Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Nasze testy

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Opel Astra

Lata produkcji: 1991 - teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Jeden z najpopularniejszych na świecie samochodów niższej klasy średniej (segment C), produkowany od 1991 roku, jako następca wysłużonego Kadetta. Projekt "Astra" był jednym z największych i najbardziej kosztownych w dziejach Opla. W pracach nad powstaniem tego samochodu zaangażowanych było ponad 8 tysięcy specjalistów. Po Corsie, Astra jest najlepiej sprzedającym się autem Opla w historii (ponad 10 mln egzemplarzy sprzedanych w blisko stu krajach). Od 2009 dostępna jest czwarta generacja modelu, który na innych rynkach sprzedawany jest m.in. jako Vauxhall Astra (to on zapoczątkował nazwę Astra), a także pod szyldami Holdena, Chevroleta oraz Saturna.

Komentarze redakcji

Powagosław: Pewniak. Niezawodny, a do tego coraz ładniejszy. Bez wątpienia jeden najzgrabniejszych i najdynamiczniejszych kompaktów na rynku. Dobra robota, panowie z Opla.
Luzacjusz: Patrząc na ewolucję Astry na przestrzeni lat, widać jak hartowała się stal. Nie mamy też wątpliwości, że kierunek, w jakim podąża błyskawica w kółeczku na masce tego auta jest słuszny.

Opel Astra J

Przygotowując czwartą generację swojego kompaktu Opel wziął sobie do serca niezbyt pochlebne opinie na temat designu poprzednich wcieleń. W efekcie, z auta zaledwie poprawnego pod względem stylistycznym, Astra stała się niemal ikoną stylu. Zasługa w tym zarówno dynamicznie wyglądającej bryły nadwozia, jak i atrakcyjnie wystylizowanych detali (typu reflektory, przetłoczenia boczne czy tylne lampy). Designerów trzeba pochwalić w szczególności za projekt wersji nadwoziowej kombi – pomimo jej funkcjonalnego charakteru i pokaźnych gabarytów, karoseria ujmuje zgrabnością linii.

Zachwyt wyglądem Astry nie mija po zaglądnięciu do jej wnętrza. Również tu projektanci pokazali się z jak najlepszej strony tworząc nietuzinkowy kokpit cieszący oko. Szkoda tylko, że atrakcyjną stylistycznie konsolę centralną przeładowano przyciskami, utrudniając tym samym obsługę. Dobrze natomiast, że całość wykończono materiałami wyjątkowo wysokiej jakości, a wszystko solidnie poskładano. Do czytelności wskaźników nie można mieć zastrzeżeń, te skierować trzeba ku widoczności z miejsca kierowcy.

Skoro wspomnieliśmy już o miejscu kierowcy, warto podkreślić, że prowadzący Astrę może cieszyć się z nienagannej pozycji za „kółkiem” oraz fotela łączącego wygodę na długiej trasie z należytym trzymaniem bocznym na zakrętach. Kierujący, podobnie jak siedzący obok niego pasażer, może cieszyć się także z przeogromnej wręcz ilości miejsca. Niestety, ilość ta bardzo wyraźnie odbiła się na przestrzeni wygospodarowanej z tyłu. Klaustrofobicznie może tam nie jest, ale wysokim pasażerom będzie wyjątkowo ciasno. Na domiar złego, samo wsiadanie do tyłu okazuje się bardzo niewygodne ze względu na niewielkie drzwi. Na dużą pochwałę zasługuje z kolei przestrzeń na walizki. Oprócz wysokiej pojemności oferuje ona sporo funkcjonalnych rozwiązań ułatwiających pakowanie.

Przechodząc do oceny zachowania podczas jazdy, docieramy do najmocniejszych punktów kompaktowego Opla. Pierwszym, i zdecydowanie najważniejszym z nich, jest zawieszenie, które nie tylko idealnie pokonuje nawet najostrzejsze łuki, ale również skutecznie izoluje podróżnych od niedoskonałości nawierzchni. Mocnym punktem konstrukcji jest też układ kierowniczy, który przekonuje do siebie precyzją działania, tym samym zachęcając do szybkich manewrów. Szkoda tylko, że Astra cierpi na nadwagę, przez co efektywność hamowania nie należy do doskonałych.

Za doskonały trudno też uznać stosunek ceny do jakości, jaki oferuje swoim nabywcom opisywany model. Nie dość, że kwoty potrzebne na zakup samochodu są za wysokie, to jeszcze wyposażenie seryjne okazuje się zbytnio ubogie. Bez dopłaty otrzymamy co prawda komplet airbagów, system ESP oraz „elektrykę” szyb przednich i lusterek bocznych, ale dopiero po uiszczeniu odpowiedniej sumy dostaniemy klimatyzację, radio CD/MP3 czy komputer pokładowy. Niektóre samochody miejskie oferują znacznie więcej!

Opel Astra H

Mimo, że brakuje jej do designerskiej finezji obecnej generacji, Astra H to udanie wystylizowane auto - całkiem eleganckie i ponadczasowe. Komplet wersji nadwoziowych pozwala wybrać coś specjalnie dla siebie, a pomijając wersje z jedną parą drzwi możemy cieszyć się z przestronnej kabiny pasażerskiej i pakownego kufra. Trudno narzekać też na kokpit - ma szykowną formę, jest czytelny i łatwy w obsłudze (poza irytującą dźwignią kierunkowskazów), a jego jakość wykończenia trzeba ocenić pozytywnie. Poziom wyposażenia okazuje się bardzo różny, ale na rynku dominują najskromniejsze wersje.

