Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra J Sedan

Michał, 2 lata temu
Silnik 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 76 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Opel Astra J Sedan 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2012-2019 - Oceń swoje auto
3,43
16% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Tania jazda na LPG
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : SKRZYNIA zaprojektowana i poskłądana tak, że musi się sp%#^ć, nie ma opcji inaczej.
3,0
Całokształt
Gdyby to auto było bezawaryjne i bezproblemowe, dostałoby 5 gwiazdek. Niestety, po aucie eksploatowanym od nowości spodziewałem się "więcej spokoju". Skrzynia do remontu po 76000? Żart! Beznadziejny serwis ASO: zamiast naprawić, potrafią popsuć. Nie ogarniają fabrycznego LPG.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jako taki jest OK. Nie ma powodów do narzekań. Znam znacznie bardziej problematyczne konstrukcje. Jest to stare oplowskie przez lata dopracowane 1,4 z dołożoną turbiną. Rozsądne spalanie, moc i moment obrotowy bez zarzutu. Trochę rozwiązań nieprzyjaznych dla klienta by się znalazło (turbina, przepustnica zintegrowana), ale dopóki działa, nie boli po kieszeni.
1,0
Skrzynia biegów
Remont skrzyni po 76000 ? To jakaś KPINA! Standardowo: łożyska metalicznie szumią. Im szybciej się odda na warsztat tym mniejsze zniszczenia. Im większe zniszczenia tym drożej. Uczulam i przestrzegam przed felernymi skrzyniami M32 - nawet po modernizacji w 2012r są FELERNE i się sypią. Człowiek z zakładu specjalizującego się w naprawie skrzyń jasno mówi o niechlujnym montażu fabrycznym, doborze elementów żeby się rozsypało, zbyt małej ilości oleju i za słabej jego jakości.
5,0
Układ jezdny
Nie jest to Ford czy BMW i nie może się z nimi równać w jakości prowadzenia, jednakże jazda z prędkościami autostradowymi nie stanowi problemu. Auto trzyma się drogi pewnie, nie ucieka na boki. O prowadzeniu "jak gokart" można zapomnieć. Żeby było jasne, układ jezdny jest całkowicie poprawny. Znam auta prowadzące się gorzej a nawet znacznie gorzej.
3,0
Karoseria
Gdyby to była kobieta, powiedziałbym, że jest GRUBA i tyle. Tak, nadwaga auta powoduje, że z tym 1,4T jeździ się co najwyżej poprawnie, ale szału nie ma. Nowsza generacja Astry jest lżejsza - tam widać, co potrafi ten 1,4T przy lekkiej budzie. Smutno wraca się z nowszej astry do tej. Z drugiej strony: współczuję tym z Astrą J z 1,6 pod maską - muszą mieć masakrę...
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność w tym aucie nie jest problemem, ale z uwagi na debilną konstrukcję słupka szyby przedniej / drzwi przednich można nie zauważyć pieszego na pasach, a to już może być niebezpieczne.
3,0
Ergonomia
Przycisków jak w kokpicie odrzutowca... Po cholerę?! Zestaw audio, który P@#%$ się we współpracy z iPhone'm i serwis nie umie nic z tym zrobić. Wgrywanie nowego softu? To nie działa. Akcja: byle do gwarancji a potem niech klient się martwi. NIE TĘDY DROGA.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu akurat bez wielkiego zarzutu, byle wymieniać co jakiś czas filtr kabinowy. Swoją drogą ciekawe jest, że klima potrafi działać nawet gdy teoretycznie nie działa (kontrolka wyłączona). Serwis ASO najpierw nie widzi usterki, potem jest zaskoczony, potem mają odpowiedź z centrali, że przy takiej konfiguracji nawiewu ten typ tak ma. Pobawcie się a zobaczycie o co chodzi. Mimo wyłączonej klimy ręce na kierownicy potrafią zmarznąć ;P
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto klasy C, przy określonych gabarytach zewnętrznych pole manewru nie jest duże. Inżynierom Opla dobrze udało się wycisnąć miejsce z budy tych gabarytów. Dorośli nie tłuką głową w podsufitkę na tylnej kanapie, nie siedzą też z kolanami pod brodą. Da się komfortowo wybrać w trasę w 4 dorosłe osoby i wysiąść nie połamanym. Minusem jest fakt, iż po złożeniu tylnej kanapy podłoga jest na 2 różnych poziomach. Tu się nie popisali.
5,0
Wyciszenie
Bez zarzutu, więc po co się więcej rozpisywać...
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gdyby nie drogie awarie (skrzynia), gdyby ASO miało pojęcie co robi i nie psuło auta zamiast go naprawić, byłoby OK.
3,0
Stosunek jakość/cena
Czy za podobną cenę dało się kupić lepsze auto? Teraz już wiem, że tak - chociażby KIA CEED. No cóż, mądry Polak po szkodzie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nawiew: klima działa, mimo, że działać nie powinna. TEN TYP TAK MA. Zestaw audio wariujący we współpracy z iPhone'm - nie do usunięcia w ASO. Regularnie raz na rok filtr LPG zapycha się, albo elektrozawór staje dęba. Błąd check engine: doładowanie (kasować albo odpinać akumulator na chwilę).
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
SKRZYNIA M32 na 76k km, wtryskiwacze gazu i inne spowodowane przez ASO (np: nie dokręcone świece!!!)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra J Sedan 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
15,50 zł
7,8
l/100km
9,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra J Sedan