Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Mitsubishi Colt

Lata produkcji: 1978 - teraz
Segment: Auta małe
Model należący do segmentu B produkowany w latach 1978-2012. Przez wiele lat najpopularniejszy samochód Mitsubishi w Europie. W ofercie japońskiej marki Colt zastąpił model Precis. Początkowo był blisko powiązany z modelami Mirage i Lancer, które stanowiły czterodrzwiowe odmiany Colta. Do 1993 roku zaliczano go do klasy kompaktów (segment C). Swoją nazwą samochód nawiązywał do linii Colt (modele 600, 800, 1000, 1100 i 1500) z lat sześćdziesiątych. Po siódmej generacji Colt został wycofany z rynku i zastąpiony nowym modelem Space Star, który poza Europą oferowany jest pod nazwą Mirage.

Komentarze redakcji

Powagosław: Colt jeszcze nigdy nie był tak zgrabny, jak ostatni z jego przedstawicieli. Jego sylwetka mogła by służyć jako przykład poglądowy dla początkujących designerów. Poza tym, to pojazd znakomicie sprawdzający się w miejskiej jeździe.
Luzacjusz: Na Dzikim Zachodzie bez Colta albo innego Winchestera można było co najwyżej czyścić spluwaczkę w saloonie. Na ulicach dzisiejszych miast Dziki Zachód miesza się z afrykańska dżunglą. Więc warto czasem mieć pod ręką jakiegoś Colta.

Chętni na Mitsubishi Colta VI mają do wyboru trzy wersje nadwoziowe tego modelu - zaprojektowanego z polotem 3-drzwiowego hatchbacka, powstałego z myślą o rodzinach 5-drzwiowego hatchbacka oraz najbardziej oryginalny kabriolet. Na ulicy najłatwiej spotkać wariant z dwiema parami drzwi, który kształtami niczym w minivanie nie przyciąga do siebie estetów, ale zapowiada bardzo praktyczne wnętrze. Auto przeszło w 2008 roku face-lifting, w ramach którego całkowitą metamorfozę przeszedł pas przedni, zyskując potężny grill o nazwie Jet Fighter.

Choć przy okazji wspomnianego restylingu projektanci Mitsubishi odświeżyli nieco miejsce pracy kierowcy, nawet po modernizacjach kokpit z daleka wieje nudą. Oczekiwanej poprawie nie uległy też materiały wykończeniowe - pod względem jakości plasują się one w dolnych sferach segmentu B. Ale kokpit ma też garść bardzo istotnych zalet - przede wszystkim został on znakomicie dopracowany w dyscyplinie ergonomii obsługi, poza tym otrzymał czytelne zegary, a wszelkie jego elementy poskładano z typową dla samochodów japońskich starannością.

Jeśli zależy nam na przestronności, jak ognia unikajmy wersji ze składanym dachem - owszem, dysponuje tylną kanapą, lecz nawet krótka podróż w drugim rzędzie okazuje się katorgą. Znacznie lepiej prezentuje się pod względem ilości miejsca 3-drzwiowy hatchback, natomiast prawdziwym mistrzem w tej kategorii jest model 5-drzwiowy. W przedniej części jego kabiny właściwie każdy powinien poczuć się swobodnie, z kolei przestronnością z tyłu samochód wręcz deklasuje swoich rywali. Negatywnie wpływa to na pojemność bagażnika, ale w razie potrzeby możemy przesunąć tylną kanapę do przodu, zyskując tym samym więcej miejsca na pakunki. Colt ma komfortowe siedzenia, jednak nie każdemu przypadną do gustu ich przeciętne wyprofilowanie oraz montaż na znacznej wysokości.

Konstruktorzy układu jezdnego małego Mitsubishi starali się wypracować kompromis pomiędzy prowadzeniem na zakrętach a skutecznością tłumienia nierówności. W efekcie niezbyt ostre łuki i mniejsze dziury samochód pokonuje bez żadnych oporów. Gdy jednak zakręty stają się ciaśniejsze, auto mocno się przechyla, a gdy równa droga zamienia się w coś na kształt powierzchni Księżyca, samochód zaczyna zachowywać się niestabilnie. W jego opanowaniu nie pomaga niestety układ kierowniczy, który okazuje się za mało precyzyjny. Wygodzie jazdy nie sprzyja przeciętne wyciszenie kabiny pasażerskiej.

