Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda MX-5 II

Sappheiros, 10 lat temu
Silnik 1.6 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 16 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mazda MX-5 II 1.6 16V 110KM 81kW 1998-2005 - Oceń swoje auto
4,46
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wszystko :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Ale to znam tylko z opowieści - podobno użytkowana przez cały rok (ja jeżdżę od ostatniego do pierwszego śniegu) potrafi rdzewieć
5,0
Całokształt
Wspaniałe, jedyne w swoim rodzaju auto. Niska pozycja za kierownicą, twarde, ale dość komfortowe zawieszenie, troszkę mało mocy, ale rekompensuje to wspaniały napęd na tył i radość z jazdy
Wrażenia
5,0
Silnik
Nawet mocno katowany na wysokich obrotach (tylko wtedy to auto "jeździ") nie narzeka nic a nic :)
5,0
Skrzynia biegów
Krótka gałka zmiany biegów, precyzyjne działanie. Trudno się do czegoś przyczepić.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja. Samochód wybaczający niemal wszystko, dość szybko sygnalizuje uślizg tylnych kół, nawet początkujący kierowca (jeśli chodzi o tylny napęd) spokojnie poradzi sobie z wyprowadzeniem auta na właściwy tor.
Komfort
2,0
Widoczność
Po złożeniu dachu widoczność do tyłu jak u... pieszego :) Troszkę mogą przeszkadzać małe słupki, przy zamkniętym dachu tylna szybka faktycznie jest bardzo mała, ale najbardziej przeszkadza nisko osadzony dach powoduje, że dojeżdżając do świateł trzeba się solidnie natrudzić aby coś zobaczyć, ewentualnie zatrzymywać się o 1-2 metry przed linią.
5,0
Ergonomia
Wszystko fajnie, trudno się do czegoś przyczepić, spory, zamykany na klucz podłokietnik, fajna pozycja za kierownicą
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Choć to cabrio to nawet zimą nie ma problemu. Po paru minutach w auto można nagrzać do normalnej dla klasycznych samochodów temperatury
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2 osoby średniego wzrostu i zdrowej wagi mogą czuć się, jak na sportowe auto, komfortowo. Jeśli jednak ktoś jest wysoki będzie miał bardzo mało miejsca nad głową i kłopoty z wysiadaniem. Ludzie bardzo mocno zbudowani powinni się solidnie zastanowić nad tym autem, bo każde wsiadanie i wysiadanie będzie udręką
3,0
Wyciszenie
To jednak kabriolet. Mało miejsca na silnik, miękki dach, tutaj zwyczajnie nie może być cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik nie jest paliwożerny, a awaryjność dosłownie śladowa. Koszty części? Nie wiem :) Praktycznie niczego przez 3 pełne sezony nie robiłem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za niespełna 20 tyś można nabyć samochód który już teraz jest klasykiem, a mimo to ludzie nie mający bladego pojęcia o mechanice nie będą mieli, w przeciwieństwie do innych samochodów stających się klasykami i mających po kilkanaście lat, żadnych problemów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic. 3 pełne sezony i zwyczajnie nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeden problem ze skrzynią biegów. Z racji kosztów wymieniona na inną. Problemów brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda MX-5 II 1.6 16V 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
46,00 zł
9,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda MX-5 II