Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Magentis II Sedan Facelifting

Toperz, 12 lat temu
Silnik 2.0 CRDI VGT 150KM 110kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 58 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Magentis II Sedan Facelifting 2.0 CRDI VGT 150KM 110kW od 2009 - Oceń swoje auto
3,46
18% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dość cichy jak na diesla, ale jednak nie to samo. Wiadomo że prawie robi wielką różnicę, wiec ja już nie wsiądę do traktora myślę tylko o benzynie jestem pod wrażeniem 1.4 tsi 160 km. Przy dzisiejszych cenach paliw nawet jak nie musisz naprawiać traktora bo z salonu i na gwarancji jego zakup nie ma sensu. a przyjemnośc z jazdy benzynowym autem bezcenna, no coż nawet moja 12 letnia Astra a 2 litrowym etylinowym sercem pozwala na relaks po nowej Kijanie.
3,0
Całokształt
Wbrew opiniom przedmówców porównałbym to do Daewoo. Kiedyś też mówiono że Lanos czy Leganza nie odbiega od innych aut w swojej klasie, dziś wydaje się to śmieszne. Myslę że tak też będzie Magentisem. Materiały użyte do wykonania auta nieco psują obraz całości. Po prostu czar pryska po wejściu do środka. Nie jest to Honda Opel czy nawet Renault. Pomimo dużych wymiarów zewnętrznych auto nie jest zbyt przestronne po prostu przeciętnie. CO przemawia za zakupem to cena( 65000 po rabacie w bogatej opcji) i zmiana wizerunku. Po kilku latach auto ma porównywalną wartość do dwukrotnie droższych konkurentów, więc mniej stracimy po leasingu. Jeżeli komuś wszystko jedno, nie interesuje się motoryzacją, i nie ma porównania do inych aut z wyższej klasy to będzie zapewne zadowolony.
Wrażenia
3,0
Silnik
no cóz, zamulony jak to diesel, turbodziura, stosunkowo cichy w porównaniu do aut niemieckich.Astra 2 2.0 zostawia go daleko w tyle, nawet bez kręcenia do 7000 obrotów. 9s do 100 to raczej chwyt marketingowy
3,0
Skrzynia biegów
6 biegów musi być ze względu na małą elestyczność traktorka, obroty 2-3000 coś się dzieje,
4,0
Układ jezdny
zawieszenie komfortowe, inne niż w autach niemieckich, niestety nie daje takiej pewności jazdy w zakrętach, czy na autostradzie . Trzeba jechać duzo wolniej uważać na podmuchy wiatru czy deszcz,
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
tak sobie, generalnie słaba jakość plastików użytych do wykończenia, jak w autach segmentu B typu POLO czy Fiesta. Tkaniny też podłe przypomina mi to Lanosa. Z drugiej strony spasowanie ok, nic nie trzeszczy czy skrzypi.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatronic ok
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejsca sporo, mniej niż w Mondeo czy Vectrze z przodu i z tyłu
3,0
Wyciszenie
Jak na auto klasy D czy jak twierdzą niektórzy E słabo. Silnik jest cichy w niczym nie przypomina TDI VW. Oczywiście są wibracje na kierownicy i pedałach, od razu wiadomo na jakie paliwo jeździ, ale poźniej nie jest tak żle. Słabo wyciszone nadkola i duże szumy opływającego powietrza jak w kompakcie. Tu zdecydowanie przepaść do Opla Vectry czy Avensisa, który jest mistrzem w klasie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W odróznieniu od większości traktorów ten jest ekonomiczny, można osiągnąć 5l na 100. W D na autostradzie przekraczał 10 przy jeździe jak wszyscy, ale wiadomo traktor dobry do PL gdzie jeżdzisz 80-90 i tak jesteś piratem. Miasto 8l, w małym miasteczku dojazdy 3km do pracy to ponad 10l wychodzi bez wariacji.Diesel nielubi krótkich odcinków. Naprawy nie wiem, ale jak wiadomo przy 100.000km w dieslu zaczyna się wszystko sypać i trzeba uciekać, póki naród to łyka. Zapewne koło dwumasowe, DPF, wtryski,turbo i inne traktorowe przypadłośći bedą również męczyć Kijanę. A koszt napraw będzie przekraczał wartość pojazdu.
4,0
Stosunek jakość/cena
za cenę wypasionej Polówki może być
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic, nawet klocki.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDI VGT 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Magentis II Sedan Facelifting