Wszelkie słabostki, o jakich wspomnieliśmy, Mitsubishi Colt VI nadrabia niezawodnością - przez lata model ten zapracował sobie na opinię samochodu całkowicie bezproblematycznego. Jeśli nie zwlekamy z wymianami typowo eksploatacyjnymi, nie powinniśmy mieć żadnych problemów. Co prawda lakier jest podatny na odpryski i zarysowania, żarówki potrafią się zużywać w błyskawicznym tempie, a wrzucanie biegu wstecznego wiąże się z napotkaniem oporu, jednak są to drobnostki. Na koszty napraw pozytywnie wpływa prosta konstrukcja japońskiego modelu, negatywnie zaś - wysokie ceny części. Ceny samego auta są akceptowalne, radzimy tylko nie decydować się na egzemplarz z dieslem - pokaźne przebiegi i obecność filtra cząstek stałych zwiastują spore wydatki w przyszłości.

Dane techniczne Mitsubishi Colt

Silniki

Moc silników 55-160 KM

Poj. silników 1 124-1 836 cm3

Prędkość maks. 136-210 km/h

Przyspieszenia 0-100 6,7-14,5 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Mitsubishi Colt

Średnia ocena modelu

na podstawie 669 opinii

4.19

Średnia dla segmentu: Auta małe 3.96

Zalety

+ Silnik

+ Drobne usterki

+ Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność

- Koszty utrzymania

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (90%)
NIE (10%)

Wybrane oceny kierowców Mitsubishi Colt

Dręczą to auto dwie rzeczy: - fatalna skrzynia biegów (opisałem wcześniej) - dziwne wibracje podczas odpalania/gaszenia autka (również to opisałem). Jakby nie te ... więcejdwa mankamenty to uznałbym to autko za idealne w swojej klasie. Być może problem występuje jedynie w tym modelu ale psuje moją ogólną/bardzo pozytywną opinię na jego temat. Tak czy inaczej autko polecam KOBIETOM. Świetnie się prezentuje, jest niezawodne i wydaje mi się, że skonstruowane jest bardziej pod kobietę niż mężczyznę (wersja 3D). Facet wygląda w nim trochę nietypowo ); - tak jakby pożyczył go na chwile od swojej kobiety haha ukryj
dodano 13.05.2009 przez
Poczatkowo byłem sceptycznie nastawiony do tego auta. Eksploatowałem już kilka samochodów mitsubishi ale były to ,,prawdziwe" japończyki. Jednak teraz mogę tylko ... więcejpotwierdzić jakość tego auta potwierdzaną w testach niezawodności. Jeśli ktoś nie chce mieć problemów technicznych a przy tym nie lubi wąchać spalin kierowców rasowych autek ten niech kupi małego colta. Szczególnie dieselek w wersji 3-y drzwiowej dużo potrafi a przy tym jadąc oszczednie nie opustoszy naszej kieszeni. No i ceny w porównaniu z oplem czy fordem są atrakcyjne. ukryj
dodano 15.04.2012 przez
Już tu opiniowałem mojego Colta (świeżo po zakupie), a po blisko 3 latach i 30 tyś km mogę coś więcej ... więcejpowiedzieć... Z auta jestem zadowolony. Nie jest to prymus w swojej klasie (zresztą nigdy nie był) ale jak to z prymusami bywa, nie zawsze z biegiem lat są najlepsi... Tutaj mamy solidnego średniaka, który niczym się nie wybija ale też niczym negatywnym nie zaskakuje, co jest na przekór dzisiejszym trendom w motoryzacji (gdzie nie opłaca się robić porządnych aut, które zbyt długo jeżdżą). Co prawda auto ma niespełna 3 lata (wciąż na gwarancji) ale słuchając kolegów z roboty co kupili 'nowoczesne auta' włos mi się na głowie jeży na ich opowieści o awariach, co się im zdarzyły tuż po upływie 2 letniej gwarancji... A to rozciągnięty łańcuch rozrządu, a to cewka, turbo, itp. Myślałem, że są to marginalne problemy, o których piszą gazet dla sensacji, dopóki nie trafiło na moich znajomych. Ale dość o nich... bo Colt jeździ jak jeździł. Życia łatwego nie ma (eksploatacja miejska, głównie krótkie odcinki, jazda na LPG) ale nie obserwuję jakiegoś zużycia eksploatacyjnego czy czegokolwiek niepokojącego, co mogłoby zwiastować usterkowość w późniejszym czasie. Wszelkie niedociągnięcia fabryki serwis sprawnie i bez gadania usuną na gwarancji. Poniżej trochę faktów z życia z Coltem 3d 1.3 inform z 2011 roku... ukryj
dodano 05.07.2014 przez
Mały z zewnątrz, ze sportowym duchem, niezawodny, w środku lużniutko, super skrzynka i zawieszenie. Pełne wyposażenie, ekonomiczny, bo nie ma ... więcejzadnych dodatkowych kosztów na naprawy. Opel to przy nim to wóz drabiniasty z XIX w. ukryj
dodano 14.11.2007 przez
Zobacz oceny Mitsubishi Colt Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Mitsubishi Colt