Szeroka gama silnikowa z jednej strony ułatwia, a z drugiej utrudnia wybranie najlepszego motoru. Do podstawowych potrzeb najlepszy będzie albo benzynowy silnik 1.6 (wystarczające osiągi, umiarkowane spalanie i trwała konstrukcja świetnie współpracująca z LPG), albo wysokoprężny motor 1.9 CDTI (żwawy, bardzo elastyczny, oszczędny i - w wersjach bez filtra cząstek stałych - niezawodny). Układ jezdny kompaktu spod znaku błyskawicy został zestrojony dość sztywno, co gwarantuje dobre własności trakcyjne, choć nieco ograniczony komfort.

Popularność, jaką cieszy się Opel Astra III. generacji sprawia, że na rynku sporo jest auto o bogatej (w przejechane kilometry oraz kolizje), ale sprytnie ukrytej historii. Tych egzemplarzy trzeba oczywiście unikać. Ceny auta są niższe niż w przypadku np. Volkswagena Golfa V, a i koszty serwisu wyglądają bardzo zachęcająco. Większych uwag nie mamy do trwałości auta - korozja występuje wyłącznie pod niefortunną listwą klapy bagażnika, w silnikach problemy sprawiają głównie DPF-y (które pracują w części diesli), a jedynie elektryka lubi czasem "zastrajkować".

Dane techniczne Opel Astra

Silniki

Moc silników 57-280 KM

Poj. silników 1 199-2 198 cm3

Prędkość maks. 153-250 km/h

Przyspieszenia 0-100 6,0-18,5 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Opel Astra

Średnia ocena modelu

na podstawie 5514 opinii

4.03

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Układ jezdny

+ Stosunek jakość/cena

+ Widoczność

Wady

- Skrzynia biegów

- Wentylacja i ogrzewanie

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (82%)
NIE (18%)

Wybrane oceny kierowców Opel Astra

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, iż nie jestem praconikiem żadnego ASO, ani salonu dealerskiego i nie pisząc swoją opinię nie robię ... więcejani reklamy ani antyreklamy żadnej marce ani żadnemu modelowi samochodu. Czytając opinię niekótrych osób mam wrażenie, że albo nie wiedzą co piszą, albo celowo wprowadzają w błąd innych użytkowników (np. nie stać mnie na beemkę no to pozaniżam jej noty w swojej opinii). Jest to bardzo dziwne zachowanie - bo przecież każda rzetelna ocena może okazać się przydatna dla osoby np. zainteresowanej kupnem samochodu. Dlatego postaram się zachować maksymalny obiektywizm. Przemiotem mojej oceny jest OPEL ASTRA GTC (MY 2008) 1.8 16v (140KM) w wersji COSMO. Autko prezentuje się świetnie- chociaż niektórym jej kształty mogą nie przypaść do gustu. Jak dla mnie jest piękne:) W wyposażeniu znalazły się: poduszki (4 + 2 kurtyny), abs, esp + kontrola trakcji, klimatyzacja elektroniczna, reflektory bi-ksenonowe, 17´´ obręcze aluminiowe z oponkami Bridgestone 225/45/17, fabryczny alarm, immobiliser, pilot parkowania, audio CD-MP3, kolorowy, graiczny wyświetlacz, komputer pokładowy, klimatyzacja elektroniczna. ukryj
dodano 05.10.2007 przez
Miało być tak super, a jest jak to jednak u Opla - poprawnie, ale niestety przeciętnie. Silnik do kitu - ... więcejpaliwożerny, słaba kultura pracy. Wnętrze ładne, ale nieergonomiczne. Z tyłu miejsca dość mało. Każdy kto myśli o tym samochodzie powinien wziąść go na kilka dni do testów, a wtedy gwarantuję że ostygnie zapał do zakupu. Szczególnie jak pojeździ się innymi samochodami. Taki mądry jestem po fakcie utopienia prawie 80 tyś zł głónie za namową "fachowców", według których Civic Ufo jest do kitu a nowy Focus bez wyrazu. ukryj
dodano 15.01.2011 przez
Kipiłem opla z myslą o dojazdach do pracy (trasa 50 km) zeby bylo taniej bo diesel. Miałem okazje jeszcze seata ... więcejleona 1,9 90 KM, ale doszłyby dodatkowe oplaty ubezpieczenia od kradziezy wiec wybralem opla. I w sumie pozytywnie mnie zaskoczył chodz silnik glosny, skrzynia wg mnie zle dopasowana, ale jezdzilo sie wygodnie. W miescie jak i na trasie spelnialo swoje role. Trafil mi sie egzemplarz bardzo zadbany z przebiegiem 175 tys. Wymienilem jedynie filtry i oleje i zrobilem przez rok jakies 30 tys. I przez ten okres lalem i jezdzilem bez zadnych problemow wiec moge pochwalic. Jak na 10 letnie auto w srodku znikome skrzypienie plastikow, zawieszenie ciche bez stuków, jedynie glosny silnik:) szczegolnie na zimnym.. Plus rowniez za pewne prowadzenie, stabilnie bez bujania. Jedyny mankament to turbina juz pluła olejem ale po 200 000 nic dziwnego. Ogólnie mogę polecic auto jesli ktos sie zastanawia, pod warunkiem ze trafi sie oczywiscie zadbany model z niemiec zeby zawieszenie nie bylo powybijane. ukryj
dodano 07.06.2011 przez
Jeździłem przedtem wieloma autami. Opel robi postępy! Czymś co może odstraszać jest silnik niewielkiej pojemności. Ja też miałem takie obawy, ... więcejale rzeczywistość je rozwiała. Prawda jest taka, że dla rodziny taki silniczek jest zbyt mały, ale jeżeli jeździsz samochodem samemu, albo w dwie osoby, to zapewnia doskonałą dynamikę. Dzięki doskonałemu momentowi auto objeżdża każdą benzynę o podobnej mocy, będąc przy tym ekonomiczniejszą. Jeździłem przedtem sporo Escortem 1.6 16v i nigdy bym nie uwierzył, ze te auta mają silniki tej samej mocy! Jeżdżąc samemu w ogóle trudno uwierzyć że ma się do dyspozycji tak mały silnik! Co do wykonania - Opel robi postępy. Tutaj jest naprawdę nieźle. Prowadzenie także dobre. Nie jest to wprawdzie VW Golf, nie mówiąc już w ogóle o Fordzie Focusie, ale jest bardzo przyzwoicie i wszystkie francuzy mogą się schować! Trzeba powiedzieć, ze przy sensownej cenie, jeżeli auto jest zadbane i nie należało do przedstawiciela handlowego, to jest świetnym zakupem! Jeżeli chcesz wozić nim rodzinę - kup lepiej wersję 120KM. 100KM nie opłaca się kupować, gdyż nie ma różnicy między nią a 1.3 CDTI 90KM, a ta ostatnia ma nawet lepsze parametry. Jeżeli kogoś rażą twarde plastiki, drobne niedociągnięcia w wykonaniu i własnościach jezdnych to niech się przesiada na Focusa, albo przereklamowanego VW Golfa! ukryj
dodano 27.01.2010 przez
Zobacz oceny Opel Astra Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Opel Astra

