Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Sportage III SUV

Siara Siarzewski, 9 lat temu
Silnik 1.7 CRDi 116KM 85kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 41 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Kia Sportage III SUV 1.7 CRDi 116KM 85kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,00
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Fajnie się buja.
4,0
Całokształt
Niezłe auto ale NIE za ponad 100TPLN
Wrażenia
4,0
Silnik
Jeżeli ktoś twierdzi że jest dynamiczny to jest przyzwyczajony do dynamiki na poziomie Stara 28 lub Tarpana. Mało mocy, zdecydowanie za głośny - rekompensuje to niski spalanie. Jako toczydło do miasta ew na obiad do teściowej - starczy. Nie polecam w długie trasy a szczególnie na autostrady - kompletnie się do tego nie nadaje.
4,0
Skrzynia biegów
Mega krótkie pierwsze 3 biegi - strasznie dużo wachlowania w mieście. Domniemuję że jest to dostosowanie skrzyni do jazdy w terenie lub pseudoterenie. Jazda zaczyna się od czwórki, 6. wrzucamy przy 70km/h i tak do końca. Biegi wchodzą lekko, z kliknięciem - fajnie.
4,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń - cicho i wygodnie, przejazdy kolejowe, bruki - bez zwalniania. Denerwuje nerwowe przeskakiwanie przy przejezdzaniu przez śpiące policjanty. Na zakrętach bardzo przyzwoicie.
Komfort
4,0
Widoczność
Wielkie słupki z przodu - trzeba uważać, do tyłu beznadzieja - czujniki cofania i lustra wsteczne jako rekompensata. Ale ogólnie w porządku.
4,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń poza jednym badziewiem - guzikiem kompa pokładowego - ten co to wymyślił siedzi już w obozie pracy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Fajnie chłodzi, klimatronik super trzyma temperaturę, w zimę jak na diesla w miarę szybko się nagrzewa. Brak jednego - nawiewów na tył - za 100 tysiaków wstyd (w polifcie chyba już są).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Naprawdę tutaj szacuneczek - największy w środku wśród konkurencji - z przodu i z tyłu b. dużo meijsca. Bagażnik w porząku - w koło zapasowe pod podłogą wejdą całę zakupy lub połowa ekwipunku wakacyjnego
2,0
Wyciszenie
TRAGEDIA. Wydając tyle kasy oczekujemy ciszy w środku nawet w dieslu. Dacia Duster jest cichsza w kabinie. Powyżej 140km/h robi się naprawdę dramatycznie - pomaga tylko radio.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mega małe spalanie - raz średnia powyżej 6l/100, zazwyczaj 5,6-5,8 - jazda mieszana z przewagą miasta. Przeglądy rewelacyjne - co 2 lata lub 30Tkm - nikt tego nie oferuje - koszt 900PLN brutto.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mam wersję L w metaliku z grzanymi fotelami - cennikowo 95tysi - PRZEGIĘCIE. Kupiłem ze skumulowanymi rabatami (leasing, dealer, wyprzedaż rocznika) - 77 - to jest max cena w tym wypasie za to auto - wszystko więcej jest przepłaceniem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniana w ramach gwarancji rolka napinająca paska - charczało. Poza tym jeździ intensywnie bez żadnych napraw.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NIC - co ma się zepsuć do 100Tkm?

On - zużycie paliwa dla silnika 1.7 CRDi 116KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Sportage III SUV