Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Colt IV

txxc, 6 lat temu
Silnik 1.3 GLi 12V 75KM 55kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 250 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Mitsubishi Colt IV 1.3 GLi 12V 75KM 55kW 1992-1996 - Oceń swoje auto
4,15
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Bezawaryjność, prowadzenie, dynamika
4,0
Całokształt
Moje pierwsze auto, kupione w 2006r. Pozbyłem się go 2 lata temu (2015) czego do dziś żałuję :( Trzeba przyznać, że nie miał ze mną lekko, jak to u młodego kierowcy regularnie kręcony do odcinki, o serwisowaniu nie miałem zbyt dużego pojęcia, dopiero jak coś się zepsuło to wymieniałem. Żadnej wymiany świec, filtra powietrza, paliwa - nic! Jedynie olej i filtr oleju. Jednak autko w ogóle nie dawało po sobie tego poznać, mechanika w ciągu 10 lat widział cztery razy - raz wymiana termostatu, raz wymiana łożyska, raz rozrząd plus uszczelki na górze no i raz poważniejsza awaria - kompresja ( ale to było bodajże w pierwszym czy drugim roku, po ingerencji mechanika nie było później z tym problemu). Blachy trzeba było 2 razy w tym czasie poprawiać- jak to u japończyków, ale tragedii nie ma. Auto praktycznie bez wad i pełne zalet,do tej pory mam do niego duży sentyment :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na pojemność i moc (1,3 75km) zaskakująco dynamiczny, kręci się bardzo wysoko, przyjemny dla ucha :)
5,0
Skrzynia biegów
Nie jeździłem do tej pory autem, który miałby lepszą skrzynię (a m.in BMW, Lexus, Audi się przewinęło) skok bardzo krótki, lewarek chodzi bardzo lekko i precyzyjnie, można małym palcem zmieniać biegi: klik-klik. Przełożenia krótkie dzięki czemu autko ma dobre przyspieszenie.
4,0
Układ jezdny
Budowa auta (niskie i szerokie, siedzi się nisko co jeszcze obniża środek ciężkości) sprawia, że dobrze trzyma się drogi, zawieszenie jest trwałe, przez 120 tys km wymieniłem jedynie jedno łożysko
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność w każdą stronę bardzo dobra.
4,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu, chociaż tunel środkowy trochę mało praktyczny i użyteczny
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo mocne ogrzewanie, bardzo szybko silnik sie nagrzewa, w zimie juz po 5km grzeje na full, nie ma sensu kurtki ubierać ;) Żadnych problemów z wilgocią
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera naprawdę dużo miejsca (siedzi się nizitko wobec czego zostaje sporo przestrzeni nad głową, nawet osoby ponad 190cm nie mogą narzekać) z tyłu z miejscem raczej słabo.
2,0
Wyciszenie
Zdaje się, że brak ;)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gdy go kupiłem straszono mnie, że do Japończyków drogo wychodzą części, jednak po 10 latach do tej pory nie wiem ile kosztują bo prawie nic w nim nie wymieniałem - łożysko, termostat, rozrząd i jakieś uszczelki. Natomiast silnik jak na moc i pojemność nie jest ekonomiczny 6,5-7L w trasie 8 na mieście
4,0
Stosunek jakość/cena
W zakupie Colty są dosyć tanie (ta generacja i następna), wielkościowo taki łącznik miedzy klasą B i C (z tamtych lat) gdzie cena jest zbliżona do klasy B konkurencji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W ciagu 10 lat raz mi się zepsuł termostat i tyle.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Utrata kompresji na cylindrze, poza tym nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 GLi 12V 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mitsubishi Colt IV 1.3 GLi 12V 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
7,2
l/100km
9,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Mitsubishi Colt IV