Pb
4,07 - 15,33
Na podstawie 2921 raportów spalania
ON
4,00 - 10,70
Na podstawie 1658 raportów spalania
LPG
3,63 - 21,37
Na podstawie 1142 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Opel Astra

Astra 1.3 cdti, silnik Fiata, który uzyskał tytuł "engine of the year 2006". Bardzo dobry silnik. Pojemność 1248ccm, moc 90km. ... więcejW Astrze H silnik zadowoli tych, którzy nie oczekują od samochodu by był drogowym demonem siedzącym innym na zderzaku. Jednak wbrew pozorom silnik daje sobie radę z ważącym ponad 1300kg autem. Moment obrotowy 200Nm dostępny w pełni już od 2000 obrotów powoduje, że mimo 90km pod górki podjeżdża się bez zadyszki nawet na 6 biegu. Tak więc w jeździe na trasie to auto pozwala szybko i sprawnie wyprzedzać. Wcale się nie czuje, że silnik ma tylko 90km. Jedyny mankament silnika, to brak dynamiki poniżej 1800 obrotów/min. Dopóki nie włączy się turbo to ma się przez moment wrażenie jakby ruszało się ciężkim czołgiem, następnie włącza się turbo i niemal wgniata człowieka w fotel. Krótko mówiąc: Ruszasz spod świateł powoli z majestatem pomimo wgniatania pedału gazu, aby gdy na 2 biegu pojawi się już 1800 obrotów drastycznie przyspieszyć zostawiając w tyle większość drogowego planktonu. Ta wyraźnie odczuwalna "turbodziura" dla osób jeżdżących wcześniej benzyniakiem może być na początku uciążliwa. Ale po jakimś czasie przzwyczajasz się. Można tę turbodziurę zlikwidować jadąc na profesjonalną hamownię, gdzie wgrają po dokładnych pomiarach silnika dostosowaną mapę sterownika wtrysku. Po tym zabiegu (kosztuje od 700 do 1500 zł) auto zyskuje około 10-15km i około 40 Nm więcej. W tym wariancie auto zyskuje równą dynamikę i spada spalanie nawet o około 5-10% (wszystko zależne od programu. Spalanie tego auta zależy w dużym stopniu od stylu jazdy i naszych nawyków w prowadzeniu auta. Gdy kupowałem swoją Astrę komputer pokazywał średnie spalnie aż 6,2 litra z prawie 50 000 km. Gdy ja zacząłem jeździć uzyskałem 5,6 litra przy normalnej jeździe w cyklu mieszanym i wcale nie jeżdżę jak Taxi dziadek. Aby uzyskać niskie spalnie należy przyzwyczaić się do hamowania silnikiem (spalnie zero), podjeżdżania na wysprzęglonym aucie, jeśli nie ma pośpiechu- na spokojnym rozpędzaniu auta. Ekstremalnie można wtedy uzyskać średnie spalnie na poziomie 5 litrów. To świetny wynik jak na tak ciężkie auto. Tak więc jazdy autem z tym silnikiem należy się nauczyć bo spalnie może być wysokie przy nieumiejętnej jeździe. Silnik ten również posiada nieliniową charakterystykę spalnia. Tłumacząc na chłopski rozum: Na tym samym biegu gdy rosną obroty spalnie rośnie, następnie spada, aby następnie znowu rosnąć. Czyli jest pewien optymalny poziom obrotów dla każdego biegu, przy których spalanie jest dużo niższe. Tak więc jeśli jeździmy na trasie kupmy lepiej auto z tempomatem, bądź dokupmy tempomat.(200 zł manetka+ aktywacja techem lub op-comem, razem od 250 do 400zł) W zależności od auta (hatchback, sedan, kombi) te charakterystyki optymalnego spalania są różne. Jednak z moich obserwacji wynika, że np dla 4 i 5 biegu będzie to w okolicach 2250 obrotów(kombi). Wtedy komputer podaje optymalną mieszankę do komory spalania. Najbardziej wkurzające jest, że ten zakres optymalnej mieszanki jest mały i kiedy mamy już np 2350 obrótó to spalanie już rośnie. Oczywiście nie są to jakieś kosmiczne różnice, jednak jadąc w optymalnych obrotach na płaskim można zaoszczędzić coś około 0,3 l/100km i zejść poniżej 5l/100km. Taka informacja przydaje się kiedy jedziemy autostradą. No i na koniec: Wielu waha się pomiędzy silnikiem 1.7 cdti (Isuzu), bo ma spalanie tylko o 0,2 wyższe, 10km więcej i więcej o 40 Nm. Jednak moim zdaniem tamtym silnikiem trzeba bardziej nauczyć się jeździć bo rzadziej wybacza kierowcy popełniane błędy. Zresztą popatrzcie na forach internetowych. Aż roi się od właścicieli Asterek z silnikami 1.7. którzy ciągle mają jakieś problemy. Natomiast prawie wcale nie ma kierowców mających jakieś poważne problemy z 1.3 cdti. Tak więc ja bym zaryzykował ponownie 1.3 cdti, a jeśli potrzebuję większej dynamiki, to jadę na hamownię i mam już auto lepsze od 1.7 cdti. ukryj
dodano 20.02.2011 przez
