Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Picanto III Hatchback 5d

bodzio, 4 miesiące temu
Silnik 1.2 DOHC 84KM 62kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Kia Picanto III Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,00
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
4,0
Całokształt
Ocena auta na 4. Auto w wersji L bez dodatków ze skrzynią manualną 5 biegową. Auto ma już za sobą od nowości 30 tyś km. Samochów dla osób poszukujących małych pojazdów, które w większośći przypadków nie mają problemów znaleźć miejsca parkingowego w mieście. Widoczność jest dobra. Przestrzeń jest wystarczająca jeśli mamy do przejechania krótkie odcinki. Tak auto jest plastikowe w środku i co z tego. Auto posiada wszystko co jest potrzebne do jazdy po mieście(Kamera cofania, wystarczający silnik, klimatyzacja auto, automatyczne świadła, android auto...itd). Dla osoby o wzroście do 190cm jest ok. Polecam dla osób, rodziny, które jeźdżą po mieście . W tej cenie z tym wypozażeniem i z takimi gabarytami(4 drzwi) znaleźć coś nowego nie jest łatwo a szkoda bo małe auta(raz jeszcze "małe auta"), które mogły być tańsze i dorze wysposażone mogły by być lepszym rozwiązaniem dla wielu osób. Pasażerowie mają wystarczającą przestrzeń na krótkich odcinkach(do 10km): szkoła, praca, centrum. Z tyłu na siedzeniach można zainstalować foteliki do isofix'a. Dla wysokich fotelików zagłuwki są regulowane lub można je wyjąć. Można jechać gdzieś dalej poza miasto lub dalszą wycieczkę ale nie będzie to komfortowe - przyda się coś większego. Lakier jest wrażliwy. Piano black, które jest w środku o dziwo jest w b. dobrym stanie. Silnik jest wystarczający. Skrzynia biegów jest dobra aczkolwiek wsteczny bieg czasami ma probelmy. Bagażnik spokojnie pomieści zakupy. W dalszej części opini brane jest pod uwagę tylko jako pojazd do jazdy wyłącznie po mieście.
Wrażenia
5,0
Silnik
SIlnik jest dynamiczny jak na gabaryty które ma do ciągnięcia. Jest słyszalny przy wyższych obrotach. Nie stwarzał problemów. Odpala i pracuje jak należy również w zimie. Jednosta bez problemów rozpędzi pudełko jeśli będzie konieczność do 140 po autostradzie.
4,0
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa skrzynia pracuje prawidłowo i krótko. Sprzęgło należy wciskać do końca. Od nowości wsteczny sprawia czasami problemy i nie zawsze się wbija.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie bardziej w kierunku twardego. Nie buja w zakrętach, Na dalszych odcinkach gdzie będą dziury osoby zwłasza z tyłu mogą czuć się mniej komfortowo. Kierowaca będzie odczuwał dziury na kierownicy. Ukłąd jezdny przygotowany do dróg bez dziur. Kierownica bardzo dobrze reaguje.
3,0
Karoseria
Lakier jest wrażliwy. Parkingowe przypadki pokazują to. Nie ubolewam ale uświadamiam, że tak może być. Jest to auto na miasto więc można się tego spodziewać jeśli jest mało miejsca na parkingu i cieżko znaleźć inne miejsce.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest dobra. Słupki przed kierowcą zabierają miejsce. Nocą należy bardziej uważać na pieszych, którzy mogą przez chwile nie być widoczni prze właśnie te słupki. Z tyłu również jest ograniczona widoczność.
4,0
Ergonomia
Na bidony, małe butelki, zakupy jest miejsce. Klimatyzacja jest, szkoda że nie ma nawiewów z tyłu. Telefon dla kierowcy znajdzie miejsce, uchwyty na kubki również są dla kierowcy j pasażera. Mapę można podłączyć po kablu z android auto.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobra wentylacja i ogrzewanie. Z tyłu brak nawiewu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca nie ma za wiele ale jest to pojazd na miasto gdzie chcemy przejechać krótki odcinek i zaparkować bez większych problemów.
2,0
Wyciszenie
Niestety jest jak jest. Tragedi jeszcze nie ma. Będzie słychać silnik i zewnętrzne otoczenie. Po mieście dałbym 3-4 gwiazdki ale po obwodnicy jest już źle. Auto typowo na miasto.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszt serwisu W ASO to około 1000zł/rok.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena za tak niewielkie pojazdy to sporo tym bardziej że na dalekim wschodzie Azja(Chiny Korea) i przy stosunku zarobków do ceny aut, pojazdy są o wiele tańsze (nawe te elektryczne). Któś tutaj w EU nas r..ha.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 DOHC 84KM 62kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Picanto III Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
4,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Picanto III Hatchback 5d