Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 208 I Hatchback 5d

Mariusz, 10 lat temu
Silnik 1.2 VTI 82KM 60kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 208 I Hatchback 5d 1.2 VTI 82KM 60kW 2012-2014 - Oceń swoje auto
4,62
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
208-ka mogę powiedzieć ze nad wyraz jeździ się komfortowo,jak autem segmentu wyżej.Świetnie tłumi nasze dziurawe drogi. Silnik 1,2 wystarczająco dynamiczny i oszczędny. Bardzo dobre materiały wykańczające wnętrze autka,świetnie zaprojektowany kokpit no i ta malutka sportowa kierownica która prosi się aby nią jak najwięcej kręcić. Największe wrażenie robi całe podświetlenie wnętrza oraz pakiet led,każdy się tym zachwyca,a w szczególności podświetlany na niebiesko panoramiczny dach.Auto robi wrażenie na ulicy. Wersja allure doposażona.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cicho i dynamicznie w zakresie obrotów do 4000, później robi się trochę głośniej,aczkolwiek spokojnie można prowadzić rozmowę.Silnik dla kierowców lubiących dynamiczną oszczędną jednakże spokojną jazdę.Osobom zacięciem sportowym polecam jednostki o wyższej mocy.
5,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestrojona, precyzyjnie wchodzące biegi nie za długie przełożenia.Natomiast jedyne co bym zmienił,to skrócił skok lewarka.
3,0
Układ jezdny
Trochę postukujące przednie zawieszenie. Świetnie trzyma się na zakrętach.Progresywne wspomaganie świetnie spełnia swoją role
Komfort
5,0
Widoczność
Przednie słupki może trochę zbyt grube ,ale nie wpływa to jakość znacząco na widoczność.Moja wersja auta ma panoramiczny dach co daje poczucie przestrzeni i świetna widoczność we wszystkich możliwych kierunkach. Tylna szyba jest wystarczająca a by widzieć co się dzieje z tylu przy cofaniu
4,0
Ergonomia
Świetne kubełkowe fotele-tu się peugeot popisał,są bardzo wygodne na długich trasach.Kokpit ma charakter-nasz projektant Adam Bazydło spisał się na medal pod względem wyglądu wnętrz auta.Nieporozumieniem jest rozwiązanie drążka hamulca ręcznego,mam podłokietnik i dostęp jest utrudniony,niewygodny. Źle umiejscowione uchwyty na kubki,zmieści sie w nich co najwyżej mała puszka po coli,jest problem z wydobyciem czegokolwiek z uchwytów,przeszkadza drążek zmiany biegów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja świetnie spełnia swoją role,szybko wychładza jak i nagrzewa auto gdy jest taka potrzeba.Niema jakichkolwiek odczuwalnych różnic w temperaturze pomiędzy poszczególnymi miejscami w aucie. Nawet stojąc w korku w chorwacii gdzie temperatura na zewnątrz wynosiła w granicach 47 stopni,klimatyzacja dawała sobie spokojnie rade.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pomimo tego ze autko wydawało by się na bardzo malutkie w środku jest wystarczająco miejsca aby nawet rosła osoba i słusznych gabarytów czuła się komfortowo i przestronnie.Tu Francuzi się popisali. Z tyłu wystarczająco komfortowo miejsca tylko dla dwóch osób.
5,0
Wyciszenie
Nie słychać żadnych trzasków,szumu wiatru z zewnątrz.Jak już wcześniej pisałem do 4000 obrotów w autku jest ok. Sadze że wynika to z faktu ze posiadam najbogatrzą wersje allure,ponieważ jeździłem niższymi wersjami wyposażenia i naprawde jest różnica w wyciszeniu i komforcie jazdy.Przed zakupem radze przejechać się allurem i niższym segmentem wyposażenia
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy rozsądnej auto niepali zbyt dużo.Najniższe średnie spalanie jakie udało mi się osiągnąć przy predkości 80-90 km na trasie to 5,7l.Natomiast jeżdżać bardzo,bardzo dynamicznie miasto-trasa30% to 7,2.W codziennym użytkowaniu spalanie 6,4l.
4,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek jakości do ceny sądzę ze jest dobry,208-ka jest na prawdę dobrze wykonanym autem w szczególności w wersji allure która polecam.Oczywiście zawsze mogło by być tańsze. Porównajcie sobie co proponują inne marki w tym segmencie za ta cene ,a gwarantuje ze wybieżecie 208 jeżeli chodzi o cene do wyposażenia i jakości,cała reszt to rzecz gustu
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
UWAGA na fabrycznie nieprawidłowo zamontowaną uszczelkę dachu panoramicznego.Przed odbiorem auta z salonu sprawdźcie czy uszczelka jest równo z krawędzią szyby panoramicznej.Na całym obwodzie powinna w taki sam sposób dolegać.W zimie grozi to zaciekaniem wody pod uszczelkę a następnie pęknięciem szyby w wyniku jej zamarznięcia.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 VTI 82KM 60kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 208 I Hatchback 5d