Posiadam auto w wersji sedan od początku czyli od 1999 roku także mogę się o nim wypowiedzieć. Auto duże, przestronne, ... więcejpotężny 500 L bagażnik, w który można naprawdę dużo napakować. Bardzo komfortowo się nim jeździ w 4 dorosłe osoby, szczególnie na długich trasach. Auto po prostu płynie po szosie i pięknie tłumi wszelkie niedoskonałości naszych dróg za sprawą bardziej miękkiego zawieszenia (duża część osób podróżujących ze mną była tym faktem bardzo zaskoczona i zachwycona). Oczywiście ma to wpływ na pochylanie się na boki przy pokonywaniu łuków. Nie mniej jednak nie ma to wpływu na utratę panowania nad autem. Odpowiednie operowanie silnikiem niweluje efekt uczucia nadmiernego przechyłu w zakrętach. Porównując do Astry G w mojej ocenie Astra F jest autem bardziej komfortowym uwzględniając stan naszych dróg. Wyposażenie auta jest dobre jak na auto z tego rocznika. Klimatyzacja, 2 poduszki powietrzne, centralny zamek, elektryczne sterowane szyby i lusterka, ABS, lakier metalik. Wykończenie wnętrza bardzo dobre, nic nie skrzypi, wszystko ładnie spasowane. rysują się troszkę plastyki klamek wewnętrznych ale uważam że nie ma to jakiegoś większego znaczenia. Silnik: bardzo żwawy, pięknie wkręca się na obroty. Bardzo elastyczny i daje niezłe przyspieszenie aucie. Świetne hamulce dzięki tarczom wentylowanym z przodu. Uwzględniając, że to benzyniak o pojemności 1598 cm3 oraz mając na uwadze jego osiągi uważam ten silniczek za bardzo ekonomiczną jednostkę napędową. W zupełności wystarczy do bezpiecznego szybkiego wyprzedzania. Duży i dość płasko kształtujący się moment obrotowy o maksimum przy 3200 obr/min powoduje, że autko pięknie ciągnie w zakresie 2700 – 4000 obr/min. Szkoda tylko że max mocy to 6200 obr/min. Po uwzględnieniu strat przy 2000; 3000 i 4000 obr/min na kołach mamy odpowiednio: 40; 65 i 81 KM co nie jest złym wynikiem - wato wybrać się autkiem na hamownię. Spalanie: Na długiej trasie Tarnów - Gdańsk przy prędkości 120-130 km/h (oczywiście tam gdzie są do tego warunki) w cztery osoby i załadowanym bagażniku spalanie wynosi 5,48L/100km (noc) i 6,57L/100km (dzień) – korki np. w Łodzi. Tak się zastanawiam skąd u niektórych takie wysokie wyniki ale wnioskować mogę iż wpływa na to nie umiejętność doboru przełożeń i złe przyspieszanie. Zużycie oleju: Od początku lany był Mobil1 0W-40 czyli pełen syntetyk. Silnik delikatnie się poci ale nic z niego nie kapie. Nie mam problemu z braniem oleju. Na 10.000-12.000 km łyknie z 200 ml chociaż raz przy 80.000 km poziom spadł do min czyli został spalony 1L oleju. Przyczyna tkwi w zawieszających się od nagarów pierścieniach zgarniających. Problem rozwiązałem dodając płukankę do silnika przed wymianą oleju i pozostawiając silnik na wolnych obrotach przez 30 min. Po zabiegu zużycie oleju wróciło do normy. Uważam, że lanie do tego silnika innych olei innych niż pełne syntetyki jest błędem, a wtedy nie dziwcie się, że pali wam 2L oleju od wymiany do wymiany. Awaryjność: Auto mało awaryjne typowe wymiany elementów zużywających się np: tuleje wahaczy, łącznik stabilizatora, tłumiki, pasek rozrządu, napinacze pompa wody itp. Usterki: po ok 2 latach padł mi tylni amortyzator, później poszedł oring pod termostatem no i rozsypał się siłownik centralnego zamka w klapie bagażnika. Korozja pojawiły się małe ogniska na wywinięciu blachy prawego tylnego nadkola. Jak na 11 letnie auto to jest nieźle. Reasumując: polecam to auto każdemu kto ceni sobie niezawodność, tanią eksploatację i dobry komfort podróżowania. Auto się nam odwdzięczy jeżeli zapewnimy mu wymagane przeglądy i odpowiedniej klasy części zamienne. ukryj
dodano 20.07.2010 przez
Moja Astra to Kombi, sinik 1.6 16V ECOTEC, 101KM (74kW). Masa własna ok. 1190kg, czyli jedno z lżejszych tak popularnych ... więcejkombi, jakie powstały. Instalacja gazowa II generacji. Podane wartości dotyczą takich kombinacji stylu jazdy: Jako minimalne spalanie podałem wartość, jaką uzyskałem, gdy całą butlę przejechałem na trasie (zasięg wychodzi ok. 400km na 34l gazu). Nie mówię tu o oszczędnej jeździe w stylu max 80-90km/h powolne przyspieszanie, etc. Zaznaczam jednak, że choć jeżdżę dynamicznie (na zwyczajnej drodze krajowej jak się da to i 150km/h), to jeżdżę wyłącznie na biegu, starając się przyspieszać na wyższych obrotach, zaś utrzymywać prędkość - na jak najniższych. Jak