Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Carens IV Minivan

Chrabek, 7 lat temu
Silnik 1.6 GDI 135KM 99kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Kia Carens IV Minivan 1.6 GDI 135KM 99kW 2013-2016 - Oceń swoje auto
4,69
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Układ jezdny -tego najbardziej obawiałem się przy zakupie tegoautka
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : brak
5,0
Całokształt
Po roku dosyć dalekiego jeżdżenia (ponad 31 tys. km) autko sprawdziło się pod każdym względem. Po pierwszym obowiązkowym przeglądzie (30 tys km) nie wyłapano żadnych anomalii w działaniu
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik nie należy do tytanów przyspieszenia ale też nie mogę powiedzieć , że jest całkiem słaby. Kupując tę wersję silnika wiedziałem, że na wyprzedzanie muszę zarezerwować większy margines czasu
5,0
Skrzynia biegów
szybko, krótko i bezbłędnie. Biegi wchodzą spokojnie, popychane tylko palcami . Żadnej siły,żadnego szarpania...
5,0
Układ jezdny
Wbrew wcześniej przeczytanym opiniom, o tym, że układ jezdny ściąga podczas jazdy na jedną stronę, to u siebie tego nie nie wyłapałem . Na autostradzie na tempomacie trzymam kierownicę palcami, ani przez moment nie korygując toru jazdy. Być może w przeczytanych wcześniej recenzjach był jakiś problem z układem jezdnym, póki co u mnie tego nie zauważam
Komfort
4,0
Widoczność
Komfort jazdy mogę uznać za dobry lub bardzo dobry. To wszystko zależy, od tego kto co lubi. Siedzenia wygodne, wyprofilowane. Jedynym minusem ,który tu muszę obowiązkową dać , to słupki boczne przy kierowcy i pasażerze, które bardzo ograniczają widoczność przednio-boczną, szczególnie przy wyjazdach zza zakrętu. Zdarzyło mi się już dwa razy jak przetestowałem sprawność układu hamulcowego, po prostu nie widząc nadjeżdżających z boku aut.
5,0
Ergonomia
Myślę, że ergonomia jest na dosyć dobrym poziomie. Wielofunkcyjna kierownica plus bliski dostęp do przycisków na kokpicie sprawiają, że ręka bez wielkiego wysiłku i naciągania obsługuje wszystkie najważniejsze przyciski
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klimatyzacja sprawdza się rewelacyjnie. W kilka minut w nagrzanego 50 stopniowego blaszaka robi się przyjemny, rześki klimat. A zimą... Pani w salonie przekonywała mnie, abym dokupił pakiet zimowy (podgrzewane siedzenia i kierownica). Twierdziłem, że jest to tylko zbędny gadżet, którego nie będę pewnie wykorzystywać. Pani powiedziała, że przekonam się i wspomnę jej słowa, iż zimą pierwsze co będę robić, to włączać właśnie podgrzewane siedzenia...I przekonałem się, i wspominam Jej słowa...i to nie raz :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca dla kierowcy, pasażera a przede wszystkim dla pasażerów drugiego rzędu. Brak w podłodze podłużnej belki pod środkowym siedzeniem pozwala na równomierne trzymanie nóg. Do tego każde siedzenie w drugim rzędzie jest przesuwane oddzielnie w przód i w tył oraz ma regulowane oparcia. Każdy może dopasować swoje oparcie w zależności od potrzeb.Trochę mało miejsca mają pasażerowie trzeciego rzędu (wersja 7-osobowa) i tam raczej nie próbowałbym wsadzać osób ze wzrostem powyżej 175 cm ale dla dzieci jest miejsca w sam raz
5,0
Wyciszenie
Na postoju czasem mam wrażenie, że samochód mi zgasł. Oczywiście on nadal chodzi. W czasie jazdy oczywiście słychac silnik ale mogę spokojnie prowadzić rozmowę a jedynym co może mi w tym przeszkadzać to zbyt głośne radio
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No oczywiście producenci mocno przesadzają z osiągami paliwowymi tego auta ale są one jeszcze znośne. Na trasie 500 km na autostradzie (120 km/h) przy tempomacie udało mi się "wycisnąć" średnią 6,8 l/100 km. W mieście zimą bywało i nawet 9,5 l/100km. Latem trochę lepiej od 8,2 do 8,5 l/100 km. Średnio przejeżdżam ok. 650 km na jednym baku
4,0
Stosunek jakość/cena
Po pierwszym przeglądzie, po 30 tys km , wydatek 1100 zł za wymianę wszystkich filtrów i płynów, przesmarowanie oraz całą diagnostykę auta. Nie jest mało ale też nie muszę przez najbliższe tygodnie jeść sucharów z wodą
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po przeglądzie, serwisant stwierdził, że wszystko jest w jak najlepszym porządku...Żadnych drobnych usterek wynikających z użytkowania auta. I ja też tak użytkując stwierdziłem. Jedynie co mi się przytrafiło w drugim tygodniu od otrzymania auta to przegryzione przez kuny gumowe przewody. I tu od razu apeluje do ewentualnych nabywców tego autka o dodatkowy zakup spray'u na kuny albo dużo tańszej kostki domestos do ubikacji. Dwie takie kostki razem z moim silnikiem zwiedzają już świat z pozytywnym skutkiem
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brakioby tak było do końca użytkowania tego auta

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 GDI 135KM 99kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Carens IV Minivan 1.6 GDI 135KM 99kW
Średni koszt przejechania 100 km
43,00 zł
8,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Carens IV Minivan