Pb
4,40 - 14,17
Na podstawie 558 raportów spalania
ON
3,90 - 6,50
Na podstawie 30 raportów spalania
LPG
5,47 - 12,87
Na podstawie 70 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Mitsubishi Colt

Niedawno dodałem dokładny komentarz mojego raportu spalania. Chce mocno PODKREŚLIĆ (a zarazem przypomnieć wszystkim niezadowolonym) że spalanie jest uzależnione od ... więcejtaiego dodatku jak np. KLIMATYZACJA (każde auto może spalić więcej od 0,5 do 1 litra). COLT w wersji podstawowej posiada PÓŁAUTOMATYCZNA KLIMATYZACJE i większość kierowców z niej kożysta skoro ją ma! UŻYWANIE KLIMATYZACJI TO CONAJMNIEJ średnio 0,5 litra WIĘCEJ W SPALANIU. Spróbowałem przez jedno tankowanie nie używać tego dodatku i okazało się, że przy takim samym stylu jazdy i tych samych trasach auto paliło 6.5 litra. Gdyby jeszcze chcieć zaoszczędzić to wystarczy LŻEJ TRAKTOWAĆ PEDAŁ GAZU bo te 95 KONI czymś trzeba nakarmić!! Twierdze, że konkurencja jeżeli ma mniejsze spalanie to dlatego, że wiele aut jeszcze nie jest w standardzie wyposażone w klimatyzacje. Do CORSY, FIESTY, POLO, PUNTO trzeba niestety zapłacić kilka tysięcy za klime, co sprawia, że wielu kupujących nie dopłaci ŚREDNIO 5 tys. zł WIĘCEJ za PAKIET z klimatyzacją. Swego czasu orientowałem się od kilku znajomych posiadających auta KLIMATYZACJĄ ale o bardzo zbliżonej charakterystyce silnika i masie auta (Colt różni się swoją wielkością która może ok. 0,2 dziesiątki litra więcej palić ale za to jest BARDZO PRZESTRONNY - więc nie ma RÓŻY BEZ KOLCÓW). Porównam 3 popularne auta znajomych: Corsa 6.9 (1.4 90KM), FORD 7.0 (1.3 70KM)oraz jedno auto ktÓRE jest BEZ KLIMATYZACJI Polo 6.3 litra (1.0 50KM) ukryj
dodano 02.04.2010 przez
Średnie spalanie w ciągu ostatnich 2500km oscyluje w granicach 6,6-6,75 l/100km. Przy czym jeżdżę dynamicznie i 70% jazdy przez centrum ... więcejmiasta >(140 tyś mieszkanców). Dziennie jeżdżę 25-35km. Na trasie potrafi zejść bardzo nisko, nie liczyłem nigdy ile ale jadąc 90km/h podejrzewam okolice 5-5,5l/100km. W zimie (mrozy -15 do -20) autko spala zdecydowanie większe ilości jeśli ktoś jeździ na krótkich dystansach.A to za sprawą długo trzymanego ssania przez silnik. Przy włączeniu obroty wskakują na 1800 w celu zapewnienia smarowania, jazda na bogatej mieszance skutkuje spalaniem w mieście nawet do 8,5l/100km. Przy jeździe mieszanej zimą można przyjąć 7.5-8l. Zużycie paliwa oceniam na 5+ szczególnie porównując do nowych samochodów o podobnej pojemności skokowej, którym nie ustępuje ani dynamiką , ani kulturą pracy, ani zużyciem paliwa. Gdy kupiłem auto z Niemiec byłem mocno rozczarowany, gdyż auto pochłaniało 10-13l/100km. Wyczyściłem sondę lambda, kolega usunął błąd sondy w komputerze, potem reset komputera, "uczenie" silnika wolnych obrotów, wymiana filtrów, oleju i przez ostatnie 2 lata spalanie jak z bajki :) Jeśli komuś zaczyna żłopać duże ilości paliwa to zacznijcie od resetu komputera. ukryj
dodano 04.09.2012 przez