widzę niewielki podjazd, a nie ma za mną samochodu - pozwalam samochodowi wytracić nieco prędkość, którą odzyskuję zaraz na zjeździe z górki. Myślę, że to daje sporą oszczędność, jeśli robi się tak konsekwentnie. Dystans na trasie pokonywany jest z reguły na zwykłych drogach krajowych, gdzie często trzeba wyprzedzić jakiegoś zawalidrogę typu ciężarówka czy tir, czasem na długim podjeździe. Wtedy pedał gazu dociskany jest prawie do samego końca. Część trasy to często także autostrada (Kraków - Szarów, ok. 30km), gdzie z reguły wyciskam z Asterki tyle ile wlezie, czyli ok. 170-180km/h. Przy takiej kombinacji spalanie jest i tak zawsze mniejsze od 9.0 litrów. Wynosi od 8.2 do 8.9l - tak mi wychodziło. Druga wartość - 9.8 podana jest w cyklu mieszanym, gdzie np. 200km jest zrobione w trasie, a reszta - aż do skończenia LPG w mieście (dojazd do stacji na benzynie). Wartość jest orientacyjna, bo istotne są wartości skrajne - a więc ta najmniejsza i największa. Jeśli 100% przebiegu jest zrobione w mieście to auto spala od 11 do ok. 14l. Z reguły wartość oscyluje jednak koło 13.5 ze względu na użycie samochodu do celów służbowych (dostawa żywności), gdzie liczą się cenne minuty (jedzenie ma być dostarczone ciepłe). Stąd jazda mocno dynamiczna, nieraz w stylu "pierwszy ze świateł" i z intensywnym używaniem hamulca nożnego. Uważam jednak, że spalanie na poziomie 13.5l LPG/100km jest w normie przy takim stylu jazdy. Jako ciekawostkę podam, że gdy miałem wyjeżdżone 120km na pełnej butli wjechałem na opuszczone lotnisko, które było poktyre lodem i śniegiem i robiłem drifty. Przy ciągłym gnieceniu gazu, obrotach 3-4.5tys/min i prędkości 20-30km/h w ciągłym poślizgu gaz mi się skończył przy ok. 190km, co dało spalanie na poziomie 17.9. Ze względu na to, że samochód posiadam od listopada i użytkuję go, jak na razie, cały czas wyłącznie w warunkach zimowych powyższe raporty będą zawyżone (ogrzewanie, nawiew, rozgrzewanie zmrożonego silnika), ale z drugiej strony zawsze jakiś procent spalonego paliwa stanowi benzyna - z obserwacji to ok. 1-1.2l/100km, czyli sporo, jeśli chodzi o krótkie dystanse w mieście. W jednolitym przebiegu na trasie zużycie benzyny jest pomijalne i wynosi około 0.2l/100km. Moja Astra nie traci na gazie mocy (przynajmniej nie da się tego odczuć, prędkość max, ok. 180km/h rozwijana była na gazie), tak więc sprawność instalacji LPG jest na wysokim poziomie. ukryj
dodano 15.02.2011 przez
Moja Astra to Kombi, sinik 1.6 16V ECOTEC, 101KM (74kW). Masa własna ok. 1190kg, czyli jedno z lżejszych tak popularnych ... więcejkombi, jakie powstały. Instalacja gazowa II generacji. Podane wartości dotyczą takich kombinacji stylu jazdy: Jako minimalne spalanie podałem wartość, jaką uzyskałem, gdy całą butlę przejechałem na trasie (zasięg wychodzi ok. 400km na 34l gazu). Nie mówię tu o oszczędnej jeździe w stylu max 80-90km/h powolne przyspieszanie, etc. Zaznaczam jednak, że choć jeżdżę dynamicznie (na zwyczajnej drodze krajowej jak się da to i 150km/h), to jeżdżę wyłącznie na biegu, starając się przyspieszać na wyższych obrotach, zaś utrzymywać prędkość - na jak najniższych. Jak widzę niewielki podjazd, a nie ma za mną samochodu - pozwalam samochodowi wytracić nieco prędkość, którą odzyskuję zaraz na zjeździe z górki. Myślę, że to daje sporą oszczędność, jeśli robi się tak konsekwentnie. Dystans na trasie pokonywany jest z reguły na zwykłych drogach krajowych, gdzie często trzeba wyprzedzić jakiegoś zawalidrogę typu ciężarówka czy tir, czasem na długim podjeździe. Wtedy pedał gazu dociskany jest prawie do samego końca. Część trasy to często także autostrada (Kraków - Szarów, ok. 30km), gdzie z reguły wyciskam z Asterki tyle ile wlezie, czyli ok. 170-180km/h. Przy takiej kombinacji spalanie jest i tak zawsze mniejsze od 9.0 litrów. Wynosi od 8.2 do 8.9l - tak mi wychodziło. Druga wartość - 9.8 podana jest w cyklu mieszanym, gdzie np. 200km jest zrobione w trasie, a reszta - aż do skończenia LPG w mieście (dojazd do stacji na benzynie). Wartość jest orientacyjna, bo istotne są wartości skrajne - a więc ta najmniejsza i największa. Jeśli 100% przebiegu jest zrobione w mieście to auto spala od 11 do ok. 14l. Z reguły wartość oscyluje jednak koło 13.5 ze względu na użycie samochodu