Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Shuma I

SIGI, 20 lat temu
Silnik 1.5 i 16V 88KM 65kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 47 tys. km
Kia Shuma I 1.5 i 16V 88KM 65kW 1997-2001 - Oceń swoje auto
3,85
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Duze, wygodne autko, majace jak kazde pewne mankamenty i niedorobki (wykonczenie i wyciszenie). Zblizone sylwetka i silnikiem do VECTRY wczesniejszej wersji (jesli w ogole mozna porownywac), za wiele mniejsze pieniadze. Jak podkreslaja inni uzytkownicy jest to naprawde rakieta - pomimo swojego duzego wygladu auto wazy tylko ok. 1.100 km, dla porownania VW POLO chyba ok. 700-800kg, ma duza moc (kosztem troche wiekszego zuzycia paliwa), no ale coz - cos za cos. Prowadzi sie swietnie, nawet przy duzych predkosciach (sam osiagnalem 190km/h w 3 osoby na trojmiejskiej obwodnicy). Plusem jest tu takze pokaznych rozmiarow bagaznik i rozkladane siedzenia - zmieszcza sie rzeczy o dlugosci 3,0 m! Byc moze niektore moje spostrzezenia i braki tu opisane, nie maja uzasadnienia i wystepuja w innych wersjach, poniewaz posiadam calkiem podstawowa wersje SHUMY 1.5. Na zakonczenie pozdrawiam wszystkich WLASCICIELI KIA SHUMA zyczac przyjemnosci wrazen z jazdy KIA SHUMA. W kazdym razie polecam!
Wrażenia
4,0
Silnik
w miare elastyczny, nawet na wysokich biegach i malej predkosci, troche za glosny przy wiekszych obrotach
4,0
Skrzynia biegów
w miare dobre i "miekkie" przelozenia i dla innych uzytkownikow aut "dzwiwna lekkosc" zmiany biegow
4,0
Układ jezdny
dobrze trzyma sie drogi, na zakretach nie zarzuca tylu, dobrze sie prowadzi nawet przy wiekszych predkoscich chociaz idzie odczuc lekkie "myszkowanie" powyzej 140 km/h (byc moze wina opon?), dobry promien skretu jak na takie dlugie auto, zawieszenie w porownaniu z innymi autami wydaje sie "prawie sportowe" - jest na pewno twardsze
Komfort
3,0
Widoczność
za mala i za slaba widocznosc do tylu (troche wina niskiego usytuowania foteli oraz "za krotkiej" tylnej szyby), przydalaby sie trzecia mala szybka z boku (podobnie jak w polonezach), przedni lewy slupek ogranicza troche widocznosc - szczegolnie przy skretach w lewo w miescie
4,0
Ergonomia
wlacznik tylnej wycieraczki wraz z spryskiwaczem moglby byc razem "zkomponowany" z przednimi wycieraczkami, zle umiejscowiona popielniczka i zapalniczka - na 3 i 5 praktycznie niedostepna, brak regulacji predkosci wycieraczek, fotele dobrze wyprofilowane - da sie przejechac kilkaset kilometrow
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
dziala bez zarzutu, choc troche za glosno na III i IV, w zimie nagrzewa sie bardzo szybko, w czasie deszczu szybko odparowuja szyby, w letnie dni za slabo chodzi (no coz ale to juz brak klimy), brakuje tez "klapek" zamykajacych poszczegolne nawiewy na kierowce i pasazera
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu super, a i z tylu nie ma co narzekac, wiecej miejsca z tylu mozliwe by bylo chyba tylko kosztem zmniejszenia bagaznika, przydalby sie podlokietnik z przodu jak i z tylu (np. podobnie jak w NEXII sedan), dla innych kierowcow UWAGA - NISKO SIE SIEDZI!!! (ale to kwestia przyzwyczajenia!)
3,0
Wyciszenie
mogloby byc lepiej - ciszej, szczegolnie powyzej 3.000 obrotow, brak maty wiciszajacej pod maska silnika, przy braku radia da sie odczuc glosnosc silnika przy przyspieszaniu i jezdzie powyzej 120 km/h
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
mogloby byc lepiej, chociaz ok. 8,5 na miasto to na taka pojemnosc jest w miare, duzo ponizej danych producenta (10,5); na trasie 6,3 (dane) jest mozliwe (sam to sprawdzilem) tylko w przypadku <100km/h, srednio wychodzi ok. 8-9/100; ceny przegladow jak na serwis "normalne", za to czesci ZA DROGIE!!!!, a podrobki ciezko dostac
4,0
Stosunek jakość/cena
kupilem auto uzywane wiec na temat ceny nie moge sie wypowiadac, chociaz kazde auto mogloby byc tansze; wydaje mi sie, ze za dobre pieniadze otrzymujemy dobry, duzy przestronny i wygodny samochod, a zaleznosci od opcji z odpowiednim wyposazeniem; ja w kazdym razie jestem bardzo zadowolony i bardzo polecam SHUME kazdemu!!!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
male problemy ze swiatlami (pozycyjne, mijania i tab. rejestr.), zacinajacy sie czasami rozrusznik, klopot ze spryskiwaczem tylnej szyby oraz elektryczna antena, skrzypiace plasiki i skaczaca tylna polka; dla pan tragedia na miejscu pasazera - brak lusterka za oslona przeciwsloneczna
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
klopoty z hamulcami - po 40.000 odkleily sie okladziny z szczek hamulcowych (oczywiscie tyl), za slaby hamulec reczny i zle dzialajacy; koszt naprawy w serwisie tylko 3 rzeczy (nowe tarcze, szczeki i 1 cylinderek - 600,00 PLN!!!), poza tym odpukac - niezawodnie
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Kia Shuma I

Liczba wpisów: 6

Kia Shuma I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Kia Shuma I