Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Sportage III SUV

Selva, 13 lat temu
Silnik 2.0 DOHC 163KM 120kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 1 tys. km
Kia Sportage III SUV 2.0 DOHC 163KM 120kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,46
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : Radio, zdecydowanie jakość oraz funkcjolaność. Bluetooth jest niesamowicie intuicyjny, precyzyjny oraz niezawodny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Parują trochę reflektory, nie wiem czy to usterka
Inne : Trochę się przycina podgłaśnianie (o odróżnieniu od przyciszania)
5,0
Całokształt
Chciałem auto długowieczne, bezawarynje i proste w serwisie. Żeby było duże dla rodziny i pociągnęło przyczepę kempingową. Jeśli ktoś chce wariować spod świateł i wpyrzedzać co się da, to może się rozczarować. Sportage jest dzielnym autem dla ludzi ceniących sobie komfort podróżowania, wygodę i elegancję, połączone z rewelacjyną trakcją przy mocnym dociążeniu lub gorszych warunkach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie jeżdżę dużo, więc wziąłem benzynę (też ze względu na bezawaryjność, długowieczność i przeglądy tańsze). Powiem tak - dupy nie urywa gdy się depnie, jednak ze względu na CVVT jest niesamowicie elastyczny. Można ruszać z dwójki, a na piątce jechać 50km/h i spokojnie przyspieszyć. Dzielnie sobie radzi przy dużych prędkościach - nie ma problemu ze 140km/h szybko zrobić 170km/h. Motor Kii właściwie niezależnie od szybkości przyspiesza tak samo (dla porównania auta o małych podkręcanych silniczkach 0-100 = demon, za to >130km/h = muły wyjątkowe) Jak się chce powariować, to obroty ponad 3,5tys uwalniają te 163KM. Do normalnej jazdy jednak rzadko na takie obroty jest konieczność wchodzić. W porównaniu do GrandVitary 2.0 - Kia to rakieta.
5,0
Skrzynia biegów
Nie dajcie się ludzie zmylić, że zrypana skrzynia, bo 5-tka. Przełożenia są bardzo długie, wcale nie brakuje 6tego biegu (opinie wersji 1.6 6cio biegowej są często takie, że kierowcy zmieniają o dwa biegi w górę przy wyprzedzaniu, ze względu na krótkie przełożenia). Przy mojej 2.0 jazda z prędkością 140km/h wymaga 4000 obr/min (auto kręci się do 6,5 tys), 160km/h = 4500obr/min. Inna sprawa to wrzucanie biegów - chodzi tak lekko, że małym palcem przerzucam przełożenia, aż potem szok jest się przesiąść do innego auta, bo sprawia wrażenie. że skrzynia się zacięła.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie rewelacyjnie tłumi nawet duże nierówności, cicho i komfortowo. Jednocześnie po zakrętach można zasuwać naprawdę ostro i żadnych wychyłów. Wg mnie bardzo szybkie zawieszenie i jednocześnie komfortowe (jednak spotykam się z opiniami, że niektórym kierowcom coś dziwnie \'stuka\') Napęd 4x4 o generację wyższy niż ten z RAVa, znanej austriackiej firmy Magna Steyr. Nie dołącza się przy uślizgu, tylko przewiduje uślizg i dołącza się wcześniej. Ma też opcję niedołączaną - full4WD. Warto dopłacić, bo jakbym miał brać SUV\'a 2WD, to sorry, ale wolę np. Scenica lub Berlingo.
Komfort
2,0
Widoczność
Uwaga (szczególnie dziewczyny)! - tu gorzej to chyba tylko dostawczakach będzie. Krótko mówiąc - nie umiesz cofać \'na lusterkach\' to się będziesz musiał(a) nauczyć. Czujniki-tył: absolutnie obowiązkowo. Nie widać prawie nic z tyłu, skos tylny zupełnie nic, przednie skosy: ograniczona widoczność przez masywne słupki (stylistyczny smaczek kosztem gorszej widoczności). Widok na przód ratuje podniesienie fotela ku górze. Ogólnie - do przyzwyczajenia, ale początki mogą być ciężkie. Nie dopłacajcie za automatyczne lusterko tylne, i tak się z niego nie korzysta ;) In plus - reweleayjne lusterka boczne, bronią honoru Sportaga.
5,0
Ergonomia
Tu największy plus w porównaniu do konkurencji - auto jest nowym projektem, więc bije na głowę konkurencję. Wszystko pod ręką, radio po prostu bajka (a bluetooth cudowny). Wszystkie guziczki obsługi (oprócz sławnego komputera pokładowego, który jest ciężko dostępny) idealnie pod ręką. Jest jak w Saabie, można konsolę wyłączyć całkowicie na noc, żeby nie oślepiała (a radio dalej gra)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie paruje, szybko łapie ciepło - super (wiele nawet drogich aut musi w deszczu klimę mieć włączoną - tutaj nie ma takiej potrzeby, ładnie zwentylowane auto. Mogliby jeszcze dać z tyłu nawiew (jest tylko spod foteli na tył)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca od cholery w środku, zarówno s przodu jak i z tyłu. Na szerokość rewelacja, można się łokciami rozpychać nie wadząc nikomu. Mnie brakuje regulacji wysokości fotela pasażera i lędźwii kierowcy. Uwaga - bagażnik ok. 400L (450L pod sufit), więc sporo mniejszy niż kombi.
5,0
Wyciszenie
Podobno ze szklanym dachem jest głośniej. U mnie 140km/h i bardzo dobre wyciszenie, szybciej już się zaczyna podgłaśniać (duże opory powietrza robią swoje.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na \'dotraciu\' mam 8,5 trasa 12 miasto w zimie, ale 4x4 często się włącza (a deptam mu trochę, ekonomicznie by wyszło z 11) Ponoć spalanie ma się ułożyć przy ok. 3000km Kupując ciężkie, wysokie i szerokie auto o takiej mocy, ciężko się spodziewać spalania jak w kompakcie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za podobną cenę miałem do wzięcia koreańskiego Chevroleta Captivę - jednak wydaje mi się, że jakość Kia Sportage, jak i doświadczenie marki w SUV\'ach, przeważają na korzyść (jakby nie było mniejszego) Sportaga. Źle że 4x4 ani automata do silników mniejszych niż 2.0 się nie da dokupić :/
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Coż mogę powiedzieć po 1000km - niewiele. Na razie po myjni mam zaparowane delikatnie reflektory - nie wiem czy tak ma być, ale zepsuło mi to humor trochę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co rewelka - ale mam auto od miesiąca

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 DOHC 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Sportage III SUV