Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018

A miało być tak pięknie., 1 miesiąc temu
Silnik 2.0 Skyactiv-G 145KM 107kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 55 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 145KM 107kW od 2018 - Oceń swoje auto
3,64
14% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Auto zakupione w oparciu m.in. o opinie z tego portalu. Dochodzę do wniosku, że panuje pewien mit lub może już legenda o bezawaryjności tego modelu. A prawda jest zupełnie inna. Auto koroduje w zastraszającym tempie, rdza na mocowaniach drzwi, korozja elementów podwozia. Naprawdę? Auto ma 2 lata. Bardzo cienka warstwa lakieru, więc auto się szybko rysuje i powstają odpryski, które szybko pokrywają się rdzawym nalotem. Kolejny mit = bezawaryjność. Problemy z kolumną kierowniczą, ciągłe wibracje i drgania. Ogólnie temat drgań kierownicy w tym modelu doczekał się wielu postów. Szybkie zużycie elementów zawieszenia. Nieco się to kładzie cieniem na legendarnej bezawaryjności. Skrzynia może i starego typu, ale naprawdę słabo ciągnie to auto, kiepsko zmienia biegi, trzeba naprawdę się wczuć w to auto, aby zachować płynność. Moc silnika za mała = brak turbo. Auto z dołu jest strasznym mułem i jest to jego wada a nie zaleta. Tyle z minusów. Plusy teraz. Piękna linia nadwozia, z wyszukaną stylistyką i dbałością o detale. Znakomite wykonanie kabiny, jakość materiałów genialna w porównaniu do konkurencji. Miękkie i trwałe obszycia skórzane tunelu, boczków i listwy przedniej robią robotę. Świetne, minimalistyczne, choć bardzo rozbudowane, multimedia. Nie wieszają się, działają płynnie. Znakomita ilość elektroniki, która jest powtarzalna w pracy wprowadza do tej konstrukcji nowoczesność. Systemy są naprawdę ok. Wnętrze i linia nadwozia jak w premium. I najważniejsze, to auto zaczyna żyć od 3000 obrotów, czyli od 140 km/h, a swoją optymalną granicę osiąga przy prędkościach 160. Wtedy wkleja się w drogę, jest ciche, zrywne i niesamowicie stabilne. Są 2 twarze tej mazdy. "Ślicznotka z pięknym biustem, ale jednocześnie niemrawym charakterem, której niestety trzeba polać, żeby się rozpromieniła". Tak określę przyśpieszanie, pracę skrzyni, wycie silnika w ruchu około miejskim i na dojazdach. No nic, to nie jest auto na 2024 rok i pewnie dlatego zamknęli produkcję tego egzemplarza.
Wrażenia
4,0
Silnik
Z dołu straszny muł, głośny. Nie ma turbo, brak mu mocy. Jednak od 3000 obrotów genialny, stabilny i mocny. Silnik pełen sprzeczności, zresztą jak cały samochód.
2,0
Skrzynia biegów
Naprawdę to jest nieporozumienie. Co z tego, że niby stara i taka bezawaryjna, jak jednak normlanie awaryjna, jak każda. W dodatku potrafi przeciągnąć biegi, trzeba manipulować gazem, żeby odczuwać płynność. Naprawdę fatalne połączenie ze słabym silnikiem. Dopiero na 6 biegu, który zapina się już od 60 km/h i w trasie jedzie się fajnie, cicho i elastycznie. Ponownie, skrzynia pełna sprzeczności.
5,0
Układ jezdny
O Panie! To się wkleja w drogę i trzyma jak na magnesie. Wspaniałe prowadzenie.
2,0
Karoseria
Serio? Rdza w 2 letnim aucie?
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
W erze tabletozy, jest super. Cała masa manualnych przycisków, obsługa temperatury i multimediów przyciskami fizycznymi. Wszystko pod ręką. Jedyny minus za brak sensownego podłokietnika.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Powiem szczerze, jest przeciętne i wpływa na to brak poprawnego wyciszenia nadkoli. Szkoda na najcichszych opon słychać jednak szum opon. Ale znowu, ta sprzeczność - na autostradowych prędkościach auto jakby się wyciszało. To jest absurd z tą mazdą. Im szybciej, tym lepiej. I ja to rozumiem, ale czemu nie pomyślano o ludziach, którzy się poruszają w ruchu miejskich i podmiejskim? W prędkościach 60 - 110? Naprawdę to meczy z tym automatem.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Nie za 170 tysięcy. Bądźmy poważni,
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
MIT. Problemy z kolumną kierowniczą, drania, stuki z zawieszenia.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Skyactiv-G 145KM 107kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018