Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Colt IV

coltmaniak, 13 lat temu
Silnik 1.6 GLXi 16V 113KM 83kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 197 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mitsubishi Colt IV 1.6 GLXi 16V 113KM 83kW 1992-1996 - Oceń swoje auto
4,46
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Dynamika i niewielkie spalanie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : rdza zaczyna atakować tylne nadkola; typowe dla aut japońskich z tamtego okresu
Przeniesienie napędu : skrzynia biegów się rozsypała; wymiana ok. 400 zł z robocizną
Inne : żaróweczki we wnetrzu się przepalają; jeśli wymieniać to tylko na LEDy
5,0
Całokształt
Jednym słowem: SUPER.
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetny, dynamiczny i ekonomiczny silnik. Bardzo elastyczny. Zero problemów z wyprzedzaniem. Dość długi pierwszy bieg. Przy 100 km/h 3000 obr./min na V biegu.
5,0
Skrzynia biegów
Najlepsza skrzynia biegów, z jaką miałem do czynienia. Biegi wchodzą gładko, bez zgrzytów. Krótkie drogi prowadzenia drążka. Charakterystyczne kliknięcie po zmianie biegów. Trzeba jednak o nią dbać, bo może się przytrafić niemiła przygoda.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze trzyma się drogi. Dość twardy. Na 15\" felgach z oponami 195 trzyma się jezdni jak przyklejony. Ze względu na małe rozmiary i masę podatny na podmuchy wiatru.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność we wszystkich kierunkach.
4,0
Ergonomia
Idiotyczny sposób sterowania tylną wycieraczką - przełącznik znajduje się pod stacyjką, na wysokości kolan kierowcy. Muszę się wychylać do przodu, żeby go dosięgnąć. Tak samo z regulacją wysokości świateł - po drugiej stronie kolumny kierowniczej na takiej samej wysokości. Pozostałe przełączniki znajdują się na wyciągnięcie ręki, są doskonale widoczne i dobrze rozplanowane.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą, po dwóch, trzech kilometrach z nawiewów leci już ciepłe powietrze. Niestety przez pierwsze kilometry w deszczowe albo mroźne dni, z kompletem pasażerów, są problemy z zaparowanymi szybami. O ile przód i przednie boczne szyby w miarę szybko odparowują, to z tylnymi bocznymi jest duży problem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze. Dwie rosłe osoby mieszczą się bez problemów i nie zaczepiają o siebie łokciami. Jak na tak małe autko jest super. Z tyłu jeszcze nie jeździłem, ale dwie osoby są w stanie przejechać 200 km i nie narzekają. Malutki bagażnik. Niby 240 litrów, ale dość płaski. Jedna duża walizka i koniec.
3,0
Wyciszenie
Autko jest dość słabo wyciszone. Bardzo dobrze słychać szumy od opon. Silnik jest dość cichy do 3,5-4 tys. obrotów. Potem zaczyna bardzo głośno pracować, ale mi to nie przeszkadza. Przy 120 km/h na V biegu jest ok. 3,5 tys. obrotów, a więcej raczej nie jeżdżę.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie ok 7-7,5 litrów w cyklu mieszanym 50% Warszawa / 50% trasa. Najmniej spalił mi w trasie 6,4 litra przy jeździe na 15\" z prędkościami 80-90 km/h. Przy jeździe w zakresie 2,5-3,5 tys. obrotów pali tak jak wspomniałem ok 7-7,5 litrów. Zaraz po zakupie spalił mi 9 litrów, ale wtedy byłem zafascynowany jego osiągami i często przeciągałem go prawie do czerwonego pola. Do pierwszej wizyty na stacji :D. Ceny części - różnie. ASO = horror. Zakupy przez internet albo na forach - ceny niekiedy są niższe od cen części do aut niemieckich. Tylko nietypowe naprawy i jakieś egzotyczne, nowe części biją po kieszeni. Używek jest całkiem sporo. Przykłady: - komplet rozrządu: pasek Mitsuboshi (dobra firma, pomimo nazwy sugerującej podróbkę :D) ok 80zł, pompa wody Aisin 130 zł, napinacz rozrządu NTN 110 zł. - końcówki drążków kierowniczych - 29 zł/szt. - sworznie wahaczy na przód - 49 zł/szt. (można wymienić sam sworzeń, nie jest zintegrowany z wahaczem) - używana skrzynia biegów w dobrym stanie 200 zł - dość drogie łożyska, bo zintegrowane z piastą, od 100 zł za badziewny zamiennik do nawet 300 zł za część uznanego producenta.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej chwili auta te chodzą od dwóch do pięciu tysięcy, w zależności od stanu. Świetne auto dla młodego człowieka, niedrogie w zakupie i utrzymaniu, nie będzie szkoda, jeśli porysuje się na parkingu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żarówki w kabinie to istny horror. Zrezygnowałem z ich wymieniania. Nie nadążam po prostu. Linka od bagażnika lubi się zerwać, ale można go otworzyć kluczykiem. Kondensatory na komputerze. Po tych kilkunastu latach mają prawo cieknąć. Wymiana u jakiegokolwiek elektryka to grosze w porównaniu z nowym komputerem. Bodajże 3,5zł za kondensatorek + robocizna. Jak ktoś jest w miarę ogarnięty z lutownicą to zrobi sam. Elektryczne szyby. Tu mam chyba pecha, albo robię gdzieś błąd przy naprawie. Linki od szyb lubią mi się zrywać. Raz już wymieniałem i znów mi coś padło.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia biegów. Początkowo lekki szum, potem coraz głośniejszy, a pod koniec wręcz ogłuszający łozgot. Zapewne sprzedawca zalał ją jakimś dodatkiem do oleju, żeby tylko sprzedać auto.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mitsubishi Colt IV 1.6 GLXi 16V 113KM 83kW
Średni koszt przejechania 100 km
44,50 zł
8,6
l/100km
10,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Mitsubishi Colt IV