Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes SL R107 Cabrio

Popiel, 4 lata temu
Silnik 5.0 231KM 170kW
Rok produkcji 1984
Przebieg: 225 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Mercedes SL R107 Cabrio 5.0 231KM 170kW 1980-1985 - Oceń swoje auto
3,86
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Przyjmność z jazdy jaką daje.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Brak
4,0
Całokształt
Świetny samochów na weekendy lub wakacyjne wyjazdy dla dwóch osób. Dojedzie wszedzie bez żadnych awarii. Klasczy wygląd przyciagą uwagę, jakość wykonania jest na najwyzszym poziomie, a i osiągi ma lepsze niż większość aut poruszających sie obecnie na drogach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ogromny moment obrotowy zapewnie bardzo dobre osiągi mimo stosunkowo niskiej mocy. Silnik praktycznie niezniszcalny jezel ipojazd znajduje się w ciągłej ekspolatacji. Najgorsze są dłuższe przestoje. Ze względu na wiek wszelkie gumowe elementy lubią się zużyć i pękać.
4,0
Skrzynia biegów
Cztery biegi, standardowo auto rusza z dwójki. Troche wolna w przypadku kick downa trzeba poczekać z sekunde na reakcję, ale ponownienie praktycznie niezniszczalna jezeli auto pozostaje w eksploatacji. Układ sterowania mechaniczny (zero kosztownej elektroniki). Sprzęgło hydrokinetyczne, bez stałego połączenia elementów, napęd przenoszony poprzez ciecz pod wysokiem cisnieniem. Niezniszczalne.
3,0
Układ jezdny
Jak na swoje lata wyśmienity. W porównaniu do dzisiejszych aut przecitny. Zawiesznie bardzo miekkie, żadne dziury mu nie straszne, nawet przy duzych prędkościach (w końcu te auta wygrywały rajdy Afrykańskie), jednak przez to auto dość mocno wychyla sie w zakrętach zadziera nosa przy przyspiesznaiu. Nie ma to wiekszego wplywu na przyczepnosc ale trzeba sie przywzyczaić. Ogromna kierownica, mało praktyczna podczas szybkiego manewrowania, ale to auto stworzone było do super wygodnych przejażdzek na dalekich dystansach i tu sprawdza sie wyśmienicie. Auto ma tendencje do luzow na kierownicy.
3,0
Karoseria
Lubi zarzewieć. Wiele przestrzeni gdzie może gromadzić sie woda i zżerać auto od środka. Gdy jest widoczna na zewnątrz to jest to juz bardzo zły znak. Rdzewieją przede wszystkim progi, podszybie, podstawy słupków A, przednie nadkola.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra, cienkie słupki A i tyle. Prosta linia nadwozia, niski tył, żadnych słupków B, płąków ani nic takiego. Z założonym dachem troche gorzej jak to w kabrioletach. Hardtop posiada duze szyby.
5,0
Ergonomia
Fotele wygodne sprezynowane. Sprawiaja wrażenie, siedzenia na kanapie. Przyciski rozmieszczone bardzo intuicyjnie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kimatyzacja bardzo wytrzymala. Łatwa do przerobienia na wsołczesny odczynnik. Zima auto ma tendencję do parujacych szyb mimo nowego filtra kabinowego. Trzeba ratować sie klimą. Termoregulator klimatyzacji lubi szwankować i nie utrzymuje stalej temperatury.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy założeniu, ze jest to auto dwuosobowe to miejsca jest całkiem sporo. Przednia szyba jest dośc blisko co powoduje troche odczucie małej przestrzeni. W wersji z dodatkową tylną kanapa, z tyłu miejsca prawie nie ma. Trzy osoby moga podrózować jeszcze w miarę wygodnie, cztery tylko na krotkich dystansach.
3,0
Wyciszenie
Jak to w kabriolecie, ciezko tu mówić o jakimkolwiek wyciczeniu, kiedy nadwozie jest otwarte. Z hardtopem jest znacznie lepiej, zapomina się zupełnie że o kabriolet, pod warunkiem, że wszystkie uszczelki są sprawne.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wysokie spalanie, ale jak na 5.0 V8 to całkiem przyzwoite, pod warunkiem ze nie stoi się w korkach. Cześć drogie, szczegołnie te dostępne tylko w ASO. Coraz mniejsza dostępność części uzywanych.
4,0
Stosunek jakość/cena
Bioroąc pod uwagę ciągle rosnącą wartośc tego modelu jest to dobra inwestycja. Wszystkie jednak zelezy od stanu pojazdu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bardzo rzadkie, wynikajace raczej z wieku gdyż jakoś wykonania jest wyśmienita. Tempomat lubi odmowic posluszeństwa. Prawe elektryczne lusterko również. Poza tym w aucie prawie nie ma co się zepsuć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Praktycznie niewysptepują jezeli pojazd pozostaje w ciągłym uzytkowaniu i jest regularnie serwisowany.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 5.0 231KM 170kW [l/100km]

Średnie zużycie
17,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
18,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
25,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes SL R107 Cabrio