Szukaj

Ocena kierowcy - Jaguar XJ VI X308

Bartek R., 8 lat temu
Silnik 3.2 i V8 32V 240KM 177kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 183 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Jaguar XJ VI X308 3.2 i V8 32V 240KM 177kW 1997-2003 - Oceń swoje auto
4,62
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Bezawaryjność! Kupując to auto, byłem psychicznie przygotowany na drogie, częste naprawy i wizyty w warsztacie. Nic z tych rzeczy! Wydaje mi się, że trzeba mocno się postarać i znaleźć egzemplarz w bardzo dobrym stanie, a następnie dbać o niego w granicach rozsądku, a odwdzięczy się bezawaryjnością.
5,0
Całokształt
Jaguar XJ8 to bardzo specyficzne auto. Jest bardzo duże z zewnątrz, ale niewielkie w środku; a do tego jest bardzo płaskie, przez co rujnuje fryzury wyższym osobom siedzącym z tyłu. Ale każdą jego wadę niweluje jego wygląd i sposób w jaki się w nim czujemy. To auto mówi o Tobie, że bardziej interesuje Cię styl i dobry smak, niż niezawodność i oszczędzanie... Za żonę nie bierzesz sobie szczupłej żony w nadziei, że zaoszczędzisz na jedzeniu. Absolutnie uwielbiam to auto, czego aż się odrobinę wstydzę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik brzmi pięknie, chociaż stanowczo zbyt cicho jak na V8. Ładnie wkręca się na obroty, ale odrobinę żałuję, że nie kupiłem wersji z większym silnikiem. Trzeba go trzymać na wyższych obrotach, żeby poczuć emocje i usłyszeć jego piękne brzmienie. Mój zupełnie bezawaryjny.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ZF (jak w BMW serii 7) zmienia biegi bardzo płynnie, ale odrobinę ospale. W mieście sprawdza się idealnie, ale na ciekawszej drodze zawsze włączam tryb sport i redukuję biegi manualnie, żeby ładnie wkręcał się na obroty. Absolutnie niezawodna.
5,0
Układ jezdny
Auto bardzo pięknie chłonie wszelkie nierówności, a przy wyższych prędkościach fajnie zachowuje się na zakrętach. Kierowanie jest bardzo precyzyjne i daje sporą frajdę. Jak na tak wielką, ciężką krowę, jestem bardzo miło zaskoczony.
Komfort
5,0
Widoczność
Wąskie słupki, duże szyby, świetne lusterka - widoczność bardzo dobra.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, zero głupich pomysłów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto niesamowicie szybko się nagrzewa i chłodzi. Zdecydowanie szybciej niż w E-Klasie W211 czy S-Klasie W220.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto, które ma ponad 5 metrów długości, w środku jest po prostu ciasno. Z tyłu miejsca na nogi jest mniej więcej tyle, co w Mercedesie klasy C. Bagażnik duży, ale płaski.
5,0
Wyciszenie
Do 150 km/h jest niesamowicie cicho, ale jadąc szybciej zaczyna być słyszalny szum wiatru - to auto nie jest mistrzem aerodynamiki. Silnik jest słyszalny przy wysokich obrotach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tą klasę auta, ceny części są zaskakująco przeciętne. No chyba, że z jakiegoś dziwnego powodu uważamy, że firmy Bilstein czy Lemforder robią tandetę i chcemy montować tylko oryginalne części Jaguara... wtedy będzie drogo. Popyt na części używane jest niewielki, dlatego na allegro dostaniemy niemalże wszystko w śmiesznych cenach. Spalanie we Wrocławiu przy jeździe (a raczej staniu) wynosi 22l/100km zimą. Lato w korkach cały czas z klimą - 20l/100km. Jeżeli mieszkasz w "normalnym" mieście, będzie palił koło 16. Na trasie pali duuużo mniej, niezależnie od stylu jazdy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ceny są bardzo różne, ja kupiłem egzemplarz w idealnym stanie za ok. 20 000 PLN. Teoretycznie to dużo, jak na auto 1998 roku, ale wystarczy się przejechać i od razu wiadomo, że tego auta nie da się wyceniać, jak np. Opla Astrę w dieslu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mój miał dziwną przypadłość - padły mechanizmy lusterek bocznych. Niespodziewanie zaczęły otwierać się i zamykać, wyglądało to komicznie... Jak u konia, który strzyże uszami ;) Poza tym przez rok nic się nie zepsuło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.2 i V8 32V 240KM 177kW [l/100km]

Średnie zużycie
15,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
15,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
20,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Jaguar XJ VI X308 3.2 i V8 32V 240KM 177kW
Średni koszt przejechania 100 km
103,00 zł
16,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Jaguar XJ VI X308