Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Colt IV

Dedis4G92, 15 lat temu
Silnik 1.6 GLXi 16V 113KM 83kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 209 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mitsubishi Colt IV 1.6 GLXi 16V 113KM 83kW 1992-1996 - Oceń swoje auto
4,54
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : jak to japońskie jednostki - 2 silniki w jednym. do 4tys rpm mało pali i jest wygodny i cichy. pow tej granicy ryczy i zdrowo ciągnie, dając mnóstwo frajdy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : sworzeń wahacza
Zawieszenie : łożysko koła
5,0
Całokształt
bardzo solidny samochód, jednocześnie dający całe mnóstwo frajdy z jazdy, z świetnym, mocnym silnikiem i bardzo dobrym zawieszeniem. przy okazji nie wiele pali i sie nie psuje. wygląda ładnie i jest niepozorny - widok min wyprzedzanych kierowców... bezcenny :) do tego jest nieźle wyposażony i można nim latać w trasy i nie bać sie że sie coś sypnie, mimo że ma 16 lat i 210 tys nalatane.
Wrażenia
5,0
Silnik
na tle japońskiej konkurencji tych lat, w tej klasie, jest w czołówce. na tle europy tamtych lat, jakieś 10 lat do przodu - 16V, wielopunktowy wtrysk, dość duża moc z litra, korzystny przebieg momentu (od 2 do 6krpm jest zawsze ponad 120Nm. max 137). uwielbia obroty pow. 4krpm. co owocuje bardzo przyzwoitymi przyspieszeniami i fajnym dźwiękiem. wg. pomiarów stoperem przyspieszenie 60-100 na 3ce ok 6sek podobny czas na tym samym biegu między 80-120 czyli wyprzedzanie to sama przyjemność. do setki ok 8,5s powtarzalne. przy tej masie (945kg) wystarczająco elastyczny - pow 2krpm można bardzo swobodnie przyspieszać na każdym biegu. troche niska kultura pracy na wolnych z racji twardych poduszek pod silnikiem (drgania przenoszą sie na nadwozie, ale za to reakcja na gaz jest w prost genialna). bardzo przyzwoite spalanie, ale o tym później. przy przebiegu conajmniej 209tys km zużycie oleju ok 200ml/10 tys km! nowe samochody biorą więcej jak wyjeżdżają z salonu.
5,0
Skrzynia biegów
precyzja działania BARDZO dobra (nawet w porównaniu z nowymi autami jest super) krótkie drogi prowadzenia. po 200tys lekkie luzy na wodzikach, ale biegi wchodzą świetnie i bardzo precyzyjnie nawet przy jeździe w rajdach amatorskich. polecam zmienić olej - poprawia pracę skrzyni. troche za długie 3 i 4 (odpowiednio kończą sie przy 145 i 200) poza tym fajna skrzynka.
5,0
Układ jezdny
kolejne superlatywy jeśli lubi sie dynamiczny charakter. zawias dość sprężysty i twardy - dlatego komfort tylko wystarczający. ALE niezależne zawieszenie wszystkich kół (z tyłu układ wielowahaczowy) sztywny stabilizator z przodu i twarde nastawy dają ŚWIETNE własności jezdne. prędkości w zakrętach imponujące. neutralne zachowanie. jedynie bardzo ciasne zakręty na mokrym owocują podsterownością. skuteczne hamulce, choć troche za małe tarcze jak na ten silnik i jeśli się troche polata to nie problem płyn (nawet nowy i markowy) zagotować. świetny hamulec ręczny. całość bezawaryjna i trwała.
Komfort
5,0
Widoczność
duże szyby, świetne duże lusterka (na prawde rzadko sie zdarzają tak dobre lusterka), słupki nie przeszkadzają.
4,0
Ergonomia
ogólnie bez super. z drobnych niedociągnięć to kiepskie miejsce na włącznik wycieraczki tylnej (za to przednie mają regulację czasową w dźwigni) i szkoda że nie ma regulacji wzdłużej kierownicy, ale w tych czasach to było prawie nie do pomyślenia (jest pionowa regulacja. również fotela) pozycja wygodna nawet przy 188cm wzrostu. za cienka kierownica. brak uchylnych szyb z tyłu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zarzutu. jedynie co to brak filtra pyłkowego, co można załatwić \"home made\" :) no i brak klimy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dla kierowcy całkiem dobrze, dla pasażera super. dla pasażerów z tyłu do ok 180cm całkiem wygodnie. bagażnik wystarczający (240l)
3,0
Wyciszenie
no za cicho nie jest :) pow 120 trzeba głos podnieść w rozmowie. jeśli wkręcimy motor pow 4krpm wrzask jest dość spory mimo seryjnego wydechu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w dużym mieście (górny śląsk) i praktycznie zawsze 4 osobach na pokładzie i dość dynamicznej jeździe z zachowaniem zasad eco drivingu, spalanie w zimie średnie 8.1 w lato 7,2-7,5. w trasie przy stałej prędkości 120kmh ok 6,8 poniżej 100kmh schodzimy do 6l i mniej (da sie osiągnąć 5l) jak na te osiągi i pojemność, wydaje mi się baaardzo dobrze. porównywalny osiągami i klasą golf gti 8v bierze w mieście ok 10 a na trasie przy 90kmh ok 7 (a jest wolniejszy)
5,0
Stosunek jakość/cena
auto tanie w zakupie, tanie w eksploatacji, bo sie nie psuje i mało pali. daje bardzo dużo, tzn osiągi, prowadzenie, stosunkowo nowoczesne technologie i niezły komfort.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przez rok intensywnej eksploatacja (w tym start w rajdzie amatorskim 2 krotnie) i 18tys km. padł jeden sworzeń wahacza (110zł z robotą) + wymiana łożyska koła przód (240zł z robotą za drogi oryginał KOYO - można sporo taniej) do tego wymiana gumek ochronnych na maglownicy (15zł sztuka za tanie i 30zł za najlepsze jakie są)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak. japońska technologia tamtych lat jest długowieczna.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 GLXi 16V 113KM 83kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mitsubishi Colt IV