Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Ceed III Kombi Facelifting

Darek, 5 miesięcy temu
Silnik 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 11 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Ceed III Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW 2021-2024 - Oceń swoje auto
4,86
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Przestrzenne, dobrze wyposażone, rodzinne kombi. Po Tipo i Joggerze najtańsze kombi na rynku w tym segmencie. Samochód wymiarami w zasadzie taki jak Octavia combi lecz widoczna jest przepaść cenowa, nie koniecznie już jakościowa gdyż miałem okazję pojeździć oboma modelami. Uważam, że auto jest solidnie wykonane, nie można przyczepić się do jakości użytych materiałów czy też komfortu, wiadomo jakieś drobne detale zawsze się znajdą ale to bardzo przyjemny samochód o dosyć ciekawej stylistyce. Dużym minusem jak dla mnie jest system audio z 6 głośnikami, android auto działa bez zastrzeżeń jednak co do jakości dźwięku, to po prostu nie gra jak trzeba.
Wrażenia
5,0
Silnik
Po przejechaniu 11500 km stwierdzam, że silnikowi nie brakuje mocy przy podjazdach pod górę, sprawnie spisuje się również na autostradach. Nie jest przy tym jakoś nadmiernie paliwożerny a czasami wręcz jest po prostu ekonomiczny. Start-Stop zawsze wyłączony. Zużycie paliwa w trasie przy czterech osobach i pełnym bagażniku: przy 140km/h: 7l, przy 120km/h: 6,5, przy 100km/h: 6l. Spokojna jazda do pracy 20 km bez korków i zatorów potrafiłem zejść do zużycia 4,8 jadąc rozsądnie lecz nie metodą na dziadka. Można również pogonić rajdowym stylem, wtedy i 8,5-9l jest realnym. Ten styl daje natomiast sporą frajdę z jazdy bo mocy nie brakuje. W całokształcie uważam, że jest to bardzo sprawny, dynamiczny i oszczędny silnik o dobrej kulturze pracy.
5,0
Skrzynia biegów
Tutaj nie można mieć jakichkolwiek zastrzeżeń. Sześciobiegowa skrzynia pracuje wzorowo a z racji posiadanej mocy nie ma potrzeby zbyt częstej zmiany biegów, choć ich właściwy dobór ma wiadomo duży wpływ na zużycie paliwa.
5,0
Układ jezdny
Samochód sprawnie pokonuje zakręty, nie ma efektu pływania. Na dziurach nic nie wali i nie stuka. Auto dosyć sztywno pokonuje nierówności lecz na tyle płynnie, że nie można się przyczepić do zawieszenia w jakikolwiek sposób. Układ hamulcowy działa bez zastrzeżeń łącznie z asystentem ruszania pod górę. Wszystkie układy wspomagające jazdę działają również jak należy.
5,0
Karoseria
Stylistyka samochodu moim zdaniem jest rewelacyjna. Spasowanie i montaż jak to fabryczne raz się udało a raz nie. Podczas odbioru nowego samochodu z salonu proponuję sprawdzenie równości szczelin drzwi, klapy bagażnika i maski. W moim przypadku klapa bagażnika wymagała regulacji, a lewe tylne drzwi były nieco niżej od przednich. Zauważyłem to dopiero po opuszczeniu salonu lecz serwis nie miał z tym najmniejszego problemu. Nie uważam tego za wadę dlatego pełna ocena.
Komfort
5,0
Widoczność
Tutaj jest rewelacyjnie. Wszędzie wszystko widać, lusterka są szerokie więc zapewniają sporą widoczność a kamera wsteczna z obrazem na ekranie radia robi robotę zwłaszcza w przypadku kombi.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu, obsługa najważniejszych czy też najczęściej używanych funkcji znajduje się w kierownicy. Obsługa automatycznej klimatyzacji z panelu z przyciskami i pokrętłami. Można obsługiwać również to wszystko z telewizora po środku jednak nie uważam tej opcji za wygodną podczas jazdy dlatego duży plus za obsługę manualną na przyciskach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Poranne rozmrażanie trwa dosyć szybko przy pełnym nadmuchu na szybę jednak samo wnętrze pojazdu nagrzewa się dosyć długo dlatego minus jedna gwiazdka w ocenie. Nie ma jednak mowy o parujących szybach i tego typu przygodach więc jest ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Cztery dorosłe osoby i dziecko jest ok. Po wyrzuceniu dziecka jest tylko lepiej :)))
4,0
Wyciszenie
Dwa elementy wyciszenia do których powiem wręcz należy się przyczepić. Po pierwsze wyciszenie komory silnika. Silnik cichutko pracuje na wolnych obrotach jednak podczas jazdy jest już słyszalny a przy prędkościach pow. 130km/h jest już wyraźnie słyszalny. Tragedii nie ma ale... Po drugie wyciszenie podłogi bagażnika i tylnych nadkoli. Podczas jazdy z pustym bagażnikiem powyżej 120km/h szum kół jest wyraźnie słyszalny wewnątrz pojazdu i im szybciej tym bardziej. Trzeba przyznać, że fabryczne opony Kumho najcichszymi nie są więc może wystarczy zmienić opony a może dołożyć matę wygłuszającą na podłogę bagażnika i nadkola. W obu tych przypadkach powtarzam, tragedii nie ma bo jest to jedno z tańszych kombi na rynku ale do czegoś przyczepić się trzeba.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na chwilę obecna nic.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że Kia Ceed SW to bardzo dobry samochód jak za tą cenę. W tych pieniądzach niczego lepszego raczej nie da się kupić. Ja osobiście jestem bardzo zadowolony z zakupu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak do tej pory nic się nie działo.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tutaj póki co też nic i oby tak dalej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 T-GDI 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Ceed III Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
5,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Ceed III Kombi Facelifting