Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 5 I

15 lat temu
Silnik 2.0 MZR 145KM 107kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 40 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 5 I 2.0 MZR 145KM 107kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
4,62
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Samochód nie jest mały, no i nie dziwiłoby gdyby trochę brakowało mu mocy a wcale tak nie jest. Silniki Mazdy nie bez powodu cieszą się dobrą opinią. Przyjemnie zaskakuje też wnętrze. Przejrzyście i logicznie rozplanowane, wykonane z dobrej jakości materiałów. Nagłośnienie pierwsza klasa. Przesuwane tylne drzwi są bardzo praktyczne.
5,0
Całokształt
Plusy to obszerne wnętrze, dobre wyposażenie, wygodne siedzenia, dobra widoczność, odsuwane tylne drzwi przez które dostęp do wnętrza jest dużo łatwiejszy, bardzo dobre trzymanie się drogi, przyzwoite osiągi przy niewielkim zużyciu paliwa (jak na możliwości przewozowe) no i przede wszystkim reputacja niezawodności Mazdy- Made in Japan! Minusy to cena części, hałas i jak dla mnie za twarde zawieszenie. Praktycznością "Piątka" na pewno nie ustępuje rywalom. Cena auta nie jest niska ale na tle konkurencji nie wypada najgorzej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeździłem do tej pory autem sześciocylindrowym i obawiałem się tej zmiany. Niepotrzebnie. W codziennej jeździe (2-3 osoby, do ok. 100km/h)auto przyśpiesza bardzo dobrze, jak na czterocylindrowca jest zrywne. Ogólnie silnik mocniejszy niż by się mogło wydawać. Jest głośniejszy dopiero przy wysokich obrotach, ale nie dokuczliwie. UWAGA: moja wersja to 2.3 litra sprzedawana na rynku amerykańskim, ok.160KM.
5,0
Skrzynia biegów
AUTOMATYCZNA. Mieliśmy już kilka automatów i z żadnym nie było większych problemów. Duża wygoda, szczególnie w korku.
4,0
Układ jezdny
Zwinne auto. Jak na mikrovana doskonale trzyma się drogi. Pomagają szerokie opony 205/50/R17. Zawieszenie dla mnie raczej twarde. Wspomaganie pracuje ciężej niż w poprzednim samochodzie. Elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy potrzebuje mniej mocy silnika ale do najcichszych nie należy, zwłaszcza przy parkowaniu przypomina o swoim istnieniu. Hałas od kół na nierównej nawierzchni jest uciążliwy. Według mnie zawieszenie jest zestrojone bardziej sportowo niż komfortowo.
Komfort
5,0
Widoczność
Mogłaby być lepsza bezpośrednio do tyłu przez lusterko wsteczne. Na boki i do przodu oraz w lusterkach bocznych widoczność jest świetna. Duże, składane lusterka boczne. Siedzi się wyżej, co też pomaga. Lampy przednie wystarczająco mocne. Tylne światła, umieszczone wysoko, są widoczne dla kierowców ciężarówek. Mocne światła stopu. Duże klosze lamp zwiększają widoczność auta.
5,0
Ergonomia
Wnętrze jest dobrze zaprojektowane. Wygodne fotele, nie za miękkie. Kierownica ustawiana w dwóch płaszczyznach dobrze trzyma się w rękach. Przyciski tam gdzie powinny być. Bardzo dobrze rozwiązana środkowa konsola, gdzie łatwo jest znaleźć przyciski i pokrętła radia i zmieniarki oraz duże pokrętła wentylacji, bez niepotrzebnych gadżetów. Wyświetlacz bez zarzutu. Nie ma nadmiaru informacji. Prędkościomierz i obrotomierz schowane trochę za głęboko. W nocy dobrze podświetlone. Stacyjka oświetlona diodą ale jest w kierownicy, zamiast na desce rozdzielczej, gdzie byłoby wygodniej. Po wyjęciu kluczyka ze stacyjki nie da się domknąć szyb. Sporo schowków (np. duży pod środkowym fotelem)i miejsc na butelki. System nagłośnienia zaskakuje mocą i czystością dźwięku- jest lepszy niż sugerowałaby to cena auta. Po złożeniu ostatniego rzędu siedzeń jest wystarczająco miejsca na bagaż dla czterech osób lub duże zakupy. Składając drugi rząd siedzeń uzyskuje się sporą, płaską przestrzeń transportową. Przesuwane tylne drzwi to nie bajer- naprawdę ułatwiają dostęp do wnętrza. Wlew paliwa jest od strony pasażera zamiast od kierowcy. Za duży kluczyk zintegrowany z pilotem otwiera się jak nóż sprężynowy, nie wiadomo po co.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Spełniona norma dla auta czterocylindrowego z kabiną o dużej przestrzeni, tzn. podczas jazdy z większą prękością jest w porządku. W gorący dzień, w korku, klimatyzacja nie dochładza tylnych rzędów siedzeń, pomimo automatyki i duktów na tył. Wentylacja działa bardzo dobrze, proste, bezproblemowe sterowania.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająco miejsca na nogi z przodu. W drugim rzędzie, dla dwóch osób miejsca jest BARDZO dużo. Trzeci rząd siedzeń raczej dla mniejszych dzieci.
3,0
Wyciszenie
Szum powietrza prawie niezauważalny, auto jest opływowe. Zmienia się to na niekorzyść po otwarciu tylnych szyb, wtedy robi się głośno. Hałas z tyłu znacznie większy niż w aucie z oddzielnym bagażnikiem ale można wytrzymać. Opony (są nowe) nie hałasują tylko na naprawdę równej nawierzchni. Czasem poskrzypią plastiki.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oczywiście wszystko zależy od stylu jazdy i warunków na drodze. Przy spokojnej jeździe, ok. 60% na drogach podmiejskich i 40% w mieście, bez dużego obciążenia, w tym jeden dzień z włączoną klimatyzacją, spalanie wyniosło mniej więcej 9.5 litra benzyny na 100km. Ceny przeglądów jak to u dilera, ceny części wyższe niż przeciętna.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przestronne auto, made in Japan, z mocnym silnikiem za rozsądne pieniądze. Dobrze wyposażone, szczególnie jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Jedna uwaga- auto, chociaż jest przestronne i dosyć wygodne nie jest pojazdem klasy Hondy Odyssey czy Mazdy MPV. Miejsca jest znacznie mniej i mocy też. Jeśli kogoś stać, polecam jedno z tych aut lub Toyotę Sienne. Mazda5 to na pewno udany kompromis pomiędzy tymi vanami a samochodami kombi. Wszystkim czytelnikom życzę cierpliwości i szczęścia przy zakupie auta a później SZEROKIEJ DROGI!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto posiadam za krótko.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto posiadam za krótko.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 5 I