliło nadal sporo bo w granicach 10 l na 100 km. Co prawda nie jeździłem jak emeryt, ale też nie przekraczałem 4 tyś obr w mieście. potem postanowiłem spróbować na emeryta i dalej spalanie nie urywało jaj bo oscylowało w granicach 9 l na 100 km Po konsultacji z innymi użytkownikami tego samochodu okazało się że to norma i nie mam co się oszukiwać że będzie lepiej ( inni użytkownicy to panowie m.in. panowie z forum poświęconemu tej hondzie) Jeśli chodzi o spalanie na trasie to jest spoko ok 6.5 przy zapakowanym aucie do 110 km/h powyżej ok 7,5 do prędkości 140 km/h PODSUMOWUJĄC auto średnio oszczędne choć ma coś w sobie bo mimo że mam drugi samochód większy i wygodniejszy to więcej radości sprawiała mi zawsze honda do ostatnich miesięcy kiedy to zaczęła z każdej strony wychodzić rdza |( klapa nadkola progi i dolne części drzwi) mimo, że auto nie miało wypadku nigdy (sprawdzana geometria ramy podłużnice w salonie hondy) kolejne usterki to zaczął bujać się fotel, przestał otwierać szyber dach chyba że pchnąłem go ręką itd itp. dodam , że o auto starałem się dbać bo jestem mechanikiem z pierwszego wykształcenia i o ile mnie te naprawy nie wynosiły dużo bo większość robiłem sam to warsztaty już liczą sobie sporo za grzebanie w japońcach... Ogólnie niskie w miarę szybkie - niewygodne, paliwożerne jak na pojemność 1.5 l ale piękne auto . ukryj
dodano 16.12.2011 przez
Zobacz raporty spalania Honda Civic Dodaj raport spalania

Publikacje o Honda Civic

Przeczytaj pozostałe 42 publikacje o Honda Civic

Newsy o Honda Civic

Przeczytaj pozostałe 58 newsów o Honda Civic

Generacje Honda Civic

Nowe Honda Civic

nowe Honda Civic
Honda Civic
ceny od 65 700 zł do 144 000

Honda Civic IX Sedan 1.8 i-VTEC 142KM od 2012

w pakiecie S

w cenie katalogowej brutto

71 500 zł

Wyposażenie standardowe
Immobilizer
14" tarcze hamulcowe z tyłu
Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 39 oferty Honda Civic

Dealerzy Honda

D&D

D&D Honda Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Karkonoska 45

Więcej

GŁUCHY I SPÓŁKA S.J.

GŁUCHY I SPÓŁKA S.J. Honda Gorzów Wlkp.

lubuskie, Gorzów Wlkp., Kasprzaka 1a

Więcej

AD AUTO

Honda Daszuta Olsztyn

warmińsko-mazurskie, Olsztyn, Sikorskiego 33

Więcej

AUTO WITOLIN

HONDA AutoWitolin

mazowieckie, Warszawa, Grochowska 85

Więcej

AUTOKOPEX CARS SP. Z O.O.

AUTO KOPEX Honda Katowice

śląskie, Katowice, Roździeńskiego 208

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Honda Civic

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

18 692

Przejechany dystans

2 103 695 zł

Zatankowanego paliwa

504 680 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

2 233

Wydanych pieniędzy

729 999 zł

Średnie wydatki na auto

1 050 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

3 808

Wydanych pieniędzy

1 120 854 zł

Średnie wydatki na auto

1 613 zł

ZOBACZ 695 dzienników kosztów Honda Civic Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Honda Civic

Liczba wpisów: 101
komentarzy(49)
komentarzy(74)
komentarzy(28)
komentarzy(2)
komentarzy(24)
Zobacz inne typowe słabe punkty Honda Civic dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Honda Civic

Liczba wpisów: 87
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Honda Civic Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Honda Civic

Liczba wpisów: 80
Zdecydowanie POLECAM choć sam nie byłem zwolennikiem gazu w samochodach!! Kupiłem Honde z instalacją w sumie przez przypadek, nie był ... więcejto warunek konieczny zakupu - a nawet traktowałem taka instalacje w samochodzie sceptycznie. Jednak rozglądając się za wymarzonym samochodem którym to miała być TYLKO i WYŁĄCZNIE Honda Civic szóstej generacji jako trzydrzwiowy hatchback z klimatyzacją - samochody bez nie były brane pod uwagę. Przeglądając w internecie mnóstwo ogłoszeń, a na żywo w jeden tylko dzień pokonując setki kilometrów oglądając 10 egzemplarzy! Oczywiście uprzednio odpowiednio przygotowałem się do zakupu poprzez obszerną lekturę oraz miernik grubości lakieru. Zmęczony długim poszukiwaniem i często nieadekwatnym stanem pojazdu niż w ogłoszeniu, zdecydowałem się na zakup ostatniego w tym dniu oglądanego civica. Trafiłem na ogłoszenie dotyczące mojej już hondy przez przypadek, samochód był o ok. 20% droższy w stosunku do podobnych egzemplarzy, jego cena wykraczała nieco poza kwotę jaką postanowiłem przeznaczyć na zakup samochodu. Oczywiście jako rozsądny kupujący posiadałem "zapas" finansowy przeznaczony na doinwestowanie samochodu po zakupie, musiałem troszeczkę go uszczuplić. Czego nie żałuje... Jadąc pesymistycznie nastawionym w umówione miejsce na oględziny samochodu gdyż posiadał gaz okazało się że trafiłem w dziesiątkę! Civic okazał się być ładnym, zadbanym, w niemalże idaelnym stanie technicznym samochodem z udokumentowanym zadowalającym mnie przebiegiem. Instalację gazową miał założoną w Radwanicach we Wrocławiu w Eko Almie i potraktowałemją jako gratis do stanu technicznego pojazdu który wart był wyższej ceny. Autem zrobiłem ponad 5 tyś kilometrów (poprzedni właściciel ponad 50 000 km na gazie!) i gaz w tym samochodzie nie sprawił mi najmniejszego problemu po prostu jak by go nie było! Różnice czuć tylko w portfelu POWAŻNIE!! oraz na stacji gdy za każdym razem można powiedzieć " Do pełna proszę" a potem uświadomić sobie że gaz to super sprawa widząc na paragonie kwotę za pełne tankowanie gazu, która wystarczyłaby na ok 12L benzyny. Spalanie mojej Hondy to ok 10L LPG w zakorkowanym mieście na klimatyzacji. A na trasie to nawet nie liczę bo pokonanie 100km wychodzi chyba taniej niż PKSem ;) REASUMUJĄC POPRAWNIE ZAMONTOWANA ORAZ REGULARNIE SERWISOWANA (wymiana fliterków oraz korekcja mapki wtrysku po KAŻDEJ wymianie filtra powietrza) INSTALACJA ODWDZIĘCZY SIĘ SPORĄ OSZCZEDNOŚCIĄ ORAZ BEZAWARYJNOŚCIĄ!!! ukryj
dodano 26.11.2013 przez
Zdecydowanie POLECAM choć sam nie byłem zwolennikiem gazu w samochodach!! Kupiłem Honde z instalacją w sumie przez przypadek, nie był ... więcejto warunek konieczny zakupu - a nawet traktowałem taka instalacje w samochodzie sceptycznie. Jednak rozglądając się za wymarzonym samochodem którym to miała być TYLKO i WYŁĄCZNIE Honda Civic szóstej generacji jako trzydrzwiowy hatchback z klimatyzacja - samochody bez nie były brane pod uwagę. Przeglądając w internecie mnóstwo ogłoszeń, a na żywo w jeden tylko dzień pokonując setki kilometrów ogladając 10 egzemplarzy! Oczywiście uprzednio odpowiednio przygotowałem się do zakupu poprzez obszerna lekturę oraz miernik grubości lakieru. Zmęczony długim poszukiwaniem i często nieadekwatnym stanem pojazdu niż w ogłoszeniu, zdecydowałem się na zakup ostatniego w tym dniu oglądanego civica. Trafiłem na ogłoszenie dotyczące mojej już hondy przez przypadek, samochód był o ok. 20% droższy w stosunku do podobnych egzemplarzy, jego cena wykraczała nieco poza kwotę jaką postanowiłem przeznaczyć na zakup samochodu. Oczywiście jako rozsądny kupujący posiadałem "zapas" finansowy przeznaczony na doinwestowanie samochodu po zakupie, musiałem troszeczkę go uszczuplić. Czego nie żałuje... Jadąc pesymistycznie nastawionym w umówione miejsce na oględziny samochodu gdyż posiadał gaz okazało się że trafiłem w dziesiątkę! Civic okazał się być ładnym, zadbanym, w niemalże idaelnym stanie technicznym samochodem z udokumentowanym zadowalającym mnie przebiegiem. Instalację gazową potraktowałem jako gratis do stanu technicznego pojazdu który wart był wyższej ceny. Civiciem zrobiłem ponad 5 tyś kilometrów (poprzedni właściciel ponad 50 000 km na gazie!) i gaz w tym samochodzie nie sprawił mi najmniejszego problemu po prostu jak by go nie było! Różnice czuć tylko w portfelu POWAŻNIE!! oraz na stacji gdy za każdym razem można powiedzieć " Do pełna proszę" a potem uświadomić sobie że gaz to super sprawa widząc na paragonie kwotę za pełne tankowanie gazu, która wystarczyłaby na ok 12L benzyny. Spalanie mojej Hondy to ok 10L LPG w zakorkowanym mieście na klimatyzacji. A na trasie to nawet nie liczę bo pokonanie 100km wychodzi chyba taniej niż PKSem ;) REASUMUJĄC POPRAWNIE ZAMONTOWANA ORAZ REGULARNIE SERWISOWANA (wymiana fliterków oraz korekcja mapki wtrysku po KAŻDEJ wymianie filtra powietrza) INSTALACJA ODWDZIĘCZY SIĘ SPORĄ OSZCZEDNOŚCIĄ ORAZ BEZAWARYJNOŚCIĄ!!! ukryj
dodano 03.06.2011 przez
Ogólnie nie polecam tej sekwencyjnej instalacji, być może spowodowane jest to tym że, instalacja nie została do końca poprawnie zainstalowana. ... więcejMianowicie od samego początku były problemy z ustawieniem instalacji. Po dobrym rozgrzaniu silnik niby pracował normalnie ale w momencie np. wciśnięcia pedału gazu samochód ledwo co przyspieszał (co mogło być bardzo niebezpieczne) zwłaszcza przy ruszaniu. Po oględzinach wymieniono listwę wtryskową gazu i się to poprawiło. Ale nie wszystko. Po wymianie ogólnie da się jeździć, ale kiedy dosłownie kilka minut mu się poprzeciąga na biegach lub chciało by się jechać dłuży okres dynamicznie i prędkościami powyżej 120 to dzieje się to samo, dopiero po wyłączeniu i włączeniu silnika wszystko wraca do normy. Teraz mam z nią kolejny problem, mianowicie po tym jak czujnik otrzyma że jest odpowiednia temperatura czynnika chłodzącego i ma się przełączyć na gaz to kontrolka pokazuje powrót do zasilania gazem (efekt taki jakby butla była pusta, mimo że jest pełna) i tak trzeba przycisk cisnąc przez 5 min aż do momentu gdy załapie. Od instalatorów mojego gazu po podłączeniu przez nich pod komputer dowiedziałem się tylko że, on nie wie co jest powodem i tak czasem może się dziać. Tylko że teraz dzieje się tak za każdym odpaleniem silnika po minimum 8 godzinach postoju. ukryj
dodano 19.06.2011 przez
Honda na gazie super,ale nie o tym chcę pisać.Posiadam także inny samochód ,montowałem w innej firmie,ale przy okazji montażu instalacji ... więcejdo hondy poprosiłem panów o przegląd tego drugiego.Dotychczas jazda tego drugiego(specjalnie nie podaję marki) była tragiczna,po przeglądzie w firmie na Bytkowskiej nie poznaję samochodu.Jeździ super,nawet lepiej niż na benzynie,nie szarpie,nie piszczy,nie gaśnie,jazda jest bajką ,po podłączeniu do komputera okazało się,że tam gdzie montowałem wcale nie ustawili mi programu,po prostu zamontowali i wypuścili na drogę,męczyłem się półtora roku,ale na szczęście już po kłopocie. ukryj
dodano 07.02.2013 przez
Bezproblemowe działanie instalacji i z tym zwiazane prawidłowe działanie silnika. Żadnych gaśnieć na LPG i benzynie. W warunkach zimowych zaraz ... więcejpo przełaczeniu się na gaz silnik utrzymuje dłużej (niż na benzynie) wysokie obroty(?. Konieczny warunek sprawdzone miejsca zakupu gazu, gdy nie znamy takich miejsc(np. jesteśmy w trasie) zalecam STATOIL drogo i mało energetyczny gaz, ale jest najczystszy. Po Orlenowskim gazie filtry były czarne jak smoła, chociaż najwięcje kilometrów można było przejechać. Polecam tę instalacje do bezproblemowej eksploatcji. ukryj
dodano 17.06.2010 przez
Witajcie. w 2008 roku po namowie przyjaciela zdecydowalem sie na brc 24. w moim 1.8 nie odczulem spadku mocy ani ... więcejzadnego dyskomfortu z powodu gazu. nie zmienil sie rownierz dzwiek pieknego v-teka :D koszty paliwa zmniejszyly sie o polowe bo mimo ze pali o ok 1 litra wiecej gazu to gaz jest tanszy. Gaz zakladalem w 2008 w EGP. firma bardzo dobra wa przedewszystkim szybka fachowa obslugaa. po 7 godz mialem auto do odbioru. Podaje tel gdyby ktos chcial sie zdeecydowac :504 20 01 01 zaklad znajduje sie w Warszawie na pradze południe. ukryj
dodano 04.07.2012 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Honda Civic

Skarbnica wiedzy o Honda Civic

Ciekawostki
dodano 14.10.2012 przez
Honda wygrała konkurs Womens World Car of the Year w kategorii auto ekonomiczne.
dodano 28.02.2012 przez
Honda Civic III otrzymała nagrodę Car Design Award 1984.
dodano 10.08.2011 przez
Pięciodrzwiowy model zapisał się w historii polskiej kinematografii. Jeździł nim komisarz Olgierd Halski w drugiej i trzeciej serii serialu „Ekstradycja”.
dodano 10.08.2011 przez
Auto otrzymało trofeum Złota kierownica gazety Bild am Sonntag.
dodano 10.08.2011 przez
Honda Civic III otrzymała nagrodę Car Design Award 1984.
Zobacz więcej Podziel się wiedzą