do celów służbowych (dostawa żywności), gdzie liczą się cenne minuty (jedzenie ma być dostarczone ciepłe). Stąd jazda mocno dynamiczna, nieraz w stylu "pierwszy ze świateł" i z intensywnym używaniem hamulca nożnego. Uważam jednak, że spalanie na poziomie 13.5l LPG/100km jest w normie przy takim stylu jazdy. Jako ciekawostkę podam, że gdy miałem wyjeżdżone 120km na pełnej butli wjechałem na opuszczone lotnisko, które było poktyre lodem i śniegiem i robiłem drifty. Przy ciągłym gnieceniu gazu, obrotach 3-4.5tys/min i prędkości 20-30km/h w ciągłym poślizgu gaz mi się skończył przy ok. 190km, co dało spalanie na poziomie 17.9. Ze względu na to, że samochód posiadam od listopada i użytkuję go, jak na razie, cały czas wyłącznie w warunkach zimowych powyższe raporty będą zawyżone (ogrzewanie, nawiew, rozgrzewanie zmrożonego silnika), ale z drugiej strony zawsze jakiś procent spalonego paliwa stanowi benzyna - z obserwacji to ok. 1-1.2l/100km, czyli sporo, jeśli chodzi o krótkie dystanse w mieście. W jednolitym przebiegu na trasie zużycie benzyny jest pomijalne i wynosi około 0.2l/100km. Moja Astra nie traci na gazie mocy (przynajmniej nie da się tego odczuć, prędkość max, ok. 180km/h rozwijana była na gazie), tak więc sprawność instalacji LPG jest na wysokim poziomie. ukryj
dodano 15.02.2011 przez
Opel Astra H 1.6 16V 115KM 2008r. Instalacja Gazowa firmy STAG ze sterownikiem STAG-4 Q-Box, wtryski HANA H2000. Opony wielosezonowe ... więcej205/55 R16. Spalanie w mojej Astrze uważam za rewelacyjne. Co ciekawe, przy mojej instalacji gazowej nie zmienia się znacząco spalanie w porównaniu do zużycia benzyny - zużycie na LPG w stosunku do PB wzrasta może o 0,2-0,3litra. Jeżdząc dosyć ekonomicznie na trasie, przy prędkości 90km/h potrafi zejść do 6 litrów, natomiast przy prędkośći 120km/h - 7 litrów. W mieście spalanie wzrasta do 9 litrów. Jazda agresywna przekłada się już na stosunkowo wyższe zużycie, wiadomo - coś za coś. Generalnie staram się stosować do zasad Eco Drivingu, więc moje wyniki w zużyciu paliwa są dość niskie. Spalanie w dużym stopniu zależy od kierowcy, a wiadomo, każdy kierowca jest inny i nie można stosować jednakowej miary. Najmniejsze średnie spalanie, jakie pokazał komputer pokładowy mojej Astry, wyniosło 4,8 l/100 km. To było możliwe na 25 kilometrowym dystansie i przy prędkości maksymalnej 60 km/h. Jeżeli ktoś lubi szybką i dynamiczną jazdę, musi liczyć się ze znacznie wyższym apetytem na paliwo (nawet 12 litrów na setkę w ruchu miejskim). Jeśli chodzi o awaryjność to nie ma powodu do narzekań. Auto jest praktycznie bezawaryjne. Wymieniłem jedynie cewkę zapłonową. Generalnie tylko tankować i jeździć. Osiągi tego samochodu są dosyć specyficzne. Tych 115 koni nie czuć przy niskich obrotach, co jest zauważalne dopiero przy wyższych. Jak już się wkręci to 200km/h osiąga bez problemu, przy tym samochód zachowuję się na drodze dość pewnie i stabilnie. Ale jak wiadomo - wysokie obroty = wyższe spalanie. Wlączenie klimy jest bardzo odczuwalne podczas jazdy, silnik wtedy jest trochę słabszy. Wadą jest brak wskaźnika temperatury płynu chłodniczego. Chyba producent zupełnie o tym zapomniał. Wnętrze dosyć obszerne, jakość użytych we wnętrzu materiałów bez zarzutu, siedzenia są wygodne i dobrze trzymają na boki, natomiast bagażnik jak na klasę kompakt jest wręcz rewelacyjny - 375 litrów! Nawet wiele nowych kompaktów nie może się tym pochwalić. Podsumowując: samochód bardzo przyjazny. Zarówno jazda nim, jak i ekonomia bez zarzutu. Opel Astra jest też dość tani w zakupie. Ma wszystko co potrzeba i co najważniejsze nie przepłaca się tu za znaczek na masce jak to często bywa z innymi markami... Ceny części do Opla są jednymi z najniższych na rynku - jest spory wybór w zamiennikach. Biorąc pod uwagę, że to silnik benzynowy to nie ma w nim tych wielu newralgicznych i drogich części, które zawsze rujnują kieszeń posiadaczom samochodów z Dieslem pod maską. Astra z instalacją LPG jest bardzo oszczędna. Pokonanie 100km kosztuje tu około 15zł. Żaden nawet najbardziej oszczędny diesel nie może się pochwalić takim wynikiem. Opel Astra H 1.6 16V 115 KM jest autem absolutnie godnym polecenia ! ukryj
dodano 25.07.2015 przez
Zobacz raporty spalania Opel Astra Dodaj raport spalania