MITSUBISHI COLT 95KM 2011r przebieg 1500 km. Trzeba go wyczuc, obserwować wskaznia komputera a będzie OK. Wydawałobysię że identycznie warunki, ... więcejobciązenie i ta sama trasa a zszedłem z 5,9 na 5,2 (bez tamowania ruchu i z normalnymi redukcjami przy wyprzedzaniu). Delikatna noga na trasie ok 250km, ruch umiarkowany, sporo górek (wycieczka w góry), jazda "prawie" przepisowa, 3 dorosłe osoby, wyprzedzanie na wąskich drogach z gazem w podłodze tez bywało, choć nie za często, a samochodzik spalił 4,9l. Ten sam schemat powtarza się w mieście: zanim poznałem co "lubi" palił nawet 9 l, teraz jadąc z podobną dynamiką i absolutnie nie będąc zawalidrogą 7,2-7,7 l stojąc w umiarkowanych korkach okolice 8 l. Jadąc super oszczędnie w mieście(skrzyżowania, postoje, gaszenie, odpalanie, odcinki ok 2km) spalił 6,1 l. Wszystkie dane na podstawie komputera. Wynik z tankowania pod korek cykl mieszany z przewagą ok 60% jazdy pozamiejskiej 6,3-6,5. Stosunek dynamiki do spalania OK, jak chcesz oszczędzać, miękki bucik ale zawsze masz zapas. Może są oszczędniejsze auta w tej klasie cenowej ale mało z nich ma aż taki dynamiczny motorek. POLECAM. ukryj
dodano 07.10.2011 przez
Zrobiłem tym autem 75tys km, więc pewne pojęcie mam. średnio jazda mieszana na odcinkach 10km, 50/50 miasto/obwodnica, wychodzi 7l/100. Jadąc ... więcejdo 100kmh, a w mieście dość dynamicznie, ale z głową (przewidująco, szybko się rozpędzając i utrzymując prędkość). Korki raczej nieduże, czasem da się w palnik do odcinki (tak 2 razy dziennie :) ). Wyjazdy wakacyjne, po górach i nie tylko, jadąc do 100kmh (raczej rzadko, bo częściej 80-90 poza miastem), jeżdżąc dynamicznie, ale spokojnie i z głową już 3 razy powtórzyłem 5,9l/100. Kilka udało mi się już schodzić o 5,4 jadąc stale 85-95kmh. Jeżdżąc załadowany w 4 os. po mieście bez większych korków w zimie dochodziło do 8,3. przy zimowych szaleństwach do 9l RAZ doszedłem. Generalnie zawsze przyspieszam dynamicznie, zgodnie z zasadami ecorivingu z raczej spokojnymi prędkościami przelotowymi na trasie. Porównując do klasyka gatunku z tamtych lat, jeździ lepiej niż golf 3 gti 2.0 115ps, a pali mniej niż 1.4 60ps (znam te auta dość dobrze). Pali jakies 0,5l więcej niż zadbany civic 1.3. na tę moc, wiek i pojemność, super. ukryj
dodano 25.11.2012 przez
Colt´em jezdze w niewielkiej miejscowosci (<100k) od ponad 2 lat ze srednim spalaniem w okolicach 6.5 - 7 litrow. Auto ... więcejpotrafi milo zaskoczyc przyspieszeniem na pierwszych 3 biegach, potem jest juz mniej dynamicznie. jak na silnik 1.3 ktory mlody nie jest spalanie oraz osiagi oceniam na 5. na trasie przy rozsadnym operowaniu pedalem gazu mozna przejechac 100 km na 6 litrach. Przy czym nie mowie tutaj o jezdzie jednostajnej przy 90 km/h a w miare normalnym poruszaniu sie po drodze z przyspieszeniami do 120-130 km/h. Maksymalne spalanie osiagnalem na trasie 250 km z predkosciami 140-175 km/h czyli praktycznie wszystko co auto bylo w stanie zaoferowac. warto zanotowac iz niewielki colt przy wiekszych predkosciach zachowuje sie wzorowo na drodze takze jesli komus sie spieszy auto wiele zniesie. awaryjnosc jest minimalna, w moim przypadku z autkiem nie dzieje sie nic, co na jego wiek jest godne podziwu. Serwis raz na 2 lata w zupelnosci wystarcza. colt 1.3 12 V na miasto i sporadyczne wypady za miasto nadaje sie znakomicie. ukryj
dodano 13.03.2011 przez
Zobacz raporty spalania Mitsubishi Colt Dodaj raport spalania

