Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Micra V

Przemek, ponad rok temu
Silnik 0.9 IG-T 90KM 66kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 70 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Nissan Micra V 0.9 IG-T 90KM 66kW 2017-2019 - Oceń swoje auto
3,93
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Zaskakująco dynamiczny jak na swoją pojemność i moc
Inne : Wnętrze zdecydowanie na plus. Wyróżnia się wśród konkurencji.
5,0
Całokształt
Wersja Tekna - Bardzo udana konstrukcja, wygląd zewnętrzny sugeruje bardzo sportowe auto, wewnątrz tez jest ładnie. Dodatkowe elementy "skórzane" rozjaśniają wnętrze i powoduję że auto wygląda jakby miało należeć do kilku klas wyżej niż faktycznie jest pozycjonowane. System personal Bosse bardzo fajny. Ogólnie samochód kontrastów, z jednej strony ciekawe rozwiązania i wyposażenie, z drugiej irytujące drobiazgi i oszczędności. Przykład? Światła full led z przodu i żarówki z tyłu. Personal Bosse tak naprawdę tylko dla kierowcy, reszta czuje się jakby jechała polonezem z jednym głośnikiem. A o korbotroniku na tylnych drzwiach nawet w najbogatszej wersji nawet nie wspomnę. A najdziwniejsze jest spalanie - od 4l/100 do 20-40 na torze! Masakra!
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobre osiągi, dzwięk jak to z 3 cylindrówki + głośne turbo. Jedyny minus, to jak przydepnie się pedał gazu, załączy się turbina i odpuścimy go, to samochód nadal przez chwilę przyspiesza. Nie spotkałem się z takim zachowaniem w żadnym innym użytkowanym przeze mnie samochodzie. Ogólnie dynamika na zadowalającym poziomie. Oczywiście biorąc pod uwagę że to jednak tylko 0.9 litra :)
4,0
Skrzynia biegów
Dość prezyjna, ale do dynamicznej jazdy źle zestrojona. Rozumiem, że projektowana na miasto, więc w sumie jest ok.
4,0
Układ jezdny
Tutaj bardzo się zdziwiłem, bo przesiadając się z idealnego układu jezdnego forda na produkt nissana liczyłem na znacznie gorsze prowadzenie. A nie jest tak źle. Oczywiście do fiesty czy focusa nie ma porównania, ale jest zaskakująco dobrze. Samochód mógłby być odrobine twardszy. Jest bardzo dobrze wyważony, ale ma tendencje do zarzucania lekkim tyłem w trakcie szybkich manewrów. Oczywiście elektronika rekompensuje te problemy az z naddatkiem.
3,0
Karoseria
Bardzo cienkie blachy i raczej kiepski lakier. Co prawda po czterech latach nie ma jakichś wielkich odprysków, ale wgniotków i rys jest co nie miara. Ogólnie chyba najgorszy element samochodu.
Komfort
3,0
Widoczność
Bardzo mi przeszkadzają przednie słupki, są w takich dziwnych miejscach, że przy ciasnych (90st) zakrętach w wąskie uliczki można nie zauważyć pieszego, bo idealnie go ukrywają. Osobiście tez nie lubie słupków B, bo do tej pory jeździłem 3 drzwiówkami i te małe drzwi przednie i mała szyba po prostu mi nie pasują. Widoczność w tył też kiepska. Na szczęście samochód ma kamery 360st z bardzo dobrze dopasowanymi liniami obrysowymi samochodu. Można z powodzeniem parkować tylko na tych kamerach.
3,0
Ergonomia
Cóż 5 drzwiowe maleństwo nie przemawia do mnie. Wolałbym wersję 3 drzwiową. Ale bagażnik całkiem sensowny. Miejsca dla pasażerów z przodu też nad wyraz dużo. Z tyłu gorzej, no ale to jednak mały samochód. Cały samochód jest dość niski jak na dzisiejszą modę na SUVy, więc niektórym może nie pasować, że tak nisko są siedzenia i jest problem z wsiadaniem i wysiadaniem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Radzi sobie nad wyraz dobrze. Klimatyzacja automatyczna jest super, ale ma też swoje "zasady". Np. nie ma możliwości puszczenia chłodnego powietrza gdy np. w samochodzie i na zewnątrz jest zimno. Najpierw musi sobie "dogrzać" wnętrze ciepłym powietrzem, dopiero później może ewentualnie powiać chłodem. Niestety X-Trail którego mam ma tak samo, więc do pewno uroda Nissana, bo zarówno ford, kia i kilka innych mają inaczej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pierwszy rząd - rewelacja, nie ma co dyskutować. Drugi rząd - cóż, w teori da się jechać tam w dwie dorosłe osoby, ale raczej na którkie trasy. Bardziej jest to miejsce na zakupy. Wsiadanie i wysiadanie z tylnych foteli przy wzroście powyżej 170 jest tragiczne. O jakimś dodatkowym bagażu gdy siedzi 4 pasażerów to raczej można zapomnieć, albo miejsce na nogi, albo na plecaki. Nie ma opcji..
3,0
Wyciszenie
Cóż, cienka blacha + styropian jako wyciszenie nie gwarantuje ciszy w kabinie. Bardziej mu w środku do sportowego auta, szczególnie gdy przy energiczniejszej jeździe słychać gwizd turbiny, a przy przewróconych tylnych fotelach dziwięk jakby otwierała się przepustnica układu wydechowego.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na chwilę obecną poza paliwem i serwisem nie było żadnych usterek.
3,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj mam dylemat. Bo jak pisałem, jest to samochód pełen kontrastów. Z jednej strony nowoczesność i rozwiązania których nie ma konkurencja, z drugiej strony oszczędności że aż boli. Przykładem niech będą te przednie światła full led i żarówki z tyłu oraz "kobrotronik" w tylnych drzwiach.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tutaj Nissan pokazuje że ma coraz więcej wspólnego z Renault. Miałem kiedyś, więc się przyzwyczaiłem, ze wyświetla mi jakiś bezsensowny błąd ot tak sobie, a na drugi dzień już błedu nie ma i więcej się nie pojawi. A sprawdzając w serwisie okazuje się, że nie miał podstaw do wyświetlenia błedu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tutaj Nissan pokazuje że ma coraz więcej wspólnego z Renault. Miałem kiedyś, więc się przyzwyczaiłem, ze wyświetla mi jakiś bezsensowny błąd ot tak sobie, a na drugi dzień już błedu nie ma i więcej się nie pojawi. A sprawdzając w serwisie okazuje się, że nie miał podstaw do wyświetlenia błedu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.9 IG-T 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Micra V