Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra F Hatchback

Mariusz, 16 lat temu
Silnik 1.4 i 60KM 44kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 220 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Astra F Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1991-2002 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Poprostu rewelacja wreszcie niemcy pomyśleli o polskich dziurawych drogach
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Korozja nieubłaganie toczy to auto. W modelach z polski tragedia jak w polonezach i maluchach
Układ elektryczny : Beznadziejne dojście do oświetlenia tablicy - tragedia
5,0
Całokształt
Dla mnie OK. Nie potrzebuję auta do pobijania rekordów prędkości - od tego mam 150 konny motocykl (ponad 300km/h - sprawdzone!!!). Astra jako auto rodzinne to jest jej przeznaczenie. Tanie w utrzymaniu, ładne - ładniejsze i trwalsze od nowych modeli.
Wrażenia
4,0
Silnik
Cud niemieckiej techniki - prosty, 8 zaworowy o dumnej nazwie MULTEC (od układu wtryskowego - miałem taki silnik w oplu ascona z 1987 roku - identyczny tylko 1,6). Ładnie pracuje, cicho, elastyczność w normie, zużycie paliwa też dobre i najważniejsze - BARDZO LUBI GAZ!!! LPG oczywiście
4,0
Skrzynia biegów
Ładnie wystopniowana - bardzo intuicyjnie. Nie trzeba wahlować dzwignią aby znaleść bieg jak w francuskich autach. Biegi odpowiedniej długości. Działa lekko opornie ale to chyba zaleta - koci rozumek - czytaj młody kierowca nie da rady szybko zmieniać biegi grzejąc bo miejskich ulicach ;)))
5,0
Układ jezdny
Miłe zaskoczenie - auto idealne na polskie drogi. Jest miękkie, dobrze tłumi na nierównościach, wytrzymałe same plusy - wada: za bardzo się przechyla na zakrętach!!!
Komfort
5,0
Widoczność
Z przodu, z boku, z tyłu idealnie. Lusterka duże (w aucie do 1995 roku - później bieda)
5,0
Ergonomia
W srodku jest ładna - jak na niemiecki samochód tamtych lat. Dobre plastiki, pokrętła na swoim miejscu - poprostu postarali się
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wadą opli jest termostat - jak się zepsuje (zazwyczaj się nie zamyka) to zimno jak na dworze - wogóle się nie nagrzewa. Jeżeli wszystko jest OK nie ma się do czego przyczepić. Dlugo się nagrzewa - blok z żeliwa ale jak się już nagrzeje to istna sauna
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeżeli kierowca nie ma powyżej 2 metrów to OK zarówno z przodu jak i z tyłu za nim - powyżej już jest lekko ciasno. Miejsca wystarczająco dużo dosłownie wszędzie
4,0
Wyciszenie
Mata na klapie przedniej od diesla to dobrodziejstwo ale i tak nie jest źle. Powyżej setki lekko świszczy, szybciej jeszcze głośniej
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Benzyna - 7 litrów cykl mieszany, gaz ok. 8,5. Udało mi się zejść na gazie poniżej 6,5 litra to już rewelacja. Moja astra jeżdzi, nie psuje się - zima ją lekko naddojadła ale damy radę
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 8 tyś kupiłem żonie drugą astrę z 95 roku. Może to drogo a może i nie ale w miarę bezpiecznie (2 poduszki, abs, pirotechniczne pasy)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymiana termostatu, paska rozrządu, regeneracja alternatora, wymiana tylnych sprężyn i kilku gum zawieszenia przy przebiegu 220000 km to chyba dobrze
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Narazie nic poza wymienionymi powyżej i popalonymi żarówkami tunelu środkowego - co za palant to wymyślił!!! Aby wymienić 3 żarówki trzeba pół samochodu rozmontować!!!

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra F Hatchback 1.4 i 60KM 44kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
7,7
l/100km
9,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra F Hatchback