Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus IS III Sedan

Adam, 2 lata temu
Silnik 300h 223KM 164kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 143 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Lexus IS III Sedan 300h 223KM 164kW 2013-2016 - Oceń swoje auto
4,79
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Świetnie prowadzący się samochód
Silnik : Fajna dynamika, śmieszne spalanie w stosunku do mocy.
5,0
Całokształt
Komentarz po ponad roku użytkowania i przejechaniu 55 tys km. Całokształt oceniam bardzo wysoko; jest to najpewniejsze, najbardziej niezawodne, najwygodniejsze i najoszczędniejsze auto jakie do tej pory miałem, a było ich sporo. Za każdym razem jak do niego wsiadam, wiem, że bezproblemowo dowiezie do celu, a do tego w ciszy i komforcie. Jazda nim to czysta przyjemność i relaks; bardzo neutralne w prowadzeniu, tył napęd i dobre wyważenie robi swoje. Fotele bardzo wygodne i dobrze trzymają ciało w zakrętach, kierownica gruba, mięsista i miękka, aż chce się trzymać. Ergonomia na wysokim poziomie, duże przyciski i fajny joystick (niektórzy narzekają, ja go lubię). Trochę przestarzałe multimedia, ale przynajmniej nic się nie wiesza. Wygląd - rzecz gustu, ja w dalszym ciągu oglądam się na niego jak zostawiam na parkingu, cieszy oko i ma to coś, czego dzisiejszym samochodom brakuje. Jeżeli się zastanawiasz nad zakupem, z czystym sumieniem polecam!
Wrażenia
5,0
Silnik
Wolnossące 2,5 litra, niewysilone, pracujące w cyklu Atkinsona. Kultura pracy jak na 4-cylindrowca bardzo wysoka, dźwięk trochę metaliczny, ale do przyjęcia. W połączeniu z silnikiem elektrycznym naprawdę robi robotę. Auto potrafi wystrzelić do przodu kiedy tego chcemy, praktycznie z każdej prędkości, trochę hałasując ze względu na przekładnię e-CVT, ale umówmy się - jest to chwilowe, a jak osiągniemy zadaną prędkość to cisza totalna. Awarii/usterek brak. Oliwka i filtry zmieniane co 10 tys km, świece co 80. Co do zużycia paliwa, to bajka; więcej szczegółów poniżej.
4,0
Skrzynia biegów
e-CVT; jedni lubią, inni nienawidzą. Obiektywnie rzecz biorąc, jest to przekładania, która czyni jazdę niezwykle płynną, bez jakichkolwiek szarpnięć. Najbardziej zaskakuje przy jeździe autostradowej, gdzie przy 140 km/h obroty oscylują w przedziale 1400-1500 rpm; ruszanie płynne, ale jeżeli tego chcemy, możemy bardzo ostro ruszyć z miejsca; brak jakiegokolwiek laga tak jak przy obecnych konstrukcjach zgodnych z WLTP. Ujmuję jedną gwiazdkę za to "wycie".
5,0
Układ jezdny
Bajka! Zawieszenie jest zestrojone w taki sposób, że w zakręty wchodzimy bardzo pewnie; bezpośredni układ kierowniczy powoduje, że czujemy co się dzieje z samochodem, a tył napęd + świetny rozkład mas + powyższe sprawia, że w zakrętach dodajemy gazu i mamy uczucie jakby coś usiadło na tylnej osi, niwelując przeciążenie i prosząc o więcej :) świetnie prowadzący się pojazd; dodatkowo bardzo przyjem,nie wybiera nierówności; pewnie to zasługa dużego rozstawu osi.
5,0
Karoseria
Wygląd - rzecz gustu, jak dla mnie bardzo ładny, elegancki sedan ze sportowym zacięciem. Co do jakości - cieńki lakier, trzeba uważać; korozji brak. Spasowanie elementów na najwyższym poziomie.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki bardzo ok, do tyłu jak to w sedanie; czujniki parkowania pomagają.
4,0
Ergonomia
Pozycja za kierownicą sportowa - siedzi się nisko, fotel można regulować w różnych płaszczyznach i zasiąść wygodnie; mały minus - zbyt mała regulacja wzdłużna kierownicy. Co do rozmieszczenia przycisków - wszystko pod ręką; nie jest ich mało, ale bardzo łatwo to wszystko obsłużyć; fajne rozwiązanie z regulacją temperatury - można ustawić suwakiem dotykowym bądź przyciskiem. Podłokietnik bardzo wygodny, lecz brak regulacji na wysokość. Schowków kilka jest.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja bardzo wydajna zarówno zimą jak i latem. Plus za nawiewy dla tylnego rzędu siedzeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 181 cm wzrostu i dla mnie jak i pasażera z tyłu miejsca jest wystarczająco; 4 osoby podrózują w bardzo komfortowych warunkach. Bagażnik ok 470 l - na wakacje można się spakować, wg mnie ok.
5,0
Wyciszenie
Dochodzimy do punktu, gdzie Lexus pokazuje co potrafi; auto jest ciche.. bardzo ciche...czasami aż za ciche, szczególnie jak się jedzie samemu w nocy - można zasnąć :) Grunt to posiadanie dobrej jakości opon, wtedy przy 120 km/h można szeptać, co ważne - wzrost prędkości nie powoduje znaczącego wzrostu hałasu, w całym przedziale jest komfortowo. Nic dodać, nic ująć. Niemiecka konkurencja powinna wziąć lekcję u panów z Lexusa jak wyciszać auta.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kosztów brak, jedynie wymiany eksploatacyjne; olej + filtry - 350 PLN; nic dodać, nic ująć.
5,0
Stosunek jakość/cena
Każda złotówka wydana na ten samochód to najlepiej wydany pieniądz :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak jakichkolwiek usterek, drobiazgów, itd.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 300h 223KM 164kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Lexus IS III

Liczba wpisów: 5

Lexus IS III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Lexus IS III Sedan