Publikacje o Opel Astra

Przeczytaj pozostałe 45 publikacje o Opel Astra

Newsy o Opel Astra

Przeczytaj pozostałe 57 newsów o Opel Astra

Testy zderzeniowe Opel Astra Euro NCAP

Opel Astra GTC, 1.4l petrol 'Sport', LHD
Opel Astra GTC, 1.4l petrol 'Sport', LHD
2011
Zobacz szczegóły
Opel Astra 1.6 'Enjoy', LHD
Opel Astra 1.6 'Enjoy', LHD
2009
Zobacz szczegóły
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Opel

Generacje Opel Astra

2009 - teraz
2004 - 2013
1998 - 2009
1991 - 2000

Nowe Opel Astra

nowe Opel Astra
Opel Astra
ceny od 63 900 zł do 122 600

Opel Astra J OPC 2.0 Turbo ECOTEC 280KM od 2012

w pakiecie OPC

w cenie katalogowej brutto

122 600 zł

Wyposażenie standardowe
Dodatkowe oświetlenie w drzwiach przednich
Układ stabilizacji toru jazdy ESP z kontrolą trakcji TCS i ABS
Felgi aluminiowe 19x8'', 5-ramienne OPC z oponami 245/40 R19 98Y
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Dobrej Widoczności 2 (2 200 zł)
Pakiet Premium (5 500 zł)
Pakiet Techno (3 200 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Dobrej Widoczności 2 (2 200 zł)
Pakiet Premium (5 500 zł)
Pakiet Techno (3 200 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 135 oferty Opel Astra

Dealerzy Opel

ENERGOZAM SP. Z O.O.

Opel Energozam

lubelskie, Świdnik, Kalinówka 17A

Więcej

ENERGOZAM SP. Z O.O.

Opel Energozam

lubelskie, Zamość, Starowiejska 4

Więcej

FIJAŁKOWSKI

FIJAŁKOWSKI Opel Rybnik

śląskie, Rybnik, Żorska 75

Więcej

INTERAUTO

INTER AUTO Opel Kraków

małopolskie, Kraków, Jasnogórska 62

Więcej

KANCLERZ SP. Z O.O.

KANCLERZ SP. Z O.O. Opel Przyszowice

śląskie, Przyszowice, Gliwicka 9

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Opel Astra

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

35 951

Przejechany dystans

4 097 596 zł

Zatankowanego paliwa

1 025 006 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

5 325

Wydanych pieniędzy

1 605 615 zł

Średnie wydatki na auto

1 161 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

7 954

Wydanych pieniędzy

1 965 050 zł

Średnie wydatki na auto

1 421 zł

ZOBACZ 1 383 dzienniki kosztów Opel Astra Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Opel Astra

Liczba wpisów: 123
komentarzy(148)
komentarzy(40)
komentarzy(19)
komentarzy(9)
komentarzy(26)
komentarzy(43)
Zobacz inne typowe słabe punkty Opel Astra dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Opel Astra

