Mam wersję Comfort, ale daleko mu do komfortu. Porównuję go z Audi, którymi wcześniej jeździłem. Owszem siedzenia są bardzo wygodne, ale bez podparcia lędźwiowego.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik bez turbiny, jak zaczyna mocno przyspieszać musi wejść na wysokie obroty i mam wrażenie, że mam pod maska "szlifierkę".
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Bardzo czuła kierownica, reaguje na nawet drobne ruchy, ale na autostradzie to przeszkadza.
Komfort
3,0
Widoczność
Brak widoczności z tyłu. Poprawia to kamera cofania, ale jej rozdzielczość słabiutka.
3,0
Ergonomia
Niestety w porównaniu do Audi czy BMW dostęp do funkcji menu bardzo skomplikowany, a poruszanie się po rożnych funkcjach menu wymaga dużej wprawy. Natomiast nawigacja to kompletna porażka. Kupując nawigacje np. Garmin w markecie uzyskamy o klasę lepszy produkt z ekranem na którym wszystko widać w przeciwieństwie do Lexusa.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest dobrze, chociaż nieco hałaśliwe wentylatory jak na markę Lexus.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Samochód jest super cichy przy prędkościach do 120 km/h, natomiast jak przekraczamy 140km/h, hałas jest jak w samochodzie o dwie klasy niższym i tańszym. Rozumiem, że jest on produkowany na rynek amerykański, gdzie nikt nie jeździ ponad 110km/h.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało spalające hybrydy Lexusa to mit. W instrukcji obsługi podają od 5 do 6 l/100km, ale żaden użytkownik ( jak mówią w serwisie) tego jeszcze nie osiągnął ( chyba że jadąc z górki). Faktyczne spalanie przy spokojnej jeździe w cyklu mieszanym to ponad 8 l/100km, a na autostradzie jadąc nie więcej niz 140km/h spala ok. 9,5 l/100km.
2,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Od początku mam problemy z wycieraczką przedniej szyby i do dzisiaj nie udało się jej naprawić na gwarancji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 300h 197KM 145kW
[l/100km]