Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra K Sports Tourer

Tomasz, 8 miesięcy temu
Silnik 1.6 CDTI 136KM 100kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 85 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Astra K Sports Tourer 1.6 CDTI 136KM 100kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
3,86
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Duży samochód za relatywnie niewielkie pieniądze.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Delikatna turbina oraz filtr cząstek stałych. Randomicznie włączający się check-engine.
4,0
Całokształt
Całościowo całkiem niezłe auto o dużych gabarytach za rozsądne pieniądze. Gdybym kupował ponownie to szukałbym wersji 1.6 Bi-Turbo 160 koni i dość mocno bym ją przeprogramował, tak aby uzyskać przynajmniej przyzwoite osiągi. Wersja 136 koni jest seryjnie zdecydowanie zbyt słaba do tego samochodu i jej bym nie kupił ponownie, podobnie jak późniejszych odmian z silnikiem o pojemności 1.5 litra. Do tego samochodu powinno się montować starego diesla 2.0 Bi-Turbo o mocy 210 koni, takiego jak w Insigni, ale niestety producent tego nie oferuje w tych rocznikach.
Wrażenia
3,0
Silnik
1.6 litra pojemności to zbyt mało nawet dla odchudzonej o około 200 kg Astry K. Na seryjnym oprogramowaniu samochód nie chce jeździć, turbo wstaje bardzo późno, w okolicach 2.000 obrotów, poniżej nic się nie dzieje. Brak momentu obrotowego oraz turbo lag są mocno odczuwalne w codziennej jeździe, bez zmiany oprogramowania nie da się tą wersją jeździć dynamicznie z jakąkolwiek przyjemnością z jazdy. Plusem silnika jest niższe niż u konkurentów z silnikami o pojemności 2.0 l spalanie, aczkolwiek skala różnic nie jest adekwatna do spadku pojemności oraz motoryki.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobrze zestopniowana, tak aby skompensować słabości silnika, przy czym trzeci bieg powinien być ciut dłuższy, tak aby pociągnąć do końca wyprzedzania na podmiejskich drogach. Jak chodzi o pracę to nic się nie haczy, natomiast droga przebywana przez drążek powinna być krótsza, tak aby zmiana biegów trwała krócej.
3,0
Układ jezdny
Zestrojony w sposób bardzo komfortowy, na oponach 205/55R16 jak dla mnie zbyt miękko. Dynamiczna jazda po zakrętach nie jest specjalnością tego samochodu. Prowadzi się stabilnie i bezpiecznie ale brakuje większej dynamiki i pazura. Resorowanie na przyzwoitym, ale nie wybitnym poziomie, trochę zbyt mało sprężyste.
4,0
Karoseria
Jak na klasę kompaktową bardzo duża buda wersji ST. Efektem tego bardzo dużo miejsca na przednich fotelach oraz spory bagażnik.
Komfort
3,0
Widoczność
Przy obniżonym do samego dołu fotelu słaba, natomiast zawsze można go podnieść do góry.
4,0
Ergonomia
Niewątpliwie lepsza niż w modelach Insignia i Mokka, które są totalnie nieintuicyjne. Bardzo duży zakres regulacji przednich foteli, zarówno w górę jak i w tył co bardzo poprawia komfort wysokim kierowcom.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze działająca klimatyzacja automatyczna. Wentylacja i ogrzewanie bez uwag.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca na nogi w pierwszym rzędzie. W drugim nieco mniej ale to przy odsuniętym do końca przednim fotelu. Duża buda oznacza dużo miejsca w środku - to jest wielka zaleta samochodu.
5,0
Wyciszenie
Niski współczynnik oporu powietrza powoduje że nawet przy dużych prędkościach nie słychać specjalnie szumów powietrza. Jak na tę klasę samochodów samochód jest bardzo cichy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali między 5 a 5,5 litra na 100 km więc relatywnie mało, natomiast skala różnic w stosunku do posiadanej wcześniej Skody Superb 2.0 TDI 170 DSG nie jest zbyt duża, rzędu góra 0,5 litra. Jak na taką różnicę w osiągach Opel powinien palić zdecydowanie mniej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Na rynku wtórnym dużo tańszy niż Golf, choć wcale nie jest to gorszy samochód.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co chwila pali się check-engine. Sygnalizuje różne awarie których nie ma: niskie ciśnienie turbiny, błąd czujnika położenia kierownicy zmiennej geometrii turbiny, etc. Jak się check-engine włącza to wchodzi w tryb awaryjny i kasuje praktycznie do zera moc. Po zgaszeniu jedzie normalnie. Czasem na drugi dzień check-engine dalej się świeci a czasem nie. Poziom elektroniki jak w Renault, w końcu silnik to dzieło francuskich inżynierów, a więc elektronika w nim musi się psuć.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kupiłem z zasyfionym filtrem DPF oraz nieszczelnością turbo, spowodowaną przez ten filtr. Nie potrafię ocenić na ile to wina konstrukcyjna a na ile poprzedniego właściciela. Awarię usunięto poprzez czyszczenie filtra oraz regenerację turbiny.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 CDTI 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra K Sports Tourer 1.6 CDTI 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra K Sports Tourer