Szukaj

Ocena kierowcy - MG ZR

moja_wawa@op.pl, 16 lat temu
Silnik 1.8 WC 160KM 118kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 74 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
MG ZR 1.8 WC 160KM 118kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik poniżej 3500 obr/min jak w dobrym, nowoczesnym benzyniaku - cichy i zrywny. Od 3500 do 4500 z dużą dawką mocy i pięknym gangiem (można sie zakochac w tym odgłosie), a powyżej 4500 obr/min jak w prawdziwym sportowym bolidzie. I na dodatek w każdym zakresie obrotów jak diesel - zawsze chętny do współpracy. Jak to ładnie ujęto w broszurce reklamującej: "czym mocniej go ciśniesz, tym lepiej on pracuje" ;)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : uszczelka pod głowicą (typowe), chłodnica (mniej typowe)
Przeniesienie napędu : drążek przy skrzyni biegów - do przodu jeździ ok, do tyłu haczy
Inne : drobnostki spowodowane kiepską jakością niektórych materiałów jak pokrętła ogrzewania
5,0
Całokształt
Jeśli weźmiemy pod uwagę przeznaczenie samochodu (sportowy), rodzaj silnika (wysokoobrotowy, nie doładowany), moc, osiągi itp, okaże się, że drobne niedociągnięcia i usterki nie zakłócą rzeczy najważniejszej czyli frajdy z jazdy. On ma być twardy, głośny i brutalnie silny. Jeśli chcecie sportowych osiągów i oszczędnosci pomyliliście priorytety. Jeśli jednak szukacie głównie radości z prowadzenia samochodu - nie musicie dalej szukać.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kultura pracy na dobrym poziomie, ale elastyczność rewelacyjna. Duuuuży zapas mocy od 2500 do 7000 obrotów. Wyprzedzanie bez redukcji nie jest problemem. Po 4500 obr/min budzi się bestia. Do tego piękny odgłos.
4,0
Skrzynia biegów
W miarę precyzyjna. Krótkie skoki. Problem ze wstecznym prawdopodobie przez skrzywiony drążek - narazie nie wymieniam, ale zakładam poprawę po ewentualnej naprawie. W tym samochodzie po prostu uwielbiasz zmieniać biegi.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja. Czułe, bezpośrednie przełożenie - masz wrażenie pełnej kontroli nad pojazdem i bezpośrednego styku z podłożem. Wprowadzenie w boczny poślizg prawie nie możliwe (trzeba byc idiotą, albo zawodowcem). Bardzo twardy.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki super. Niska linia okien, duże przeszklenia. Do tyłu gorzej. Sportowe fotele utrudniają obrót ciała, a zagłówki ograniczają widoczność.
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobre ogrzewanie, dobra klima. Pokretła trochę opornie chodzą, ale poza tym bez zastrzeżeń. Klima mrozi na kość.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy super. Duża możliwość regulacj fotela i kierownicy w dwóch osiach (fotel też wysokośc i podparcie pleców). Pasażer tez nie powinien narzekać. Na tył kiepsko wchodzić, ale dużo miejsca na kolana. Na głowę do ok 180. Uwaga: Samochód dla ludzi szczupłych. Fotele kubełkowe bardzo wąskie.
4,0
Wyciszenie
Jak na nowoczesny wóz marnie. Jak na wóz sportowy super! Tzn. wyciszenia prawie nie ma i tak ma być: silnik pracuje pięknie, tłumik mruczy, buczy i ryczy w zalezności od obrotów. Osobom nieodpornym na nałogi odradzam: odgłos silnie uzależnia :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli weźmiemy pod uwagę, ze nowy egzemplaż kosztował w 2002 roku ok 90 000 zł, koszty części i napraw nie przerażają. Jesli jednak kupujemy używany za mniej niz 30 000, koszt wymiany rozrządu na przykład (części plus robocizna) rzędy 3500 jest straszliwy. Spalanie wg. życzenia... dolna granica na trasie przy ok 7 l/100, w mieście poniżej 11 l/100... Górnej granicy chyba nie ma...
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę nie kupicie nic, co mogłoby choć w części dostarczyć takich emocji i w takiej ilości. Posiadacze BMW, Seatów Leonów, Audi A3 i A4, Golfów a nawet Hond Type-R mają poważnego konkurenta. Na ich miejscu bym się zapłakał, gdyby "objechał" mnie samochód 3-krotnie tanszy ;)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Od czasu do czasu drobnostka typu pęknięte pokrętło od ogrzewania, czy zapadka zamka bagażnika. Raczej sporadycznie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Można wydmuchać uszczelkę pod głowicą (podobno częsta usterka), mi padła też chłodnica. I na tym koniec. Mam nadzieję.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 WC 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla MG ZR 1.8 WC 160KM 118kW
Średni koszt przejechania 100 km
45,50 zł
8,6
l/100km
11,1
l/100km
Zobacz dzienniki
MG ZR