Liczba wpisów: 205
witam, około rok temu zamontowałem nowy gaz sekwencje do opla astry 1,6 u tego oszusta i od tego moment zaczął ... więcejsię mój dość spory problem! na początku brak pojęcia w porządnym wyregulowaniu tej że instalacji mimo wielu prób! ale to nie koniec bo największy problem to dokumenty na instalacje po montażu żeby wbić gaz w dowód! pól roku prosiłem się o dokumenty i wiecznie mnie głupio zbywał tłumacząc się: a ze to księgowa coś tam, albo czasu niema, długopisu nie ma i wiecznie coś aż po pół roku minęło i się doczekałem więc udałem się do starostwa by zalegalizować nieszczęsną instalacje tam zaś powiedziano mi że źle wypisano i trzeba poprawiać a najbardziej wku**iło mnie to że dostałem podrobioną homologacje na butle no i tu się zaczęło użeranie z oszustem andrzejem!!! po dłuższym czasie w innym warsztacie wymieniłem butle i z oryginalnym dokumentem wreszcie się udało a pełny koszt instalacji w marnym oplu wyszedł 3500zł i rok nerwów! PRZESTRZEGAM WSZYSTKICH PRZED TYM OSZUSTEM KRETYNEM A OPINIE MA NIBY DOBRE!!! PEWNIE SAM JE WYSTAWIA!!! ukryj
dodano 02.10.2013 przez
Gaz zakładałam w "EKO AUTO-GAZ EUGENIUSZ DZIĘCIOŁ" OSTRÓW WLKP. UL. Krotoszyńska 94. Po 2 dniach auto wybuchło!! kolektor ssący powiercony ... więcejjak sitko (na dodatek bez ściągana go z silnika, wszystkie opiłki wleciały do środka), dziury zaślepiane śrubkami i wysmarowane sylikonem.. Poucinane i zalepione przewody elektryczne i wiele innych nieprawidłowości w założeniu instalacji gazowej..(Auto jechało jednoczenie na benzynie i na gazie a nie, jak powinno na samym gazie..) Po zgłoszeniu wykonawca stwierdził ze powodem tego jest uszkodzona przepustnica-naprawiłam wszystko na swój koszt, ale auto dalej na gazie nie chce jeździć a na benzynie jest ok. Pan Dzięcioł uważa ze instalacja gazowa jest poprawnie zamontowana. Zawiozłam auto do innego serwisu i tam potwierdzono wszystkie błędy zamontowanej instalacji, stwierdzone przez mechaników. Zdecydowałam na demontaż instalacji i zainstalowania jej na nowo, ale już nie u Pana Dzięcioła. Czuję się oszukana i żałuję że do niego trafiłam.. NIE POLECAM..!!! ukryj
dodano 31.05.2012 przez
wszystko ok tylko problemy przy montazu byly gazownik nie potrafil sobie poradzic z wahaniami obrotów walczyl z tym prawie pol ... więcejroku ale bylem konsekwentny czytaj upierdliwy i dopiolem swego chodzilo o wyprzedzenie wtrysku gazy mialem za pozny 2 minuty roboty praca komputerem i zmiana czasu wtrysku ni po problemie gosc musial byc swiezo po jakims szkoleniu bo jak tylko mnie zobaczyl to wiedzial co ma zrobic... ale pol roku zmartwien mialem teraz sam zmienilem sobie moment przelaczenia na gaz zeby szybciej chodzil na gazie znaczyb oszczedniej przy fabrycznych nastawach palil mi 7.5 gazy ile benzyny nie wiem a teraz to pali 8.7 gazu a benzyne to na pewno mnie ale dalej nie wiem ile cos kolo 5 litrow na zbiornik gau ale zalezy od ilosci rozruchow bo sa zawsze na benzynie takze jak sa krotkie trasy to pali wzauwazalnie wiecej benzyny ukryj
dodano 19.12.2008 przez
Zamontowałem również lubryfikację za 300 zł (Flash Lube). Jestem bardzo zadowolony. Może autko troszkę wolniej się zbiera, ale na nasze ... więcejpolskie warunki całkowicie wystarcza. Zamontowałem 48l zbiornik gazu, jak tankuję do pełna to wchodzi jakies 34-35 l gazu. Wystarcza mi to na jakieś 400-430 km jazdy. Wynika z tego, że auto pali mi ok. 8.0 - 8.5 litra gazu w cyklu mieszanym (50% miasto/50% trasa). Z ciekawości kiedyś sprawdziłem ile pali tylko na trasie i wyszło mi ok. 6 litrów gazu. Aha, przy ocenie ilości gazu w zbiorniku nie należy się kierować wskazaniami diodowego wyświetlacza (element instalacji lpg), tylko doświadczalnie sprawdzić ile auto jest wstanie przejechać na pełnym zbiorniku. Byłem zdiwiony jak się okazało, że jadąc na rezerwie (świeciła się czerwona dioda) jestem w stanie przejechać 200 km! ukryj
dodano 25.06.2009 przez
Instalacja gazowa dobrej jakości, lecz obsługa w firmie Czakram w Tarnowie ul. Dojazd KATASTROFICZNA! Kupiłem auto pod Krakowem z założona ... więcejinstalacja gazową, na gwarancji. Przeglądy dokonywane w ramach gwarancji są bezpłatne. Dotyczy to usługi dla klientów firmy Czakram, którzy zamontowali instalację BRC w Serwisach Firmowych Czakram. Przy oddawaniu samochodu na przegląd podkreślałem że instalacja jest jeszcze na gwarancji. A w trakcie przeglądu nie myły Pan z recepcji oznajmia mi ze bezpłatny przegląd gwarancyjny obejmuje w salonie w którym była zakładana instalacja. I takim skutkiem zamiast zapłacić za filtry ok 80 zł. zapłaciłem ponad 250 zł. Dodatkowo przegląd miał potrwać ok 1h a spędziłem tam ponad 2h. NIE POLECAM TEGO SALONU OMIJAJCIE GO SZEROKIM ŁUKIEM BO WAS TEZ NA KOSZTY NACIĄGNĄ ukryj
dodano 27.03.2015 przez
Wszystko było ok, samochód spalał 10-11 litrów przy silniku 2.2, aż do momentu gdy zaczęły się psuć wtryskiwacze, nagle obroty ... więcejłapał do 3500 a jego prędkość max spadła z 220 do 120 ;/ oddałem do serwisu czakram w warszawie na maciejki i diagnoza taka że do wymiany parownik za 1200zł i 3 wtryskiwacze po 220zł sztuka + robocizna :) ogólnie aby ją naprawić muszę wysypać ok 2 tysiące. troszkę drogo zwłaszcza że pół roku temu wymieniałem już jeden wtryskiwacz, a na całą resztę gwarancja jest tylko na rok, Instalacja ok, samochód jeździł dobrze, ale części zamienne zdecydowanie za drogo. Myślę nad zmianą instalacji na KME bo za 1600zł będę miał wszystko na cacy (jeśli zostawię starą butlę) a i w KME komplet wtryskiwaczy to 300zł a nie 880 pozdrawiam ukryj
dodano 28.01.2010 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Astra

Skarbnica wiedzy o Opel Astra

Ciekawostki
dodano 09.03.2014 przez
W zależności od marki samochodu silniki 1.9 posiadają różne oznaczenia, choć w znacznej części ich budowa jest podobna. Nazwa JTD (uniJet Turbo Diesel) ? handlowa…
dodano 11.10.2012 przez
Adaptive Front Lighting (AFL) to technologia, która umożliwia doświetlania zakrętów przez ruchome światła przednie. Właśnie w tę technologię zastosowaną przez firmę Hella w bi-ksenonowych reflektorach…
Sposoby wykonania czynności
dodano 18.01.2013 przez
Jeżeli się zapala przy uruchamianiu silnika na wyświetlaczu licznika kilometrów skrót insp a przejechaliśmy ok 15 tys km od ostatniej wymiany oleju to czas na…
dodano 15.02.2012 przez
Może się to komuś przyda :] Nadszedł czas zamontować nowe tarcze Indiglo. Do demontażu zegarów wystarczą - śrubokręt krzyżakowy - śrubokręt gwiazdkowy (torks) Demontaż jest…
dodano 07.01.2012 przez
Funkcja "Follow me home" to rodzaj oświetlenia asekuracyjnego. Umożliwia ona włączenie, a następnie automatyczne wyłączenie po 30 sekundach od opuszczenia samochodu świateł mijania i cofania.…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą