Jeżeli ktoś twierdzi że jest dynamiczny to jest przyzwyczajony do dynamiki na poziomie Stara 28 lub Tarpana. Mało mocy, zdecydowanie za głośny - rekompensuje to niski spalanie. Jako toczydło do miasta ew na obiad do teściowej - starczy. Nie polecam w długie trasy a szczególnie na autostrady - kompletnie się do tego nie nadaje.
4,0
Skrzynia biegów
Mega krótkie pierwsze 3 biegi - strasznie dużo wachlowania w mieście. Domniemuję że jest to dostosowanie skrzyni do jazdy w terenie lub pseudoterenie. Jazda zaczyna się od czwórki, 6. wrzucamy przy 70km/h i tak do końca. Biegi wchodzą lekko, z kliknięciem - fajnie.
4,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń - cicho i wygodnie, przejazdy kolejowe, bruki - bez zwalniania. Denerwuje nerwowe przeskakiwanie przy przejezdzaniu przez śpiące policjanty. Na zakrętach bardzo przyzwoicie.
Komfort
4,0
Widoczność
Wielkie słupki z przodu - trzeba uważać, do tyłu beznadzieja - czujniki cofania i lustra wsteczne jako rekompensata. Ale ogólnie w porządku.
4,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń poza jednym badziewiem - guzikiem kompa pokładowego - ten co to wymyślił siedzi już w obozie pracy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Fajnie chłodzi, klimatronik super trzyma temperaturę, w zimę jak na diesla w miarę szybko się nagrzewa. Brak jednego - nawiewów na tył - za 100 tysiaków wstyd (w polifcie chyba już są).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Naprawdę tutaj szacuneczek - największy w środku wśród konkurencji - z przodu i z tyłu b. dużo meijsca. Bagażnik w porząku - w koło zapasowe pod podłogą wejdą całę zakupy lub połowa ekwipunku wakacyjnego
2,0
Wyciszenie
TRAGEDIA. Wydając tyle kasy oczekujemy ciszy w środku nawet w dieslu. Dacia Duster jest cichsza w kabinie. Powyżej 140km/h robi się naprawdę dramatycznie - pomaga tylko radio.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mega małe spalanie - raz średnia powyżej 6l/100, zazwyczaj 5,6-5,8 - jazda mieszana z przewagą miasta. Przeglądy rewelacyjne - co 2 lata lub 30Tkm - nikt tego nie oferuje - koszt 900PLN brutto.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mam wersję L w metaliku z grzanymi fotelami - cennikowo 95tysi - PRZEGIĘCIE. Kupiłem ze skumulowanymi rabatami (leasing, dealer, wyprzedaż rocznika) - 77 - to jest max cena w tym wypasie za to auto - wszystko więcej jest przepłaceniem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniana w ramach gwarancji rolka napinająca paska - charczało. Poza tym jeździ intensywnie bez żadnych napraw.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NIC - co ma się zepsuć do 100Tkm?
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 CRDi 116KM 85kW
[l/100km]