Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda MX-5 II

Pawel, 15 lat temu
Silnik 1.8 16V (BPD) 140KM 103kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 110 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda MX-5 II 1.8 16V (BPD) 140KM 103kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,62
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Układ kierowniczy, prowadzenie samochodu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Słyszałem, że rdza lubi podjeść trochę progi.
Układ elektryczny : Czasem padają kable do świec.
Układ elektryczny : Bardzo rzadko zdarzaja się przypadki padu cewki.
5,0
Całokształt
W swojej klasie nie ma lepszego samochodu. Cabrio + tylni napęd + doskonałe prowadzenie daje niezapomniane wrażenia. Do tego dodam, że samochód posiada mały ale wystarczający na zapakowanie się 2 osób bagażnik. Nic tylko wsiadać i jechać)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje bardzo dobrze. Emocji dostarcza raczej w wyższym zakresie obrotów, tak więc prawdziwą frajdę z jazdy daje od 4tyś do 7tyś obrotów. Jest to niezawodna jednostka. 140 koni wystarcza do dynamicznej jazdy jednak jak to zwykle bywa, apetyt rośnie w miarę jedzenia;)
5,0
Skrzynia biegów
Doskonała skrzynia biegów z bardzo krótkim skokiem. Biegi można zmieniać niemalże ruchem samego nadgarstka. Drążek zmiany biegów znajduje się idealnie pod ręką a biegi wskakują niezwykle precyzyjnie.
5,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się kapitalnie. Bardzo dobre seryjne zawieszenie, rozkład masy 50:50 daję ogromną frajdę z jazdy. Samochód nie buja się jak łódź na zakrętach i z dużą precyzją reaguje na każdy ruch kierownicą. Ma się wrażenie prowadzenia prawdziwie sportowego samochodu. Moja wersja (jak prawie wszystkie 1.8) ma dodatkowo Torsena czyli tzw. szperę dzięki czemu auto łatwiej się prowadzi w poślizgu.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez dachu - doskonała. Z dachem są pewne problemy. Gdy za blisko podjadę pod światła, muszę się nieźle nagimnastykować, żeby zobaczyć czy się zmieniły:) To samo gdy podjeżdżam do ulicy pod kątem 45 stopni bo widoczność w takim przypadku ogranicza bok dachu (między boczną szybą a tylna szybą), po założeniu hardtop\'a ten problem znika bo tylna szyba jest wtedy znacznie większa. Generalnie nie jest źle, spodziewałem się czegoś dużo gorszego.
5,0
Ergonomia
Deska rozdzielcza piękna i świetnie zaprojektowana. Wszystkie pokrętła i przyciski w zasięgi reki. Dosyć pojemny schowek pasażera i bardzo przydatny schowek w podłokietniku. Mały minusik za umiejscowienie uchwytu na kubek w schowku w owym podłokietniku bo jest to bardzo niewygodne rozwiązanie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Znakomite ogrzewanie, które pozwala na jazdę bez dachu nawet w niskich temperaturach. Latem mam klimatyzację więc też super. Minusem jest grzejący się tunel środkowy, który zimą może być nawet atrybutem ale latem powoduje sporą temperaturę w okolicach stóp (w tym wypadku klimatyzacja jest bardzo pomocna).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie ma co ukrywać, miejsca jest bardzo mało jednak trzeba pamiętać, że jest to typowy roadster a nie limuzyna. Mam 190 cm wzrostu i jestem na styk jeśli chodzi o przestrzeń nad głową. Poza tym fotele wygodne a tunel środkowy tworzy bardzo komfortowy podłokietnik. Dziwna jest pozycja za kierownicą, pedały są troszeczkę z lewej strony w stosunku do fotela co powoduje, że siedzi się trochę krzywo, można się przyzwyczaić.
4,0
Wyciszenie
Jest znacznie głośniej niż w standardowym samochodzie. Przy dłuższej trasie może to być trochę irytujące ale po zdjęciu dachu całkowicie o tym zapominam:)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód prowokuje do ostrzejszej jazdy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze nie dostaniemy nic lepszego. Konkurenci to: BMW Z3: droższy ale bleee Toyota MR2: Droższy ale praktycznie nie ma bagażnika Fiat Barchetta: Tańszy ale nieeee Mercedes SLK: droższy ale to jakieś nieporozumienie
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma co się popsuć:)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie bez żadnych niemiłych sytuacji.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V (BPD) 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda MX-5 II