Publikacje o Mitsubishi Colt

Przeczytaj pozostałe 11 publikacje o Mitsubishi Colt

Newsy o Mitsubishi Colt

Przeczytaj pozostałe 9 newsów o Mitsubishi Colt

Dealerzy Mitsubishi

AGROMAX Sp. z o.o.

Autoryzowany Dealer Mitsubishi Motors Elbląg

warmińsko-mazurskie, Elbląg, Władysławowo 67/11

Więcej

RM Filipowicz Auto Salon

RM Filipowicz Mitsubishi Kraków

małopolskie, Kraków, Klimeckiego 25

Więcej

AUTO GT SP. Z O.O.

AUTO GT Mitsubishi Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Wrocławska 4

Więcej

AUTO SALON POLODY SP.J.

AUTO SALON POLODY Mitsubishi Poznań

wielkopolskie, Poznań, Tymienieckiego 38

Więcej

GEZET

GEZET Mitsubishi Zielona Góra

lubuskie, Zielona Góra, Sulechowska 26a

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Mitsubishi Colt

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

1 979

Przejechany dystans

213 858 zł

Zatankowanego paliwa

51 803 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

237

Wydanych pieniędzy

73 395 zł

Średnie wydatki na auto

825 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

438

Wydanych pieniędzy

104 634 zł

Średnie wydatki na auto

1 176 zł

ZOBACZ 89 dzienników kosztów Mitsubishi Colt Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Mitsubishi Colt

Liczba wpisów: 20
komentarzy(5)
komentarzy(7)
komentarzy(0)
komentarzy(0)
komentarzy(1)
komentarzy(10)
Zobacz inne typowe słabe punkty Mitsubishi Colt dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Mitsubishi Colt

Liczba wpisów: 7
Ja jestem bardzo zadowolony niskie spalanie..- niewiele niższe od spalania na benzynie... Ale jak planujecie zakup tego samochodu bez instalacji ... więceji chcecie ją założyć, to warto sprawdzić w salonie na podstawie numeru VIN, czy jest to wersja z "podwyższoną wytrzymałością"- "durability up" z komorą silnika wykonaną z wytrzymalszych materiałów.-przystowowanych do gazu...- wtedy będzie mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia problemów z popychaczami... ukryj
dodano 30.06.2014 przez
Montowałem dwa Mitsubishi Colt w tym samym czasie,autka prawie fabrycznie nowe.Na gazie jeżdżą super,instalacja założona bardzo profesjonalnie.Spalanie ciut wyższe od ... więcejspalania benzyny,przełącza bardzo płynnie,nie szarpie.I tu ciekawostka,ostatnio będąc na przeglądzie w market Polu widziałem Mitsubishi Lancera prosto z salonu,bez nr.rejestracyjnych ,do którego mechanicy zakładali gaz. ukryj
dodano 12.08.2013 przez
Jak na razie to super, brak odczucia przełączenia na gaz. Spalanie minimalnie większe niż benzyny. Mówi się, że japońce nie ... więcejlubią gazu, ale jednak się z tym nie zgodzę - nie lubią źle zamontowanej instalacji co najwyżej:) ukryj
dodano 01.12.2010 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Mitsubishi Colt

Skarbnica wiedzy o Mitsubishi Colt

Ciekawostki
dodano 30.12.2012 przez
Mitsubishi Colt CJ0 w wersji specjalnej Cyborg ZR. Posiada silnik 1.6 z systemem MIVEC który posiada aż 175km. To dużo jak z jednostki 1.6. Ciekawa…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą