Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Atos I

tomecom@tlen.pl, 14 lat temu
Silnik 1.0 i 56KM 41kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 62 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Hyundai Atos I 1.0 i 56KM 41kW 1997-2001 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : 11 lat użytkowania, żadnej rdzy. Dodatkowo wzmocnienia boczne.
4,0
Całokształt
Bardzo pozytywne auto, które zadowoli wielu użytkowników. Niestety spalanie okazało się dla mnie wyższe niż przewidywałem, a \"wyjące\" ssanie kłopotliwe zwłaszcza podczas porannego wyjazdu zimą, gdy silnik jest wyziębiony. Dodatkowo wtedy wzrasta zużycie paliwa. Mimo wszystko nie mam zamiaru zmieniać auta pomimo 11 lat użytkowania. Jest niezwykle pakowne, zwłaszcza po złożeniu tylnych siedzeń. Idealne dla młodego kierowcy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo dobry silnik, właściwie spisuje się w jeździe miejskiej. Na trasie trochę mało dynamiczny, ale to przecież tylko 1.0 i autko niestworzone do szarży. Silnik pracuje równo i w miarę cicho, a moc 56KM oceniam na dobry wynik w swojej kategorii.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjny mechanizm. Nie ma dziwnych hałasów, zgrzytów czy charakterystycznych puknięć (tak jak w Peugeot 206). Przełożenia mogłyby być trochę inaczej dobrane, gdyż np po zmianie biegu 3 na 4 przy prędkości zalecanej 55km/h odczuwa się \"zmulenie\" aż do 70km/h , podobnie z 5 biegiem przy prędkości 75km \"muł\" jest odczuwalny aż do 90km/h
4,0
Układ jezdny
Żadnych zastrzeżeń, choć auto jest zdecydowanie twardziej zestrojone niż inne w podobnej klasie. Zyskuje za to większą stabilność, nie kołysze się bardzo mocno na zakrętach, mimo iż ma podwyższony środek ciężkości. Nierówności na drodze są bardziej wyczuwalne - niestety coś za coś.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność idealna ze wszystkich stron na wszystkie strony. Szczególną zaletą jest zupełnie \"prosty\" tył samochodu równoległy z tylną szybą. Samochód kończy się tam, gdzie jest tylna szyba. Wielkie udogodnienie przy cofaniu. Jeśli chodzi o przód, to nie widać końca maski, ale jest ona tak krótka, że manewrowanie nie stanowi problemu przy odrobinie wyobraźni przestrzennej.
4,0
Ergonomia
Auto skonstruowane tak, by rozwiązania były proste, a wszystko co trzeba znajdowało się pod ręką. Wnętrze proste i przyjemne. Nie spotkamy drogich materiałów, ale tak miało być. Nie zranimy się o szorstkie plastiki tak jak w wielu \"tanich\" modelach Fiata, a schowki mają kształt, który sprawia, że wiemy jakie jest ich przeznaczenie. Np na saszetkę, płyty, kasety, etui z okularami itd. Siedzenia umiejscowione wysoko, wsiadanie i wysiadanie bardzo wygodne również dla osób starszych. Konsola środkowa prosta i czytelna. Według mnie wystarczająca.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo skuteczne ogrzewanie. Działa szybko i skutecznie dogrzewa wnętrze. Latem chłodne powietrze niestety zostaje ogrzane przez ciepło silnika, ale cóż, w wersji bez klimatyzacji nie ma co się spodziewać orzeźwiającego chłodu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak dla mnie (osoba 180cm) za mało miejsca na nogi. Jako kierowca odsuwam siedzenie maksymalnie do tyłu. W takim stanie rzeczy osoba siedząca za mną musi być naprawdę mała, by mogła podróżować wygodnie. Z przodu u pasażera pełen komfort. Przy odsunięciu jego fotela do tyłu podoba historia jakz fotelem kierowcy.
4,0
Wyciszenie
Samochód pracuje cicho. Hałas wzrasta jedynie w przedziale 80-110km/h. O dziwo potem słabnie a po przekroczeniu 120km/h słychać dość przyjemny świst. Nie jest to świst z niedomkniętych okien :) Słuchanie radia przy prędkości 150km/h nie należy do najprzyjemniejszych, ale rozmowa nie sprawia żadnego problemu.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jest moim zdaniem zbyt duże jak na taki samochód - 8,5 litra w mieście latem, nawet 9,5 zimą w mieście na krótkich dystansach. natomiast jazda na trasie wypada zdecydowanie lepiej - 6.0 litra nie jest rezultatem niemożliwym do osiągnięcia pod warunkiem bardzo równej jazdy bez zrywów i nagłych hamowań np. na autostradzie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry stosunek cena/jakość. W 1999 była to najlepsza oferta w przedziale cenowym do 30tyś zł. Auto bardzo funkcjonalne i niezawodne. Nie nadaje się do lansu, ale i tak zwraca na siebie uwagę nietypową linią nadwozia.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
drobiazgów jest bardzo mało, toteż nie ma co się psuć i \"uprzyjemniać\" życia kierowcy. Po pewnym czasie, szczególnie zimą mogę nieco skrzypieć plastiki, ale to przypadłość wielu aut za rozsądne pieniądze. Należy dbać o dobry stan połączeń elektrycznych w okolicy silnika. Kostki elektryczne łączące rozrusznik z zasilaniem lubią korodować, przez co auto może odmówić posłuszeństwa. Na szczęście naprawa trwa 10minut, a jej kosz to 20zł. Jeśli chodzi o takie części jak klamki, proponuję zamienniki - nowa oryginalna 120zł, zamiennik 34zł. Części, które nie mają bezpośredniego wpływu na nasze bezpieczeństwo polecam kupować jako zmienniki. Warto też dbać o zbieżność kół - 13 calowe koła wpadają w większość dziur powodując przy tym rozregulowanie, które niedopilnowane zaowocuje zdarciem opon. Bardzo dobre podzespoły elektryczne. Dowód: 11 lat jazdy na tych samych żarówkach świadczy także o stabilności i dobrym zestrojeniu całego układu elektrycznego.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poprzez 11 lat użytkowania jedyną poważniejszą awarią było zepsucie się sondy lambda. Z uwagi, że zastosowano najprostszą, 1-przewodową, można kupić jakąkolwiek uniwersalną i też będzie pasować. Nie polecam bardzo tanich zamienników. Przykład: oryginał ponad 220zł, Bosh 190zł, NGK 170zł - jak widać dobre marki też można nabyć za cenę niższa od oryginału. Polecam także zamienniki produkcji Hyundai'a

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 i 56KM 41kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai Atos I